محتوا نویسی برای سایت

نحوه محتوا نویسی برای سایت : شرکت مولتی رایان برای راحتی شما همکاران ، مشتریان و کسانی که علاقه به محتوانویسی دارند و می خواهند درآمد کسب کنند این مطالب آماده کرده است . بعد از یادگیری می توانید با پر کردن فرم استخدام و تایید ما شروع به فعالت نمایید و کسب در آمد کنید به صورت حضوری و دورکاری .

محتوا نویسان مولتی رایان چه نکاتی را باید رعایت کنند

1 – اصول محتوانویسی را رعایت کنید :

  • باید محتوایی بنویسید که در هیچ سایتی از آن استفاده نشده باشد .
  • اگر در مورد مطلب مورد نظر اطلاعاتی ندارید می توانید در مورد آن مطلب در موتورهای جستجو سرچ کند و اطلاعات بدست بیاورید .
  • به هیچ عنوان حق کپی کردن مطالب را ندارید .
  • فقط می توانید مطالب را خوانده و نکته برداری کنید .
  • به این میگن نحوه محتوا نویسی برای سایت

2 – نحوه محتوا نویسی برای سایت

نویسنده : سعید ابراهیمی

1399/05/17 نحوه محتوا نویسی برای سایت را برای شما آموزش میدهم که بتوانی در خانه برای ما  کار کنید و کسب درآمد کنید .

خیلی از افراد از محتوا نویسی می ترسند یا فکر می کنند نمی توانند و برایشان مثل یک رویا شده .

اما این طور نیست من به شما کمک میکنم که بتوانید محتوا بنویسید و کسب در آمد کنید .

مولتی رایان در حال حاضر با 83 محتوا نویس که دوره خود را در شرکت گذرانده همکاری میکند . بخاطر مشکلات مردم و، بیکاری و بیماری کرونا تصمیم به یاد دادن و استخدام برای کار به صورت غیر حضوری در شرکت گرفته است . لطفا مطالب را به دقت بخوانید تا بتوانید در این زمینه موفق باشید .

نحوه محتوا نویسی برای سایت خود را به تیم متخصص مولتی رایان بسپارید .

ادمین سایت

خبر خوبی که برای شما مشتریان عزیز مولتی رایان دارم
ما از بین شاگردان خود ادمین سایت انتخاب میکنیم برای شما
تا محتوا سایت شما به صورت استاندارد و  منظم راه اندازی شود

هزینه تولید محتوا

حتماً تا حالا متوجه شده اید که مهم ترین اصل در محتوا نویسی این است که نویسنده وب سایت باید یک مطلبی  بنویسند که تا به حال در هیچ وب سایتی نوشته نشده باشد . این کار برای شرکت ها و کسانی که کسب و کار آنلاین دارند سخت است پس بهتر است بجای اینکه زمان زیادی برای مقاله نویسی برای کسب و کار خود اختصاص دهید کار را به تیم متخصص محتوا نویس مولتی رایان بسپارید .

ما آماده هستیم با هزینه های مناسب سایت شما را به هر زبانی که مایل هستید ترجمه کرده و تحویل شما دهیم .

نکته : شما زمانی که محتوا بنویسید که دارای کیفیت خوبی باشد اما دیده نشود چه ارزشی دارد . یا در بلند مدت و زمانی زیادی طول بکشد تا محتوای شما دیده شود .

 

بیشتر از 95 % سایت هایی که دیدید و دارای کسب و کار آنلاین هستند . یکی از اصول کاری آن ها محتوا نویسی برای سایت کسب و کارشان می باشد . سوال اکثر شاگردان و مشتریان ما این بوده که به چه صورت برای کسب و کار خود محتوا بنویسم ؟ در مورد چه مطالبی  محتوا بنویسم ؟ برای همه کسب و کار ها محتوا هست یا خیر ؟

فقط یک جواب خوشحال کننده برای شما دارم اونم بله است حال سوالات شما را جواب میدهم .

 

محتوا را باید از زبان خودتان بنویسید ، زیرا مخاطبان شما آن را بیش تر می پسندند . حتما از  مطالب ساده و قابل فهم استفاده شده باشد و مطالب ما پیچیده نباشد که مخاطب متوجه نشود .  محتوایی حالت ترجمه ای نداشته باشد زیرا این کار جالبی نیست و کاربر دیگر کل مطلب را نمیخواند . محتوا بهتر است ازفایل های صوتی ، فایل های متنی ، فایل های ویدیو تولید شود . اگر از هر 4 مورد استفاده کنید بسیار خوب و عالی است پس به فکر فقط متن نباشید .

رعایت مهم ترین نکات در محتوا نویسی

تولید محتوای جدید

بهترین راه برای تولید محتوای جدید استفاده از مطالب سایت های خارجی می باشد . بهتر است مطالب را از سایت های خارجی برداریم ترجمه کنیم و با زبان ساده ایجاد کنیم . با این کار مطالب ما تکراری نیست و نسبت به دیگر رقبا برتری داریم و بهترین روش تولید محتوای جدید است . فقط در زمان استفاده از مطالب سایت های خارجی اگر به زبان آن مطلب تسلط ندارید از مترجم استفاده کنید .

محتوا نویسی از روی عکس

بهتر است عکس هایی طراحی کنید که مربوط به محتوای سایت باشد و اگر می خواهید از دیگر رقیبان خود برتر باشید به هیچ عنوان از عکس داخل سایت ها کپی نکنید زیرا ربات موتورهای جستجو بخصوص ربات گوگل بسیار هوشمند هست و به راحتی متوجه کپی کردن عکس شما می شود . زمانی که خود شما عکس را طراحی می کنید اطمینان دارید که این عکس در دیگر سایت ها نیست .

تحقیق و جست و جو

کار اصلی محتوا نویس این است که در مورد آن مطلب تحقیق و جست و جو کند تا بتواند اطلاعات ارزشمندی جمع آوری کند .

