تولید محتوا – با 1 کلیک محتوای شما آماده است

تولید محتوا : امروزه همه مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ شاید بدون اینکه بدانند، در حال تولید محتوا برای بازاریابی کار خود هستند. تولید محتوا می تواند نوشتاری یا تصویری و ویدئویی باشد. در این مطلب از سایت مولتی رایان قصد داریم درباره اصول تولید محتوا جذاب و انواع و کاربرد آن صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

به دلیل گستردگی دنیای ایجاد محتوا، هر فردی تعریف منحصر بفردی برای این کلمه دارد. ابتدا بهتر است کلمه محتوا را تعریف کنیم، هر چیز قابل فهم و درک برای انسان که در شبکه های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار باشد را محتوا گویند. بنابراین تعریف در مورد سوال تولید محتوا جذاب چیست؟ می توان گفت: نوشتن، طراحی و ساخت هر اطلاعاتی که انسان ها بتوانند آن را به راحتی درک نمایند و در بستر های گوناگون قابل انتشار باشد را تولید محتوا گویند.

از تولیدات محتوایی جهت دستیابی به هدف هایی مانند کسب درآمد (به طور مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش محصولات، اطلاع رسانی به مشتریان و… استفاده می شود.

محتوا چه کاربردی دارد؟

امروزه شیوه های نو و جدیدی جهت معرفی محصولات و تبلیغات وجود دارد، یکی از مهمترین آن تولید محتوا می باشد. تولید محتوا در دنیای جدید کاربرد های زیادی دارد و بیشتر صاحبان کسب و کار از این راه جهت فروش بیشتر کمک می گیرند. در ادامه قصد داریم درباره کاربرد های تولید محتوای جذاب بیشتر صحبت کنیم.

تولید محتوا در زمینه های مختلفی کاربرد دارد، محتوایی جذاب و کارآمد خواهد بود که هم صاحب سایت و هم برای مخاطب مفید و موثر باشد. صاحبان کسب و کار از تولید محتوا درخواست فروش محصول و مخاطب خواستار اطلاعات و مطالب مفید درباره یک مسئله می باشد. بنابراین اگر اطلاعات موجود در محتوا جذاب و کاربردی باشد مخاطب تشویق به خرید آن محصول خواهد شد. از جمله کاربردهای تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. افزایش فروش محصولات
  2. امکان بازدید بیشتر سایت با تولید محتوای جذاب و مفید
  3. ارائه اطلاعات قوی و خوب به مخاطب جهت افزایش اعتماد
  4. راضی نمودن مخاطب با تولید محتوای جذاب و خلاقانه
  5. ایجاد ارتباط دوستانه و نزدیک بین صاحب کسب و کار و مخاطب
 
تاثیرات تولید محتوا

تاثیرات تولید محتوا

چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟

در حالت طبیعی بسیاری از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار خود به فکر تولید محتوا می افتند. به این دلیل یکی از اصلی ترین هدف های تولید محتوا در وب سایت ها، ارتقاء سئو و کسب رتبه مناسب از موتورهای جستجو می باشد. بودن در رتبه های برتر جستجو گوگل باعث فروش بیشتر خواهد شد. بنابراین برای تولید محتوای جهت سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی باید اصول و کارهایی انجام داد.

  1. اولین جمله: محرک بسیار مهمی برای خواندن محتوای شما می باشد

برای داشتن مخاطب بیشتر، باید تمایل بیننده را برای خواندن ادامه مطلب خود افزایش دهید. هر چه جمله اول قوی تر باشد، تاثیر بیشتری در جذب خواننده خواهد داشت.

ویژگی هایی جهت انتخاب ماهرانه جمله ابتدایی

لازم نیست جمله اولیه متن شما به طور دقیق با عنوان یا موضوع مطلب، مرتبط باشد. هدفتان از جمله اول باید جلب توجه و ایجاد انگیزه برای خواندن محتوا توسط مخاطب باشد. در ادامه سه ویژگی مؤثر در ابتدای مطلب را ذکر خواهیم نمود.

  • مختصر نویسی

جملات ابتدایی را باید کوتاه انتخاب کنید. استفاده از عبارات کوتاهی به جای جمله نیز پیشنهاد خوبی است. وجود یک جمله ناکامل، می تواند خواننده را به خواندن ادامه مطلب ترغیب نماید.

  • گفت‌وگو

شروع متن به صورت مکالمه و گفت‌وگو با خواننده باعث گیرایی محتوای شما خواهد شد. این حالت باعث می شود انتقال احساس صمیمیت شما با خواننده خواهد شد.

  • جملات مبهم و یا سوالی

اگر جملات ابتدایی متن شما سوالی یا دارای ابهام باشد، احتمال اینکه خواننده را به خواندن ادامه مطلب دعوت نماید، بیشتر می شود.

  1. نوشتن پاراگراف اول: این بخش از محتوا بسیار تاثیرگذار است، پس دقت کنید.

در نوشتار های آموزش، در پاراگراف ابتدایی سعی نمایید تا به مخاطب کلیت موضوع مورد اشاره در آن متن را توضیح دهید. در نگارش این نوع محتوا، جذابیت و اهمیت محتوا را حفظ نمایید و چارچوب جذابی نیز به نوشتار خود بدهید. تا خواننده از ادامه موضوع مطلع باشد.

البته در نوشته های با موضوع بازاریابی محتوا، این نکته بالا در اولویت نمی باشد. اما تعادل فضای محتوا را به جهت موضوع اصلی حفظ کنید. تا خواننده سردرگم نشود.

  1. ارتباط فردی با خواننده: جهت اضافه کردن جذابیت متن

هدف از ارائه محتوا، ایجاد آشنایی مخاطب با محصولات شما می باشد. خواننده در صورتی مشتاق مطالعه محتوا خواهد شد که محترم شمرده شود و پاسخگوی نیازهای او باشید. برای داشتن ارتباط با خواننده باید چند نکته در اصول تولید محتوا را رعایت کنید:

  • قرار دادن فضای سفید در نوشتار : این کار باعث می شود تا ذهن خواننده خسته نشود. و می توانید جملات جدیدی را از ابتدای پاراگراف جدید شروع نمایید.
  • استفاده از کلمات ساده : برای جلب مخاطب جهت مطالعه کامل محتوا باید از لغات ساده و متنوع در متن استفاده نمایید.
  • خطاب کردن خواننده ر ا با ضمیر دوم شخص : با این روش، توجه خواننده به شما بیشتر می شود. و باعث ترغیب مخاطب به خواندن نوشتار شما می شود.
  1. برانگیختن کنجکاوی خواننده برای مطالعه تا انتهای متن

می توانید متن را سوالی بنوسید، تا حس کنجکاوی خواننده را برانگیزید و او را تا پایان متن مشتاق نگهدارید. در صورت نبود کنجکاوی در محتوا، خواننده خیلی زود هیجان خود را از دست خواهد داد و دست از خواندن محتوا می کشد. برای این کار می توانید، در انتهای هر پاراگراف از متن، یک جمله کوتاه قرار دهید. تعدادی از این جملات کوتاه را در جملات زیر برای شما آوردیم:

  • توضیح خواهم داد!
  • اما دلایل زیادی وجود دارد!
  • بالاخره به بخش هیجان انگیز موضوع رسیدیم.
  • ولی این انتهای راه ما نیست.
  • اما ما شکست را نمی پذیریم.
  1. داشتن یک مسیر منطقی در نوشته خود

جای خود را با خواننده تعویض کنید و تصور کنید با مطالعه این محتوا چه سوالاتی برای شما پیش خواهد آمد. سعی نمایید پاسخ این سوالات را در متن خود اضافه نمایید. علی الخصوص در متون مربوط به معرفی محصولات و خدمات. حتما دقت کنید که در تولید محتوای جذاب همیشه باید یک گام از ذهن خواننده جلوتر باشد.

  1. در تولید محتوا از اعداد استفاده کنید

با توجه به پژوهش های انجام شده، یکی از اصول تولید محتوا جذاب استفاده از اعداد، به خصوص در عنوان، می باشد. بهتر است از اعداد ریاضی به جای نوشتار فارسی ارقام استفاده کنید.

  1. نوشتن محتوای متنی کمیاب

طبق تحقیقات انجام شده در مورد پست های شبکه های اجتماعی پر طرفدار. به این نتیجه رسیدند که استفاده از کلمات منفی، بخصوص در عنوان محتوا، باعث جلب بیشتر مخاطب می شود. به طور مثال “10 کاری که نباید در فصل بهار انجام دهید!”.

  1. استفاده از مختصر نویسی

از مراحل مهم در کپی رایتینگ، ویرایش است. حتما به دفعات زیاد متن را بخوانید و تغییراتی در آن لحاظ نمایید. سعی کنید تا منظورتان را با جملات کوتاهتر بیان کنید.

از راهکارهای مفید در اصول تولید محتوا به روش مختصر نویسی می توانید، کلمات اضافه را حذف نمایید. و فقط چند کلمه کلیدی را جهت انتقال منظور خود ترکیب نمایید. و همچنین باید کلمات تکراری و یا هم معنی را حذف نمایید.

انواع تولید محتوا

در ایین بخش قصد داریم به زبان ساده انواع تولید محتوا را برای شما توضیح دهیم. در ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و با اصول نگارش محتوای جذاب آشنا باشید. این کار به شما کمک می کند تا محتوا درست را از بین انواع آن انتخاب کنید. تعدادی از محبوب ترین انواع محتوا به شرح زیر است:

  • وبلاگ

مطالب وبلاگ جهت آگاهی از کسب و کار صاحبان مشاغل تولید می شوند، و بسیار ساده، قابل فهم می باشند. به طور مثال اگر رستوران دارید، می توانند درباره چیزهای مختلف مانند: منو، نحوه پخت غذاها، تفاوت با دیگر رقبا و… بنویسید. تولید محتوا باکیفیت قطعا سبب جذب مخاطب و رونق بیشتر کسب و کار خواهد شد.

نکته مهم دیگر درباره محتوای وبلاگ، این است که باید کوتاه نوشته شود، چون مطلب طولانی باعث خستگی مخاطب شده و جذابیت متن از بین خواهد رفت. بهترین مطالب در زمینه وبلاگ در حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه می باشند.

  • محتوای دسته بندی شده

اگر مالک وب سایت در حوزه تجارت الکترونیک هستید، باید مطالب خود را دسته بندی کنید. نیاز به گزاف گویی در مورد محصولات در وب سایت نیست. طبق قانون کلی اصول تولید محتوا حداکثر تا ۲۰۰ کلمه در هر دسته بندی محتوایی کافی می باشد.

  • نوشته های طولانی

به طور معمول از نوشته های طولانی جهت آموزش و اطلاع رسانی استفاده می شود. در مورد نحوه بیان این نوع مطالب ایده مناسبی را انتخاب نمایید. این نوع محتوا محدودیتی از نظر تعداد کلمات مورد استفاده ندارند، چون در بردارنده اطلاعات مفیدی جهت آگاهی کاربر دارد.

  • پست مهمان

بهتر است بدانید برخی از شرکت ها از پست مهمان درون وب سایت خود استفاده می نمایند. این کار باعث ایجاد دسترسی به سایت شما و نزدیکی و افزایش با خوانندگان تان می شود. البته باید به تعداد کلمات توجه نمود، زیرا می تواند باعث محدودیت در نوع نگارش شما شود.

اصول تولید محتوا

اصول تولید محتوا شامل قوانینی است که به شما در افزایش کیفیت مطلب کمک می رساند. با کمک رعایت اصول تولید محتوا می توانید رتبه سئو سایت خود را بالا ببرید. و با این کار تعداد بازدید روزانه وب سایت خود افزایش می دهید. در ادامه این مطلب با اصول تولید محتوا آشنا خواهید شد.

  • استفاده از تیتر مناسب

یک محتوای جذاب و با ارزش باید تیتر عالی و مناسبی داشته باشد، این کار باعث جذب مخاطب خواهد شد. تیتر محتوا از مهم ترین قسمت ها در اصول تولید محتوا می باشد.

  • اهمیت پاراگراف اول در تولید محتوا

از دیگر موارد مهم در اصول تولید محتوا پاراگراف اول در متن است. پاراگراف اول می تواند باعث جذب مخاطب شود و کاربر را تا انتهای محتوا با خود نگه دارد. هدف اصلی تولید محتوا باید به صورت خلاصه در پاراگراف اول وجود داشته باشد.

  • دسته بندی اطلاعات در فرآیند تولید محتوا

از بخش های مهم اصول تولید محتوا مرتب و دسته بندی نمودن اطلاعات و موارد مورد نیاز در متن می باشد. در این روش ابتداً باید موضوع اصلی در محتوا اعلام شود. سپس به نکات و ترفند ها و اثبات ها به صورت مرتب و منظم بپردازید.

  • لینک دهی به منابع مرتبط

فرآیند تولید محتوا تنها ایجاد تولید محتوای متنی نیست. بلکه شما باید برای متن و اثبات های خود منابع مناسبی را بگنجانید. این کار با لینک دهی درست به منابع اصلی و مرتبط انجام می شود. در صورتی که محتوای شما به صورت ترجمه است، باید به محتوای اصلی در سایت خارجی لینک دهید. استفاده از لینک های خارجی معتبر سبب بهبود کیفیت محتوای شما می شود.

  • طول مناسب محتوا

یکی از نکات مهم در اصول تولید ‌محتوا ، طول مناسب محتوا می باشد. محتوا مناسب بر طبق اصول تولید محتوا باید بین ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه باشد. زمان مناسب برای مطالعه محتوا باید در حدود ۳ تا ۵ دقیقه باشد.

  • استفاده از تصاویر در تولید محتوا

از با اهمیت ترین اصول تولید ‌محتوا استفاده از تصاویر در متن می باشد. قرار دادن محتوا بدون تصویر باعث خستگی کاربر خواهد شد. به همین علت حتما در ازای هر ۳۰۰ تا ۴۵۰ کلمه یک تصویر استفاده نمایید.

  • بهبود خوانایی متن

یکی دیگر از قوانین مهم اصول تولید محتوا خوانایی نوشته ها و مطالب است. استفاده درست از پاراگراف و جملات کوتاه سبب خوانایی و عدم ایجاد خستگی در مطالعه سایت خواهد شد. استفاده از پاراگراف کوتاه، لیست های شماره دار و بولت دار، عنوان ها و تیتر های H1, H2, H3, H4 در محتوا ها بسیار ضروری است.

مزایای محتوای خوب

تولید محتوا یک راه عالی جهت انتقال اطلاعات به افراد درباره محصولات، خدمات و شرکت می باشد. همچنین تولید محتوا یک راه فوق العاده جهت جذب مشتریان و ارائه محصول یا خدمت افراد می شود. تولید محتوای خوب همیشه در کسب و کار اینترنتی با اهمیت است چون سبب ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر خواهد شد.

  • اعتماد سازی

همانطور که ذکر شد، تولید محتوا یکی از راه های اعتماد سازی است. محتوای خوب و تخصصی باعث بالارفتن اعتبار شما در بین رقبا می شود. و از نظر گوگل نیز، سایت شما به عنوان سایت مرجع شناخته خواهد شد. بنابراین بهترین راه برای داشتن ارتباط موثر و پایدار با مشتریان و ایجاد اعتماد سازی، تولید محتوای خوب است.

  • محبوبیت کسب و کار

هدف اصلی هر حرفه و شغلی از تولید ‌محتوا، جذب مخاطب است. نوشتن محتوای حرفه ای و اشتراک گذاری و بازنشر آن توسط دیگران، به نوعی تبلیغات رایگانی برای کسب وکار شما می باشد.

  • بازاریابی موثر

با تولید ‌محتوا و استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا خواهید توانست، برند و محصولت خود را به مخاطب بشناسانید. توجه کنید که تولید محتوا باعث می شود ورود به بازاریابی اینترنتی در آینده راحت باشد. چون شما با تولید‌ محتوا باعث اعتماد سازی مخاطبان زیادی شده اید.

  • تولید محتوا برای کمک به رتبه در گوگل (سئو )

تولید ‌محتوا یکی از اصول اصلی سئو می باشد و گوگل نیز تاکید زیادی بر تولید محتوای جامع دارد. محتوای خوب به گوگل کمک خواهد کرد تا مخاطب هدفمند بیشتری به سایت شما ارسال نماید. تولید ‌محتوای جذاب به بهبود رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد. تولید ‌محتوا از جمله بهترین استراتژی ها جهت جذب ترافیک هدفمند می باشد.

اصول تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام نیز اصولی دارد که باعث علاقمند نمودن کاربران به صفحه شما و گسترش بیزنس شما می شود. در ادامه چگونگی تولید محتوای متنی در اینستاگرام را ارائه می دهیم.

  1. استفاده از داستان سرایی

برای تولید ‌محتوای متنی مناسب در اینستاگرام، بهتر است از داستان سرایی در مورد تصویر استفاده کنید. با شخصیت پردازی در مورد تصاویر می توان به توصیف یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خود بپردازید.

  1. برنامه ریزی برای هر پست

برنامه ریزی برای محتوای هر پست تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. مرتبط بودن هر پست با پست قبل و نیز یادآوری یک بخش مهم از پست قبلی (با کمک هشتگ)  سبب همبستگی پیج و تولید محتوا منسجم می شود.

نکته مهم دیگر در مورد زمانبندی مناسب جهت انتشار پست می باشد. برای این کار می توان از بخش insights اینستاگرام استفاده نمود.

  1. توجه به مخاطبین هدف

توجه به این رده سنی مخاطبان شما و آگاهی از علاقه مندی های آنان به شما در تولید محتوای جذاب و مناسب کمک می کند. مثالا تولید ‌محتوا برای یک پیج آشپزی که بیشتر توسط خانم های خانه دار دنبال می شود، با یک پیج فروش لوازم ورزشی متفاوت است.

  1. استفاده از جملات پر انرژی

از جمله پست های پر مخاطب، محتواهایی با مضمون پر انرژی و جملات انگیزشی است.

  1. استفاده از مصاحبه

مصاحبه با افراد مشهور و محبوب، می‌تواند منجر به تولید محتوا شود. با این روش شما خواهید توانست توسط این افراد محصول خود را در قالب یک مصاحبه ویدیویی، به مخاطبان معرفی نمایید.

 
اصول تولید محتوای اینستاگرام

اصول تولید محتوای اینستاگرام

چگونه تولید محتوای جذاب انجام دهیم؟

  1. غیر معمول باشید

یکی از دلایلی کسل کننده و یکنواخت بودن یک محتوا، تکرار کلیشه های خاص در تولید ‌محتوا می باشد. یکی از روش های تولید محتوای جذاب ، هیجان انگیز و غیر تکراری بودن است، تا مخاطب تا ته مقاله را کامل بجود. استفاده از موضوعات بکر، بیان متفاوت موضوعات معمول و ارائه آمار و ارقام نا شنیده و… .

  1. به مخاطب وعده بدهید

در تولید محتوای جذاب باید از عنوان مقاله تا انتها دست او را محکم گرفته و به او در هر گام وعده بدهید. پس ابتدا عنوان مقاله منحصر بفردی انتخاب نمایید، سپس در مقدمه تا پایان مقاله و در هر پاراگراف در مورد یک موضوع خارق العاده در پاراگراف بعد وعده بدهید.

  1. به مخاطب تلنگر بزنید

برای پایبند کردن مخاطب در مقاله تان، باید در همان جمله اول یا پاراگراف اول به مخاطب تلنگر بزنید. کاری کنید که مخاطب بتواند تمام صحنه های محتوا را در جلوی چشمش تجسم نماید و با شما همراه شود.

تولید محتوا به صورت فریلنسری

فریلنسر یا آزاد کار یه فرد اطلاق می شود که خدمات مشخصی را برای مشتریان خود انجام می دهد. و ممکن است در آن واحد با چندین مشتری کار کند. فریلنسری یکی از انواع شغل های دورکاری حساب می شود.

برای تولید ‌محتوا به صورت فریلنسری باید دانش تخصصی، علاقه به نوشتن و آگاهی به اصول نگارش و تسلط به  ادبیات فارسی و انگلیسی را داشته باشید. مهارت هایی مانند شناخت کسب و کار، شناخت مخاطب، دانستن تکنیک های رقابت مقالات در فضای وب و حتی آشنایی با فرمت های محتوایی جزو مهارت های لازم برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت می باشد. یکی از بخش های مهم برای شناخته شدن به عنوان تولید کننده محتوا برای وب، آشنایی با اصول سئو و شاخص های رقابت مقالات در فضای وب است.

تولید محتوا
تولید محتوا دورکاری

ایده خوب در محتوا چه تاثیری دارد؟

یک ایده خوب قلب هر کمپین یا پروژه محتوایی می باشد. صرف زمان و انرژی برای یک ایده خوب در تولید ‌محتوا می تواند مخاطبان زیادی را به شرکت اضافه کند. یافتن ایده های مناسب برای تولید محتوا زیاد سخت نیست.

  • مرتبط و تازه : در مورد اینکه چگونه می توان یک ویدئوی عالی ساخت مطلب ننویسید. در مقابل در مورد اینکه چگونه یک کاندیدای سیاسی می تواند کمپین ویدئویی خود را بهبود ببخشند، مطلب بنویسید.
  • شکل طولانی : به جای نوشتن موضوعات مشابه کوتاه که در تمام سایت پیدا می شود، به عمق موضوع بروید.
  • داشتن پرسوناهای خاص هدف : محتوای خود را برای قسمت کوچکی، طراحی کنید.
  • همیشه سبز بمانید : هر میزان منابع بیشتری را بررسی نمایید، متوجه خواهید شد که عمر محتوای شما باید طولانی باشد.
  • از طریق قالب های استاندارد مقاله ایجاد نکنید : ۱۵۰۰ کلمه با تعدادی تصویر و سر تیتری با اعداد شاید خسته کننده باشد. افراد زیادی از این قالب استاندارد استفاده می نمایند، شما متفاوت باشید و کارهای بهتری انجام دهید.

سئو محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟

منظور از محتوا در سئو یا سئو نویسی، تولید محتوا با قابلیت کسب رتبه با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می باشد. یک محتوا نویس خوب از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و بدنه متن محتوا استفاده می کند. در حالت ایده آل یک محتوا باید به صورت طبیعی با توجه به کلمات کلیدی بهینه سازی شود.

اگرچه محتوا همه چیز در سئو نمی باشد، اما نمی توان تاثیر محتوا را نیز در سئو نادیده گرفت؛ مهمترین تاثیر در کسب رتبه را محتوا دارد. اگر محتوایی وجود نداشته باشد، صفحات نیز کسب رتبه نخواهند گرفت. تاثیر سئو محتوا نقش بسیاری در بهینه سازی وب سایت خواهد داشت. چون محتوای با کیفیت از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است. بنابراین اگر طراحان و مدیران سایت، اصول سئو را رعایت کنند. هیچ وقت اصالت و کیفیت محتوای آنها توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته نمی شود.

به طور کلی محتوای با کیفیت و جذاب در سئو CTR را بالا می برد، گوگل نیز CTR سایت را به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی وب سایت در نظر می گیرد.

کلام آخر

اگر مایل به داشتن مخاطبین بیشتر هستید، محتوای جذاب تولید کنید. در تولید محتوا باید اصول و قواعد خوانایی متن را رعایت نمایید. سازماندهی محتوا طبق اصول و قواعد درست باعث جذب مخاطب و ایجاد ارتباط نزدیک با آن ها می شود.

توصیه سایت مولتی رایان به شما این است که اصول تولید محتوا را فراموش نکنید. اجرای این اصول ساده سبب تولید ‌محتوای جذاب خواهد شد. که در نهایت می توانید بیشتر از آن سود ببرید. پیشنهاد میدم مطالب تولید محتوا سئو کار برتر را نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست