در این مطلب به بررسی سئو 2024 و به طور کلی فرآیند بهینه سازی نوین پرداخته ایم. چند سال گذشته ایامی پر تنش برای علم سئو بود. گوگل به شکل چشمگیری قواعد را تغییر داد؛ به صورتی که اگر وبسایت ها اقدام به تطبیق استراتژی های خود نمی کردند، پایین آمدن رنک انها حتمی بود. همانگونه که می دانید، گوگل و سایر موتورهای جست و جو، مدام در حال آپدیت شدن هستند. لذا همگام سازی با آنها، امری ضروری برای صاحبین سایت ها و کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. اما این فرآیند چگونه است؟بررسی سئو 2018 تا 2024
تاثیر ریسپانسیو بودن سایت بر سئو 2024
بیاید با مهمترین جنبه سئو 2024 شروع کنیم.
راه استفاده ی کاربران از موتور جستجوی گوگل تفاوت پیدا کرده است؛ حال جستجوکنندگان از دستگاه های موبایل، تلفن های هوشمند و تبلت ها مدد می جویند. با این وجود دیگر متدهای سنتی دسکتاپ تغییر کرده اند.
گوگل چنین موضوعی را در نوامبر سال ۲۰۱۶ با معرفی اولویت ایندکس گذاری، برای وبسایت های سازگار با موبایل اعلام کرد. از آن زمان تا به امروز، داشتن یک وبسایت ریسپانسیو، گزینه انتخابی نیست بلکه یک اجبار است. موبایل یک روند رو به پیشرفت است و یکی از مهمترین شاخصه ها برای ارتقای تجارت آنلاینتان به حساب می آید.
نقش برندسازی در سئو 2024
شبکه های اجتماعی نقش بسیار کارآمد و مهمی را در استراتژی سئو 2024 ایفا می کنند. تجارت شما باید در جاهای دیگر به غیر از وبسایتتان نمایش داده شود. شما باید برای اینکار به یک صفحه فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، اکانت توییتر، برگه یوتیوب و… نیاز خواهید داشت.
بار بعدی که در خصوص موضوعی شروع به جست و جو نمودید، سعی کنید زمان بگذارید و نتایج مربوط به بهینه سازی صفحات اجتماعی در صفحه ی اول را بررسی کنید. انجام چنین اقدامی برای سئو 2024 معمولا off-page نام دارد. به این معنا که شما در حال بهینه سازی وضعیت سئو سایت از بیرون هستید؛ وقتی که شما وبسایت را از طریق محتوا، متاتگ ها و … بهینه سازی می کنید، روند مذکور را به نتیجه رسانده اید.
قرار دادن المان هایی نظیر اشتراک گذاری، دنبال کردن و… در وبسایت، به بالا رفتن میزان سئو شبکه های اجتماعی، کمک خواهد کرد. همچنین برندسازی در شبکه های اجتماعی، به بالا رفتن ترافیک وبسایت و محبوب شدن تجارتتان در فضای آنلاین، کمک بسیاری خواهد کرد.
نقش سرعت سایت در سئو 2024
برای سئو 2024، گوگل تاکید بسیار زیادی روی سرعت وبسایت دارد. با وجود اینکه این مسئله همیشه موضوع واضح و مهمی برای کاربران بوده، اما تاکید گوگل می تواند به این معنی باشد که نکته ی یاد شده، عاملی تاثبرگذار بر افزایش رنک وبسایت در سئو 2024 خواهد بود.
همچنین انجام برخی از تکنیک ها در این رابطه، قسمت های دیگر وبسایت را نیز بهینه تر خواهد کرد. برای مثال کمتر کردن خطاهایی که منجر به ریدایرکت می شود یا صفحات ۴۰۴، در عین اینکه به بهتر کردن بهینه سازی وبسایت کمک بسیار زیادی می کند کارایی آن را تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.
در نهایت باید گفت پیاده سازی HTTPS/۲، تاثیر بسیار مثبتی روی بهینه سازی وبسایت میگذارد. Daniel Stenberg در یک مطلب خود بیان داشته که حداکثر میزان حجمی که باید در ابتدای وبسایت لود شود ۱.۹ مگابایت است و مقادیر بیشتر، باعث کند شدن صفحه اول خواهد شد. بی شک دانستن این موضوع، می تواند مسیر موفقیت سئو 2024 را برای شما هموارتر سازد.
با توجه به آنچه بیان شد، بهتر است همین حالا نسخه HTTP خود را به نسخه جدید ارتقا دهید. با انجام اینکار، سرعت وبسایت افزایش پیدا کرده و در نهایت گوگل، وبسایت شما را بهتر ایندکس خواهد کرد.
نقش جست و جوی صوتی در سئو 2024
در سئو 2024، یکی از بزرگترین روندهایی که توسط کاربران رشد کرد، جستجوی صوتی و ویدئویی بود. لازم به ذکر است که فرآیند صوتی نیز در موبایل های گوگل و آیفون، همراه با دستیارهای صوتیشان مانند سیری و… خلق شد.
این امکانی می باشد که به شدت در حال پیشرفت و بزرگ شدن است و به نظر می آید که به این زودی ها تغییری نکند. پس متخصصان سئو 2024، نیاز دارند به این موضوع فکر کنند.
البته این را نیز به یاد داشته باشید که کاربران در جستجوهای صوتی خود، معمولا به صورت متفاوتی عمل می کنند؛ به عنوان مثال از جملات طولانی تری استفاده نموده و زبان طبیعیتری را به کار می گیرند.
خب در چنین حالت هایی جستجو شبیه به یک درخواست میشود که نیازمند پاسخگویی بلادرنگ است؛ پس باید فکر کنید که کلمات کلیدی و نقشه وبسایت، به چه میزان روی نتایج مربوط به سئو 2024 شما تاثیر مثبت می گذارد.
نقش بک لینک در سئو 2024
این عنوان موضوع جدیدی در دنیای سئو 2024 به حساب نمی آید. بک لینک به لینک هایی گفته می شود که از طرف وبسایت ها و موتورهای جستجوگر، مستقیما به وبسایت شما متصل می شوند.
با وجود آنکه این فرآیند رویکرد جدیدی در سئو 2024 نیست، اما تاثیر بسیار زیادی روی افزایش ارزش وبسایتتان برای موتورهای جستجوکر خواهد داشت.
ما قصد نداریم در این بخش در رابطه با جزئیات تکنیک های بک لینک صحبت کنیم، به این دلیل که موارد بیشماری در این خصوص وجود دارد؛ اما مطابق با سخن متخصصان، این عمل واقعا شبیه به یک توزیع است.
نقش محتوا نویسی در سئو 2024
در سئو 2024، وبسایت شما هر چقدر هم زیبا باشد، چنانچه نتواند نیازهای کاربران را پاسخ دهد، بی ارزش خواهد بود. کاربران هر روز بیشتر و بیشتر سخت گیر می شوند. این روزها دیگر مطالبی که پر از کلمات کلیدی هستند در نگاه مخاطب دلچسب نخواهند بود
البته درست است که این برگه ها به سرعت توسط موتورهای جستجوگر پیدا می شوند، اما تجربه کاربری بسیار وحشتناکی را به مخاطبین می دهند. البته در حال حاضر گوگل نیز در سئو 2024 بسیار باهوش شده و می تواند کلمات کلیدی درست را از کلمات اشتباه و نامربوط تشخیص دهد.
حال می توانید به خوبی تصور کنید که نقش یک نویسنده ی خوب در وبسایت چقدر مهم است. اگر بیشتر دقت کنید، شما یک مجله را نمی خرید چون صرفا زیبا است؛ بلکه کلمه های نوشت شده
در آن است که اهمیت بسیار بیشتری برای خواننده خواهد داشت.
محتوای خوب یک جامعه را بوجود می آورد و یک ارتباط خوب میان چیزی که شما می گویید و چیزی که کاربران جستجو می کنند ایجاد خواهد کرد. البته در طرف دیگر ماجرا فکر نکنید که تنها به روزرسانی های زمان بندی شده در سئو 2024، می تواند کافی باشد؛
محتوایتان همیشه باید قابلیت آن را داشته باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
نقش تجربه کاربری در سئو 2024
پیشرفته شدن الگوریتم های سئو 2024، به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا بیشترین تمرکز را روی نتایج بگذارند؛ در چنین شرایطی، تنها محتوا مهم نخواهد بود بلکه تجربه کاربری نیز اهمیت بسزایی خواهد داشت.
بی شک انتظارات کاربران نیز بیشتر شده و تنها محتوای خوب نمی تواند جوابگوی آنها باشد. محتوا نیازمند لود سریع است؛ بایددر تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود؛ قالب بندی درستی داشته باشند و تجربه کاربری خوبی را تحویل کاربر دهد.
در نهایت باید گفت؛ اگر تجربه کاربری در حال حاضر بخشی از استراتژی سئو 2024 شما نیست، پس نیاز دارید هر چه سریعتر آن را در وبسایت خود پیاده سازی کنید.
نقش بازاریابی ویدئویی در سئو 2024
در حال حاضر ویدئوها بخش بزرگی از دنیای اینترنت و سئو 2024 دارند؛ برای متوجه شدن این قضیه کافیست نگاهی به یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بیاندازید.
کاربران علاقه دارند برای یادگیری بیشتر در هر زمینه ای، یا به دست آوردن اطلاعات راجع به یک محصول خاص، ویدئوهای رتبط با آن را مشاهده کنند.
در نتیجه برای ساختن برندتان، موفقیت در سئو 2024 و جوابگویی بهتر به مخاطبین وبسایت، بهتر است که از ویدئو استفاده کنید.
تاثیر سئو تکنیکال را جدی بگیرید
چند سال پیش، چندان اهمیتی به سئو تکنیکال داده نمی شد اما در دوران کنونی و سئو 2024، واقعا به آن نیاز خواهید داشت. سئو تکنیکی بررسی می کند که آیا معماری وبسایت شما با الگوریتم های بهینه سازی گوگل سازگاری دارد یا خیر؛ همچنین آیا وبسایت شما ایندکس می شود و یا اینکه کلمات کلیدی در آن به درستی استفاده شده اند؟؟
البته چندی پیش گوگل از تکنیک AMP پرده برداری کرد که این موضوع نیز نکاتی را در بر می گیرد؛ مثلا ممکن است پیروی کردن از تمام تکنیک های این آیتم، باعث بوجود آمدن محدودیت هایی شود؛ اما مطمئن باشید که تمامی موارد آن، اثر مثبتی بر سئو 2024 خواهند داشت.
نگاهی به نکات مهم در سئو 2024
1 – اولین نکته مهم در سئو 2024 این است که هر صفحه سایت باید دارای یک h1 باشد. تعداد h1 بیشتر به سایت آسیب می زند .
2 – استفاده نمودن از amp برای بالا بردن رتبه ی یک سایت اثربخش خواهد بود.
3 – لینک سازی یکی از نکات مهم در سئو 2024 است که از طریق روش های کلاه سفید انجام می شود.
4 – تولید محتوا، ایجاد بک لینک و تولید ویدئو در سئو 2024 مهم است؛ اگر تا کنون هیچگونه استراتژی برای این موارد نداشتید، حتما فکری به حال آن کنید.
5 – نقش سئو محلی در بهتر دیده شدن سایت را جدی بگیرید.
6 – با توجه به اینکه چندین سال است گوگل نحوه نمایش صحیح در موبایل را برجسته سازی کرده، حتما با ابزارهای مختلف بررسی نمایید که وب سایت در موبایل بدرستی نمایش داده شود .
7 – برای وب سایت های جدید پیشنهاد می شود از AJAX-Crawling scheme استفاده نکنید .
8 – جستجوی صوتی در موبایل بیشترین استفاده را دارد. و بر سئو 2024 تاثیر می گذارد