ساخت محتوای آموزشی

شما می توانید محتوایی تولید نمایید که کاربر با خواندن آن مطالب جدیدی یاد بگیرد با این کار بازدید کننده سایت شما بالا رفته و رتبه بالایی دریافت می کنید و سایت شما در موتورهای جستجو امتیاز بالا تری می گیرد . پس باید سعی کنیم مطالب آموزنده تولید کنیم . من این اطمینان را به شما میدهم که اکثر کاربران به دنبال مطالب آموزشی هستند و بازخورد مثبتی دارد .

پرسش و پاسخ

برای این که محتوای شما هر روز بهتر شود بهتر است یک سیستم پرسش و پاسخ راه اندازی کنید . که این کار را شرکت مولتی رایان در سایت مشتریان خود راه اندازی کرده تا راحت تر مشتریان سایت بتوانند نظرات خود را اعلام نمایند . زمانی که شما نظرات مشتریان را گوش کنید می توانید بهترین محتوا را تولید نمایید .

ویرایش در محتوا نویسی
ویرایش در محتوا نویسی

ویرایش در محتوا نویسی

شما می توانید محتوای خود را بعد از مدتی ویرایش کنید . اگر شغل شما محتوا نویسی است و برای چندین سایت محتوا می نویسید و قصد دارید تو سایت خود از آن محتوا استفاده کنید  (( به هیچ عنوان این کار را نکنید )) و فکر کپی کردن را از سر خود بیرون کنید . بهتر است با اضافه کردن مطلب و ویرایش آن یک مطلب جدید تولید کنید . باید مطالب شما با ارزش باشد در غیر این صورت کار شما بیهوده بوده و فاقد ارزش است . بهتر است فعالیت زیر را روی محتوای خود انجام دهید .

 

محتوا نویسی به سبک مولتی رایان : برای نوشتن محتوا به صورت دور کاری و ایجاد در آمد برای خود باید به نکات زیر توجه کنید . در خط اول یک توضیح کوتاه بین یک تا دونیم خط میتوانید در مورد محتوا بنویسید و فقط بولد کنید . بعد عنوان را که به شما گفتیم باید وارد کنید و یک رنگ برای کل عنوان ها انتخواب می کنیم .

عنوان  : مواردی که لازم دارید در مورد سئو بدانید

 

فقط عنوان بولد کنید کافیه و محتوای خود را تولید کنید . باید حتما از کلمه کلیدی در پاراگراف اول و در محتوا استفاده شود ولی باید مراقب باشد که زیاد بکار نبرید چون توسط گوگل اسپم شناخته میشود . نهایتا در هر بخش یکبار استفاده شود تکرار بیش از حد مطلب شما رو خراب می کند .

طول جمله شما نباید زیاد طولانی باشد حداکثر دو خط نیم بنویسید. بعد از آن میتوانید اینتر را زده دو خط نیم دیگر بنویسید . بیشتر از دو پاراگراف به هیچ عنوان استفاده شود . سعی کنید جملاتی که استفاده میکنید بیشتر از بیست 20 کلمه نباشد . بعد از هر یک یا دو پاراگراف  یک عنوان بزارید .

 

شرایط دور کاری با مولتی رایان

 

  1. ما به هیچ عنوان محتوا کپی را قبول نمیکنیم .
  2. صداقت توی کار اولویت داره که باید رعایت کنید .
  3. همه محتوا رو درست انجام دهید ولی یک جمله کپی کنید ادامه همکاری وجود ندارد .
  4. تحویل محتوا در زمان تعیین الزامی است .
  5. نسبت به تعداد و کلمات محتوا شما حقوق دریافت می کنید .
  6. حداقل 3 عکس طراحی شود
  7. اسمی از خودتون یا شرکت دیگه ای در محتوا بکار نبرید چون بخشش وجود ندارد .
  8. محتوا باید خوانا باشد و قابل فهم باشد

 

پیدا کردن متن محتوا

 

کلمه کلیدی که به شما داده میشود را در گوگل سرچ میکنید و مقالاتی که پیدا کردید را مطالعه میکنید و از اون  مطلب جمله ای که متوجه شدید را می نویسید و بعد ویرایش میکنید که قابل فهم و خوانا باشد . نکته مهم این که دوباره تاکید می کنم کپی نکنید .

دانلود فایل PDF  شرایط دورکاری محتوا نویسی

محتوا سازی سایت

دوستان عزیز محتوا سازی کار سختی نیست فقط باید تحقیق کنید و خلاقیت داشته باشید . خوب خیلی از شما میپرسید خلاقیت به چه صورت باشد ؟

من به شما میگم خلاقیت به چیزی میگن در محتوا سازی که شما بتونید مطالبی که میخونید درک کنید و فرا تر از اون محتوا بسازید و به این میگن محتوا سازی سایت .

کسانی که کتاب ، مقاله مینویسند که بعد از نشر اون کتاب مشهور میشوند و اسم اون نویسنده در خاطر اکثر خواننده گان میماند بینگ هم مثل اون خوانندگان است که به کسانی که محتوا سازی میکنند ارزش داده و احترام میزاره و رتبه محتوا بالا میاره .

اشتراک گذاشتن محتوای سایت
  1. در کجا ها باید محتوا به اشتراک بزاریم ؟
  2. چرا باید محتوا به اشتراک بزاریم ؟
  3. آیا محتوا سازی باید به اشتراک بزاریم ؟
  • در یک کلمه میگم بله باید محتوا سازی به اشتراک بزاریم
  • محتوا ساخته شده باید در سایت خود بزاریم
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید

لینک گذاری برای ارجاع به صفحات دیگر

یکی از شاگردان از من پرسید جناب مهندس ابراهیمی به چه صورت باید لینک گذاری کنیم تو سایت ؟

1- بهتره به وسیله دادن لینک داخلی صفحات داخل سایت  به هم وسل کنیم  .

2 – سعی کنید بیشتر از 1 لینک خارجی داخل محتوا استفاده نکنید .

3 – لینک خارجی هم به صورت آنفالو باشد

بطور منظم محتوا تولید کنید

به طور منظم محتوا تولید کنید یعنی برای خودتان برنامه ریزی کنید.
اگر روزی محتوا در میارید هر روز در همان ساعت محتوا تولید کنید و اگر هفتگی محتوا سازی میکنید در همان روز در هفته مثلا یکشنبه ها ساعت 12 محتوا سازی میکنید .
هر هفته همان ساعت 12 و روز مشخص شده که یک شنبه است محتوا سازی کنیدچون گوگل به منظم بودن خیلی اهمیت میدهد .
پس نحوه محتوا نویسی برای سایت رعایت کنید از نظر ساعت ، تاریخ ، روز ماه چون خیلی اهمیت دارد .

برقراری ارتباط با مخاطبان

همه میپرسن چرا محتوا نویسای مولتی رایان انقدر موفق هستن

1 – چون مهندس ابراهیمی هر محتوایی قبول ندارد
2 – محتوا سازی باید به گونه ای باشد که مخاطب راضی باشد
3 – برای محتوا سازی باید محتوا نویس خود را جای خواننده گذاشته و ببیند که چقدر محتوا خوانا و مفید است
4- اگر خواننده از محتوا راضی باشد گوگل از محتوا خوشش میاد و امتیاز میدهد
😍 به این میگن ارتباط با مخاطبان 😍

یکی از شاگردانم پرسید جناب مهندس ابراهیمی نحوه محتوا نویسی برای سایت با  محتوا نویسی اینستاگرام چه فرقی دارد ؟

محتوا نویسی اینستاگرام

دانشجویان عزیزم محتوا نویسی اینستاگرام با سایت هیچ فرقی از نظر اصول ندارد .
مزیت محتوا نویسی اینستاگرام این است که محتوا نباید طولانی باشد باید کوتاه باشد .
محتوا نویسی در اینستاگرام حتما نباید نوشته باشد میتواند عکس یا فیلم باشد .
من تجربه ای که تو این زمینه دارم این که محتوا نویسی برای اینستاگرام باید مفید و مختصر باشد تا خواننده خسته نشود .

نوشتن مطالب مرتبط

تولید محتوا

اگر میخواهید تولید محتوای خوبی داشته باشید بهتر است آموزش را به خوبی مطالعه کنید .
اگر تولید محتوا برای شما سخته و یا وقت این کار ندارید شرکت مولتی رایان بهترین تیم محتوا نویس را در اختیار دارد .

آموزش محتوا نویسی سایت

خبر خوبی برای شما دانشجویان و هکاران عزیز دارم .
به زودی جناب مهندس ابراهیمی آموزش محتوا نویسی سایت به صورت تصویری ارائه میدهند .
این فایل ویدئو با تمام فایل هایی که دیدین متفاوت است و شما با دیدن آن حرفه ای خواهید شد .
پس منتظر تولید محتوای ما باشید .

در زیر نکاتی را برایتان آورده ام که با رعایت آن موارد در تولید محتوا می توانید یک محتوا نویس حرفه ای شوید.

  • به هیچ عنوان مطالب انتشار ندهید از ذخیره پیش نویس اسفاده کنید.
  • نوشته شما به هیچ وجه نباید شامل حتی یک خط کپی باشد.
  • نوشته شما باید بین 1200 تا 2500 کلمه باشد.
  • مطالب خود را در پاراگراف های کوتاه بنویسید.
  • قواعد نگارشی، نشانه گذاری ها و دستور زبان را حتماً رعایت کنید.
  • ضمن اینکه از مفاهیم و کلمات غنی و زیبای فارسی در نوشته خود بهره می برید، روان و خوانا نوشتن را فراموش نکنید.
  • اینکه در چه مورد می نویسید و مخاطبان شما چه کسانی خواهند بود زبان نوشتن و سطح نوشته را برای شما مشخص می کند.
  • برای هر چند پاراگراف حتماً از یک عنوان استفاده کنید.
  • از تیتر های H4, H3, H2 و … درست استفاده کنید.
  • تمام آن چه در یک عنوان می نویسید می بایست با آن عنوان کاملاً مرتبط باشد و با عنوان اصلی ارتباط مفهومی داشته باشد.
  • از کلمه/کلمات کلیدی به طور متناسب در کل محتوا و به خصوص عناوین استفاده کنید.
  • استفاده از مترادف های کلمه کلیدی در متن محتوا را فراموش نکنید.
  • چگالی کلمه کلیدی شما در کل محتوا باید بین 1.5 تا 2 باشد.
  • قبل از نوشتن اولین تیتر با نوشتن چند جمله ذهن خواننده را آشنا کنید.
  • در پایان مطلب خود در چند جمله خلاصه آنچه که نوشته اید را، به عنوان کلام آخر، آنچه قصد داشته ایم در این مطلب بگوییم و … بیاورید.
  • قبل از نوشتن حتماً چند مطلب مرتبط را مطالعه کنید و  طرح کلی از آنچه می خواهید بنویسید را برای خود ترسیم کنید. داشتن این طرح کلی باعث می شود که مطلب جامعی بنویسید و در خصوص هر آنچه مربوط به موضوع می شود؛ عنوان و نوشته داشته باشید و هیچ چیز از قلم شما نیفتد.

همین حالا محتوانویسی برای سایت را شروع کنید

تولید محتوای اصولی یکی از مهم ترین کارهایی است که موجب بهتر شدن رتبه سئوی یک سایت می شود؛ چرا که هر چه محتوا برای کاربر خوشایندتر باشد طبیعتاً به میزان بیشتری او را درگیر خواهد کرد. می توان این طور گفت که محتوای متنی در میان سایر انواع محتوا تاثیر بیشتری بر رتبه سئو سایت می گذارد؛ بنابراین فرآیند محتوانویسی برای سایت اگر به درستی انجام شود شاهد موفقیت و سودآوری تضمینی خواهید بود.

از این رو در محتوانویسی برای سایت لازم است طبق چارچوبی خاص پیش بروید. با رعایت این اصول و قواعد براحتی قادر به تولید محتوایی کاملاً درجه یک خواهید شد.

اگر می خواهید همین حالا محتوانویسی برای سایت را شروع کرده و از این طریق کسب درآمد کنید؛ لازم است کلیه موارد زیر را به طور کامل مدنظر قرار دهید:

در وهله اول باید بدانید تولید محتوای قوی، با کیفیت و مهم تر از همه یونیک (کپی نشده) جزو اصول ابتدایی و پایه سئو به حساب می آید. زیرا با تولید و انتشار یک چنین محتوای ارزشمندی مدت زمان حضور کاربر در وب سایت شما افزایش می یابد؛ همین موضوع نیز به خودی خود ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل را به همراه خواهد داشت.

از طرفی هرچه یک محتوا قوی تر و پربارتر باشد شانس انتقال و به اشتراک گذاری آن توسط کاربران نیز بیشتر می شود. با این تفاسیر در محتوانویسی برای سایت بر اساس اصول مهم زیر پیش بروید:

  • عنوان محتوای شما باید آنقدری جذاب و مهیج باشد که کاربر وادار به کلیک کردن روی آن مطلب شود.
  • یک محتوای استاندارد باید شروعی قوی داشته باشد به طوری که کاربر به مطالعه ادامه آن ترغیب شود.
  • محتوایی ارزشمند و مناسب محسوب می شود که داده های مفیدی را به خواننده انتقال بدهد. هرچه اطلاعات بیان شده در مقاله جامع تر و کاربردی تر باشد؛ جذابیت آن برای کاربران نیز بیشتر خواهد شد زیرا مخاطبان هدف صرفاً به دنبال دریافت اطلاعاتی دقیق و کاربردی هستند.
  • محتوانویسی برای سایت زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که مطلب خود را به چشم یک منبع آموزشی ببینید؛ بنابراین آنچه را بنویسید که موجب افزایش آگاهی کاربران و رفع نیازهایشان شود.
  • یک محتوای موفق علاوه بر مفید و کامل بودن بهتر است در قالب یک داستان جذاب و روان ارائه شود. زیرا چنین محتوایی به خوبی می تواند مخاطب را درگیر کند و او را به فکر وا دارد.
  • از دیگر مواردی که در هنگام محتوانویسی برای سایت باید بدانید تولید محتوا با قابلیت بازنویسی است.
  • میزان خوب و مفید بودن یک محتوا ارتباط مستقیمی با سادگی و روان نویسی آن دارد.
  • محتوانویسی برای سایت باید دارای ساختاری منطقی باشد. یعنی محتوا را طوری ننویسید که با عقل و منطق هیچ بنی بشری جور در نیاید. یک چنین مطلبی نه تنها به کار مخاطبتان نخواهد آمد بلکه او را وادار به ترک سایتتان نیز می کند.
  • محتوانویسی برای سایت را در هر موضوعی به طور متفاوت انجام دهید. به این صورت که میان یک مطلب و محتواهای قبل و بعدش تشابه متنی وجود نداشته باشد.
  • در محتوانویسی برای سایت اصل را بر پاسخ دهی به سوالات خواننده بگذارید؛ نه این که صرفاً کلمات را کنار هم بچینید و صفحات سایت را پر کنید!
  • از همه اینها که بگذریم زمانی در محتوانویسی برای سایت موفق خواهید شد که نویسنده خوبی باشید. یک نویسنده خوب در محتوای تولید شده نقشی کلیدی دارد.
  • منظور از نویسنده خوب نیز کسی است که بداند چطور با کلماتش کاربر را میخکوب کند، در کدام قسمت از متن سوال طرح کند و در کدام بخش از مقاله اش به سوال مطرح شده پاسخ بگویید.

3 ویژگی اصلی محتوای موفق

در محتوانویسی برای سایت، زمانی به نتیجه دلخواه خواهید رسید که قادر به تولید و انتشار محتواهای ارزشمند باشید. از همین رو لازم است با 3 ویژگی اصلی محتوای موفق آشنا شوید:

  • هدفمند بودن
  • دست اول بودن
  • با کیفیت بودن

تولید محتوای هدفمند برای سایت

در فرآیند محتوانویسی برای سایت به عنوان نخستین گام باید هدف خود از تولید و انتشار محتوا را به خوبی مشخص کنید. در حقیقت هدفمند بودن یکی از بارزترین ویژگی های یک محتوای موفق است؛ چرا که اینگونه محتوای تولیدی به بهترین نحو ممکن جوابگوی نیاز مخاطبین خواهد بود.

تولید محتوای دست اول برای سایت

پیش تر به بررسی مضرات محتوای کپی شده پرداختیم در نتیجه به خوبی متوجه شده اید که در تولید محتوا برای سایت، خلاقیت حرف اول را می زند؛ بنابراین توصیه اکید می کنیم به جای کپی برداری از محتوای دیگران اقدام به تولید و انتشار محتواهای دست اول نمایید.

تولید محتوای با کیفیت برای سایت

بالا بودن کیفیت جزئی جدایی ناپذیر از یک محتوای موفق و ارزشمند محسوب می شود؛ چرا که اگر محتوای شما از نظر کیفی در سطح مطلوبی نباشد طبیعتاً آنطوری که باید با مخاطب ارتباط برقرار نخواهد کرد. با این اوصاف به هنگام محتوانویسی برای سایت حتماً کیفیت را مدنظر قرار دهید.

ادمین تولید محتوا کیست؟

ادمین تولید محتوا یا همان محتوانویس فردی مسلط به موارد زیر است:

  • نیازسنجی مخاطب
  • استراتژی محتوا
  • تولید محتوا
  • تیترنویسی
  • تبلیغ نویسی

یک چنین فرد ماهری از یک سو محتوا را آماده نموده و از سوی دیگر اقدام به انتشار آن در سایت، اینستاگرام و… می نماید.

ایده های طلایی تولید محتوا در اینستاگرام

اگرچه تا به اینجا به بررسی اهمیت تولید محتوا برای سایت پرداختیم اما در همین حین نباید از توجه به تولید محتوا در اینستاگرام غافل شوید. از این رو می خواهیم ایده های طلایی تولید محتوا در اینستاگرام را خدمتتان معرفی کنیم:

  • رضایت و خشنودی مشتریان
  • نشان دادن محیط کاری به مخاطبان
  • به تصویر کشیدن نحوه انجام خدمات
  • آنباکسینگ
  • برگزاری نظرسنجی درباره خدمات یا محصولات
  • انتشار مطالب آموزشی و مرتبط با حیطه فعالیت پیج
  • نمایش پشت صحنه ساخت یک محصول یا ویدیو و…

استراتژی محتوا چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

در محتوانویسی برای سایت یا هر کانال دیگری، پیش از هر اقدامی باید یک استراتژی کامل و کاربردی بچینید. با استراتژی محتوا تحولات مثبتی را تجربه خواهید کرد که موجب تضمین موفقیتتان به عنوان یک محتوانویس می شود.

در تعیین یک استراتژی محتوای درست و حسابی باید 6 گام زیر را طی کنید:

  • هدفگذاری
  • شناسایی مخاطب
  • ایده پردازی
  • انتخاب نوع محتوا
  • کانال انتشار

هدفگذاری

پیش از شروع فرآیند محتوانویسی برای سایت باید طبق اولین گام از استراتژی محتوا پیش رفته و هدف خود را به خوبی مشخص کنید. پس از آن نوبت به یک برنامه ریزی دقیق برای حرکت در راستای دستیابی به هدف مذکور می رسد.

اینگونه استراتژی محتوا نیز با موفقیت بیشتری اجرایی خواهد شد. به عنوان مثال ممکن است هدف شما از محتوانویسی برای سایت، بالا بردن نرخ آگاهی برند یا همان Brand awarnes باشد.

شناسایی مخاطب

در قدم بعدی از اجرای استراتژی محتوا باید به شناسایی مخاطب و نیازهای او بپردازید. سپس محتوانویسی برای سایت را متناسب با نیاز مخاطبین هدف انجام دهید.

ایده پردازی

تفاوتی ندارد که محتوانویسی برای سایت انجام می دهید یا در اینستاگرام تولید محتوا می کنید؛ در هر صورت به عنوان یک تولید کننده محتوا همواره ممکن است با کمبود ایده مواجه شوید.

در چنین اوقاتی پیشنهاد می کنیم برای تقویت قدرت ایده پردازی خود، سری به سایت های زیر بزنید:

  • website.grader.com
  • Hubspot.com
  • Feedly.com
  • buzzsumo.com

انتخاب نوع محتوا

اگرچه در محتوانویسی برای سایت این طور به نظر می آید که انتخاب دیگری جز نوشتن محتوای متنی نداشته باشید؛ با این حال یک استراتژی محتوایی صحیح و موفق کلیه انواع محتوا را تحت پوشش قرار می دهد.

بنابراین پیش از تولید محتوا برای سایت حتماً مشخص کنید که قصد تولید و انتشار چه نوع محتوایی را دارید؛ در این میان حتی می توانید از میان گزینه هایی همچون ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک، کتاب های الکترونیکی و… به انتخاب بپردازید.

کانال انتشار

در آخرین گام از استراتژی محتوایی باید یک کانال یا رسانه مناسب را برای انتشار محتوای خود انتخاب کنید. البته در محتوانویسی برای سایت انتخاب دیگری جز همان سایت نخواهید داشت.

با این حال اگر قصد دارید محتوای نوشته شده برای سایت را در اینستاگرام نیز به انتشار در بیاورید؛ باید حواستان به خودمانی تر بودن سبک نوشتاری، عامیانه و روان بودن آن نیز باشد.

3 استراتژی عالی محتوانویسی برای سایت

در فرآیند محتوانویسی برای سایت با 3 استراتژی زیر قادر به تولید بهترین محتواها خواهید شد. محتواهایی ارزشمند و با کیفیت که موجب تمایز و برتری شما از رقبایتان می شوند.

اولین استراتژی، تولید و انتشار محتوای رایگان به تعداد فراوان است. به این صورت که اطلاعاتی مفید و با ارزش را در قالب محتواهایی جامع و کاربردی منتشر نمایید.

در اجرای این استراتژی حتی می توانید آموزش های رایگان زیادی را در وب سایت خود به انتشار درآورید. توجه داشته باشید همین محتواهای رایگان اما مفید موجب افزایش اعتبار و همچنین فروش محتواهای پولی سایتتان خواهند شد.

به خصوص که انتشار رایگان محتواهای ارزشمند راهکاری هوشمندانه برای نشان دادن تخصص و مهارت شما به کاربران هدف است.

این کاربران با استفاده از محتواهای رایگان به تخصص شما در حیطه کاری مورد نظر اعتماد کرده و برای خرید محتواهای پولی تان ترغیب و تشویق می شود.

دومین استراتژی محتوانویسی برای سایت، انتشار محتواهای پولی رقبا به صورت رایگان است. مبادا اقدام به خرید دوره ها و محتواهای پولی رقبا نموده و سپس آنها را به طور رایگان در سایت خود منتشر نمایید!

یک چنین کاری به دور از اخلاق بوده و بسیار ناپسند است. در عوض می توانید موضوعات محتواهای پولی رقیب را شناسایی کرده و سپس خودتان در همان موضوع اقدام به تولید محتوای رایگان نمایید. همین اقدام به ظاهر بی اهمیت موجب جذب کاربران بیشتر و به تبع آن افزایش فروش سایتتان خواهد شد.

به عنوان سومین استراتژی محتوانویسی برای سایت پیشنهاد می کنیم محتوای متنی رقیب هایتان را در قالب محتواهای صوتی و ویدیویی در وب سایت خود بارگذاری نمایید. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به جای مطالعه یک متن نسبتاً طولانی به مشاهده ویدیویی مهیج و جالب در همان موضوع بپردازند.

اهمیت رعایت اصول نگارشی در محتوانویسی

در محتوانویسی برای سایت و به طور کلی هر رسانه دیگری باید اصول نگارشی را به خوبی رعایت کنید؛ چرا که این اصول و استانداردها نه تنها از نظر گوگل حائز اهمیت است بلکه برای مخاطب نیز مطرح می باشد.

برخی از مهم ترین اصول نگارشی در محتوانویسی برای سایت به شرح زیر است:

  • عدم استفاده از عبارت های مجهول
  • بکار بردن جملات کوتاه تر
  • محدود کردن هر پارگراف به 3 الی 4 خط
  • پایبندی به استانداردهای بصری
  • استفاده از سبک نوشتاری مخصوص به خود

عدم استفاده از عبارت های مجهول

بر اساس توصیه های کارشناسان محتوا، در محتوانویسی برای سایت بهتر است از عبارت های مجهولی همچون با این وجود، گفته شد، ایشان و… استفاده نشود.

بکار بردن جملات کوتاه تر

نوشتن جمله های طولانی یکی از بزرگترین اشتباهات در محتوانویسی برای سایت محسوب می شود. یک چنین جملاتی از یک سو کاربران را به زحمت می اندازد و از سوی دیگر پردازش آنها برای گوگل نیز دشوار است.

به خاطر داشته باشید موتور جستجوی گوگل علاقه چندانی به متون طولانی و پیچیده ندارد. با این حساب در محتوانویسی برای سایت سعی کنید جمله هایتان بیش از 20 کلمه نباشد.

محدود کردن هر پارگراف به 3 الی 4 خط

تعداد جمله های بکار رفته در هر پارگراف مستقیماً بر صبر و حوصله مخاطب تاثیر می گذارد؛ به این صورت که هرچه جملات نوشته شده در یک پارگراف بیشتر باشد حوصله خواننده نیز زودتر به سر خواهد آمد.

به تبع آن نیز شاهد افت سطح کیفیت محتوا خواهید بود. از همین رو پیشنهاد می کنیم هر پارگراف را به 3 الی 4 جمله محدود کنید.

پایبندی به استانداردهای بصری

منظور از استانداردهای بصری مواردی همچون اندازه و رنگ فونت، فاصله گذاری میان پاراگراف ها، فاصله خطوط و… است. پایبندی به استانداردهای گفته شده از این جهت اهمیت دارد که سریعاً به چشم مخاطب می آیند.

استفاده از سبک نوشتاری مخصوص به خود

به عنوان آخرین مورد از اصول نگارشی محتوانویسی برای سایت، لازم است متن مورد نظر را با سبک نوشتاری مخصوص به خود و صد البته مختص به مخاطبینتان بنویسید.

بهترین روش های سئو کردن محتوا

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو را باید بر کلیه قسمت های مختلف یک سایت اعمال نمود. مهم تر از همه این که برای موفقیت یک وب سایت اینترنتی باید به فکر سئو کردن محتوای بارگذاری شده در آن باشید.

بهترین روش های سئو کردن محتوا را می توان در موارد زیر دانست:

  • تحقیق
  • نوع مقاله و کلمه های کلیدی
  • عنوان پست و عنوان متا
  • توضیحات متا
  • سئوی تصاویر
  • لینک سازی داخلی و انکرتکست
  • تگ های H1، H2، H3

تحقیق

در ابتدای امر برای سئو کردن محتوا باید تحقیق جامعی در خصوص موارد زیر انجام دهید:

  • کلمه های کلیدی هدف
  • طول مقالات
  • نوع مقاله
  • سوالات رایج مخاطبان

نوع مقاله و کلمه های کلیدی

پس از یافتن کلمه های کلیدی هدف نوبت به سنجش و آزمودن آنها می رسد. به این صورت که کلمه مورد نظرتان را در مرورگر گوگل جستجو نمایید. اینگونه متوجه می شوید که گوگل برای کلمه کلیدی هدفتان چه نوع محتوایی را بیشتر می پسندد.

عنوان پست و عنوان متا

بد نیست بدانید عنوانی که برای مقاله در سایت به انتشار در می آید می تواند متفاوت با عنوانی باشد که در موتور جستجو به کاربران نشان داده می شود. چنانچه برای پست خود عنوان متا انتخاب نکرده باشید موتور جستجو همان عنوان انتخابی برای مقاله را به مخاطبین نمایش می دهد.

عنوان متا نیز از این جهت اهمیت دارد که در آن می توان از کلمه های کلیدی استفاده نمود. به اضافه این که دستتان باز است تا از عناوین جذاب تر و کاربر پسند تری استفاده نمایید.

توضیحات متا

در تعریف توضیحات متا باید بگوییم که این توضیحات را در صفحه نتایج و انتهای لینک ها مشاهده خواهید.  لازم به تذکر است توضیحات متا نقش بسیار موثری در بهبود رتبه سایت نزد موتورهای جستجو دارند. در این توضیحات حتماً از کلمه کلیدی و همین طور LSI استفاده کنید.

سئوی تصاویر

در بهینه سازی تصاویر لازم است تگ Alt را بکار بگیرید. به اضافه این که برای محتواهای حاوی چندین تصویر از نوشتن توضیحات آلت مجزا غافل نشوید. همچنین لازم است تصاویری با کیفیت و سبک را در محتوای خود بارگذاری نمایید. هرچه تصویر استفاده شده ارگانیک تر باشد طبیعتاً محتوای مورد نظر به لحاظ سئو اوضاع و احوال بهتری خواهد داشت.

لینک سازی داخلی و انکرتکست

لینک سازی داخلی به طور چشمگیری موجب پایین آمدن نرخ پرش شده و همین امر به بهبود سئوی سایت کمک می کند. از طرفی لینک سازی داخلی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که در جریان آن به طور صحیحی از انکر تکست استفاده کنید.

تگ های H1، H2، H3

در تولید محتوای سئو شده استفاده مناسب از عنوان های H1، H2، H3 اهمیت فراوانی دارد. در یک محتوای بهینه از تگ H1 برای عنوان اصلی پست استفاده می شود. سپس تگ های H2 و H3 را به ترتیب برای زیر عنوان ها بکار می گیرند.

با رعایت چنین ترتیبی محتوای متنی شما به درستی سئو خواهد شد.

8 روش عالی برای بازنویسی محتوا

بازنویسی و آپدیت محتواهای قدیمی از جمله اقداماتی است که رتبه سئوی سایت را بهبود می بخشد. مهم تر از همه این که در صورت به اتمام رسیدن ایده هایتان می توانید به جای تولید محتوای جدید به بازآفرینی محتواهای پیشین بپردازید.

در ادامه 8 روش عالی برای بازنویسی محتوا را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  • استفاده از اینفوگرافیک
  • تبدیل محتوا به پست فیس بوک
  • تبدیل محتوا به ایمیل
  • ارائه دوره های آموزشی رایگان
  • پادکست
  • انتشار کتاب های الکترونیکی
  • استفاده از یوتیوب و آپارات
  • انتشار پست های مهمان

استفاده از اینفوگرافیک

منظور از اینفوگرافیک در واقع محتواهایی است که در آنها شاهد انتقال اطلاعات و داده ها در قالب تصاویر هستید. به این ترتیب اطلاعات و آمارهای نسبتاً پیچیده بسیار سریعتر و ساده تر به مخاطب منتقل خواهد شد.

با توجه به کارایی اینفوگرافیک ها آنها را می توان روشی عالی در بازآفرینی محتواهای قدیمی دانست. به این ترتیب آمار بازدید از سایت و همین طور پیج اینستاگرام رشد قابل توجهی خواهد داشت.

تبدیل محتوا به پست فیس بوک

چنانچه می خواهید محتواهای قدیمی را در سریع ترین زمان ممکن بروزرسانی کنید؛ پیشنهاد میدهیم آنها را به صورت پست در فیس بوک منتشر نمایید.

تبدیل محتوا به ایمیل

مشکلی رایج در میان اغلب کسب و کارهای اینترنتی این است که نمی دانند چه نوع محتوایی را باید برای مخاطبین هدف خود ایمیل کنند. بهترین محتوای قابل ارسال در قالب پیام الکترونیکی، همان مطالب سابقاً بارگذاری شده در سایت است.

منتها در ابتدا باید با توجه به نیاز مخاطب و همین طور سوالات آنها، تغییراتی را در محتواهای قدیمی اعمال کرده و سپس محتوای بازآفرینی شده را برای کاربران هدف ایمیل کنید.

ارائه دوره های آموزشی رایگان

آموزش رایگان را به جرئت می توان یک روش عالی برای ورود به قیف فروش دانست. به منظور ارائه دوره های آموزشی رایگان لزومی ندارد که از نو به تولید محتوا بپردازید. بلکه براحتی می توانید با بروز رسانی محتواهای پیشین اقدام به تهیه یک دوره آموزشی جامع و البته رایگان نمایید.

پادکست

پادکست ها یا همان فایل های صوتی به طور فعلی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. در چنین شرایطی با تبدیل محتواهای قدیمی به پادکست نه تنها این محتواها را بروز رسانی خواهید کرد؛ بلکه محتوای جدید و پر طرفداری به نام پادکست نیز منتشر می کنید.

انتشار کتاب های الکترونیکی

در معرفی بهترین روش های بازنویسی محتواهای قدیمی، نمی توان از کتاب های الکترونیکی چشم پوشی کرد. در واقع با تبدیل محتواهای کهنه به کتاب های الکترونیکی فرصتی برای بروز رسانی آنها و ارائه اطلاعات به مخاطبین جدید در اختیار خواهید داشت.

استفاده از یوتیوب و آپارات

با توجه به اهمیت تولید محتوای ویدیویی در جلب نظر مخاطبین و موتور جستجو، اکیداً توصیه می کنیم به تولید و انتشار اینگونه محتواها بپردازید. در این صورت کافی است بر اساس محتواهای متنی قدیمی به تولید ویدیو پرداخته و سپس آنها را در کانال های محبوب و پربازدیدی همچون یوتیوب و آپارات منتشر نمایید.

به این ترتیب مخاطبین بیشتر و البته جدیدتری را جذب خواهید کرد.

انتشار پست های مهمان

به عنوان نویسنده مهمان در سایتی دیگر، نیازی نیست که همواره به تولید و انتشار محتواهای جدید بپردازید؛ بلکه گاهی نیز می توانید از محتواهای قبلی خود استفاده کنید و اینگونه مخاطبین بیشتری را به سایت خود جذب نمایید.

7 ترفند تبلیغ نویسی در محتوانویسی برای سایت

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ یکی از موضوعات اصلی در فرآیند محتوانویسی برای سایت به حساب می آید. یک محتوانویس حرفه ای و موفق براحتی می تواند تنها با یک جمله کاربر را ترغیب به کلیک بر محتوای مورد نظر نماید.

7 ترفند تبلیغ نویسی در محتوانویسی برای سایت شامل موارد زیر است:

  • تاثیرگذاری از طریق تکرار
  • استفاده از متن های موزون و ریتمیک
  • بکار بردن کلمات اثرگذار در ابتدا و انتهای متن
  • القای حس آزادی و اختیار به مخاطب
  • تبلیغ در پی نوشت
  • استفاده از صفت های عجیب و خاص

تاثیرگذاری از طریق تکرار

در محتوانویسی برای سایت های تجاری با استفاده از تکنیک تکرار، اثرگذاری بر مخاطب افزایش یافته و به دنبال آن شاهد بیشتر شدن میزان فروش خواهید بود.

با این تفاسیر به هنگام تبلیغ نویسی آنچه از مخاطب می خواهید و در واقع همان هدف اصلی تان از تولید محتوا را چندین بار تکرار کنید.

منتها حواستان باشد این تکرار موجب دلزدگی کاربر نشود و او را دچار خستگی نکند. افزون بر این ها یک محتوا زمانی باورپذیرتر خواهد بود که چندباری تکرار شود؛ به این ترتیب قدرت ماندگاری آن در ذهن مخاطب نیز افزایش خواهد یافت.

استفاده از متن های موزون و ریتمیک

در کپی رایتینگ به عنوان یکی از زیر شاخه های محتوانویسی برای سایت، در حقیقت اقدام به نوشتن متون تبلیغاتی می شود. در چنین متن هایی با استفاده از جملات موزون یا شعرمانند توجه کاربر بیشتر جلب شده و محتوای پیش رو برایش جذاب تر خواهد بود.

با این تفاسیر اگر می خواهید از طریق تبلیغ نویسی بر مخاطبین هدف خود تاثیر بگذارید و آنها را تشویق به انجام کاری خاص نمایید؛ پیشنهاد می کنیم به متن تبلیغاتی خود ریتم، وزن و قافیه بدهید به طوری که به حالت یک شعر در بیاید.

بکار بردن کلمات اثرگذار در ابتدا و انتهای متن

از دیگر ترفندهای موثر در تبلیغ نویسی این است که کلمه های مهم و موثر را در ابتدا و انتهای متن بگنجانید. اینگونه احتمال اثرگذاری و همچنین کلیک کاربر بر محتوای منتشر شده افزایش خواهد یافت.

القای حس آزادی و اختیار به مخاطب

از جمله مهم ترین تکنیک ها و ترفندهای یک کپی رایتینگ موفق القای حس آزادی و اختیار به خواننده است. با این حساب محتوای تبلیغاتی باید طوری نوشته شود که مطالعه کننده احساس کند هیچ اجباری در خرید کالا یا خدمات معرفی شده ندارد.

تبلیغ در پی نوشت

در خصوص پی نوشت ها باید بگوییم از نظر اهمیت و اثرگذاری جایگاهی مشابه با کلمات ابتدایی و انتهایی در متن دارند. پی نوشت را به جرئت می توان جزو بخش های مهم و تاثیرگذار در فرآیند محتوانویسی برای سایت دانست.

با تبلیغ نویسی در پی نوشت براحتی می توانید مخاطب هدفتان را برای اقدام به عمل ترغیب نمایید. با این تفاسیر مهم ترین پیام کسب و کار خود را در قسمت پی نوشت محتوا بگنجانید.

استفاده از صفت های عجیب و خاص

در تبلیغ نویسی استفاده از صفت های عجیب، خاص و صد البته جذاب، بسیار مفید خواهد بود. زیرا به این ترتیب بخش هایی خاص از ذهن خواننده فعال شده و در نتیجه آن نیز تمرکز و توجه اش نسبت به محتوای مورد نظر افزایش می یابد.

 

آنچه قصد داشتیم بگوییم

محتوانویسی برای سایت، اینستاگرام و… موضوع بسیار مهمی است که موفقیت و سودآوری یک کسب و کار را مستقیماً تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع محتوا را می توان در حکم ویترین یک مغازه دانست. چنانچه یک مغازه فاقد ویترین باشد یا چیز قابل توجهی در ویترین خود به نمایش در نیاورد؛ طبیعتاً شانس چندانی برای جلب توجه مردم و رهگذاران نیز نخواهد داشت.

با این تفاسیر چنانچه محتوانویسی برای سایت و اینستاگرام را جدی نگیرید نمی توانید انتظار جذب مخاطب زیادی را هم داشته باشید. از طرفی یک محتوای قوی و موفق از یک سری ویژگی های خاص برخوردار است؛ مهم تر از همه این که محتوای شما نباید از جایی کپی شده باشد.

لازم به تذکر است موتور جستجوی گوگل و همین طور الگوریتم های اینستاگرام حساسیت زیادی روی محتواهای کپی شده دارند. بگذارید این طور بگوییم آنچه از نظر شما تنها یک کپی برداری ساده است برای گوگل و اینستاگرام حکم دزدی و سرقت را دارد!

از اینها گذشته بکارگیری ادبیات ساده، روان و قابل فهم موضوعی است که در محتوانویسی برایت سایت و اینستاگرام شدیداً باید مورد توجه قرار بگیرد. به طوری که مخاطب پس از مطالعه متن یا مشاهده تصویر به خوبی متوجه اصل مطلب بشود و هیچ سوالی برایش پیش نیاید.

هدفمند بودن، مفهوم گرایی، استفاده از تگ ها و کلمه های کلیدی مناسب و… همگی جزو ویژگی های یک محتوای موفق و با ارزش به حساب می آیند. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان تولید محتوا مولتی رایان تماس بگیرید و در اسرع وقت پاسخ پرسش هایتان را دریافت کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما همکاران گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست