شرکت طراحی سایت مولتی رایان

تولید محتوا یونیک

تولید محتوا – با 1 کلیک محتوای شما آماده است

تولید محتوا : امروزه همه مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ شاید بدون اینکه بدانند، در حال تولید محتوا برای بازاریابی کار خود هستند. تولید محتوا می تواند نوشتاری یا تصویری و ویدئویی باشد. در این مطلب از سایت مولتی رایان قصد داریم درباره اصول تولید محتوا جذاب و انواع و کاربرد آن صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

تولید محتوا
تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

به دلیل گستردگی دنیای ایجاد محتوا، هر فردی تعریف منحصر بفردی برای این کلمه دارد. ابتدا بهتر است کلمه محتوا را تعریف کنیم، هر چیز قابل فهم و درک برای انسان که در شبکه های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار باشد را محتوا گویند. بنابراین تعریف در مورد سوال تولید محتوا جذاب چیست؟ می توان گفت: نوشتن، طراحی و ساخت هر اطلاعاتی که انسان ها بتوانند آن را به راحتی درک نمایند و در بستر های گوناگون قابل انتشار باشد را تولید محتوا گویند.

از تولیدات محتوایی جهت دستیابی به هدف هایی مانند کسب درآمد (به طور مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش محصولات، اطلاع رسانی به مشتریان و… استفاده می شود.

محتوا چه کاربردی دارد؟

امروزه شیوه های نو و جدیدی جهت معرفی محصولات و تبلیغات وجود دارد، یکی از مهمترین آن تولید محتوا می باشد. تولید محتوا در دنیای جدید کاربرد های زیادی دارد و بیشتر صاحبان کسب و کار از این راه جهت فروش بیشتر کمک می گیرند. در ادامه قصد داریم درباره کاربرد های تولید محتوای جذاب بیشتر صحبت کنیم.

تولید محتوا در زمینه های مختلفی کاربرد دارد، محتوایی جذاب و کارآمد خواهد بود که هم صاحب سایت و هم برای مخاطب مفید و موثر باشد. صاحبان کسب و کار از تولید محتوا درخواست فروش محصول و مخاطب خواستار اطلاعات و مطالب مفید درباره یک مسئله می باشد. بنابراین اگر اطلاعات موجود در محتوا جذاب و کاربردی باشد مخاطب تشویق به خرید آن محصول خواهد شد. از جمله کاربردهای تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. افزایش فروش محصولات
  2. امکان بازدید بیشتر سایت با تولید محتوای جذاب و مفید
  3. ارائه اطلاعات قوی و خوب به مخاطب جهت افزایش اعتماد
  4. راضی نمودن مخاطب با تولید محتوای جذاب و خلاقانه
  5. ایجاد ارتباط دوستانه و نزدیک بین صاحب کسب و کار و مخاطب
تاثیرات تولید محتوا
تاثیرات تولید محتوا

چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟

در حالت طبیعی بسیاری از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار خود به فکر تولید محتوا می افتند. به این دلیل یکی از اصلی ترین هدف های تولید محتوا در وب سایت ها، ارتقاء سئو و کسب رتبه مناسب از موتورهای جستجو می باشد. بودن در رتبه های برتر جستجو گوگل باعث فروش بیشتر خواهد شد. بنابراین برای تولید محتوای جهت سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی باید اصول و کارهایی انجام داد.

  1. اولین جمله: محرک بسیار مهمی برای خواندن محتوای شما می باشد

برای داشتن مخاطب بیشتر، باید تمایل بیننده را برای خواندن ادامه مطلب خود افزایش دهید. هر چه جمله اول قوی تر باشد، تاثیر بیشتری در جذب خواننده خواهد داشت.

ویژگی هایی جهت انتخاب ماهرانه جمله ابتدایی

لازم نیست جمله اولیه متن شما به طور دقیق با عنوان یا موضوع مطلب، مرتبط باشد. هدفتان از جمله اول باید جلب توجه و ایجاد انگیزه برای خواندن محتوا توسط مخاطب باشد. در ادامه سه ویژگی مؤثر در ابتدای مطلب را ذکر خواهیم نمود.

  • مختصر نویسی

جملات ابتدایی را باید کوتاه انتخاب کنید. استفاده از عبارات کوتاهی به جای جمله نیز پیشنهاد خوبی است. وجود یک جمله ناکامل، می تواند خواننده را به خواندن ادامه مطلب ترغیب نماید.

  • گفت‌وگو

شروع متن به صورت مکالمه و گفت‌وگو با خواننده باعث گیرایی محتوای شما خواهد شد. این حالت باعث می شود انتقال احساس صمیمیت شما با خواننده خواهد شد.

  • جملات مبهم و یا سوالی

اگر جملات ابتدایی متن شما سوالی یا دارای ابهام باشد، احتمال اینکه خواننده را به خواندن ادامه مطلب دعوت نماید، بیشتر می شود.

  1. نوشتن پاراگراف اول: این بخش از محتوا بسیار تاثیرگذار است، پس دقت کنید.

در نوشتار های آموزش، در پاراگراف ابتدایی سعی نمایید تا به مخاطب کلیت موضوع مورد اشاره در آن متن را توضیح دهید. در نگارش این نوع محتوا، جذابیت و اهمیت محتوا را حفظ نمایید و چارچوب جذابی نیز به نوشتار خود بدهید. تا خواننده از ادامه موضوع مطلع باشد.

البته در نوشته های با موضوع بازاریابی محتوا، این نکته بالا در اولویت نمی باشد. اما تعادل فضای محتوا را به جهت موضوع اصلی حفظ کنید. تا خواننده سردرگم نشود.

  1. ارتباط فردی با خواننده: جهت اضافه کردن جذابیت متن

هدف از ارائه محتوا، ایجاد آشنایی مخاطب با محصولات شما می باشد. خواننده در صورتی مشتاق مطالعه محتوا خواهد شد که محترم شمرده شود و پاسخگوی نیازهای او باشید. برای داشتن ارتباط با خواننده باید چند نکته در اصول تولید محتوا را رعایت کنید:

  • قرار دادن فضای سفید در نوشتار : این کار باعث می شود تا ذهن خواننده خسته نشود. و می توانید جملات جدیدی را از ابتدای پاراگراف جدید شروع نمایید.
  • استفاده از کلمات ساده : برای جلب مخاطب جهت مطالعه کامل محتوا باید از لغات ساده و متنوع در متن استفاده نمایید.
  • خطاب کردن خواننده ر ا با ضمیر دوم شخص : با این روش، توجه خواننده به شما بیشتر می شود. و باعث ترغیب مخاطب به خواندن نوشتار شما می شود.
  1. برانگیختن کنجکاوی خواننده برای مطالعه تا انتهای متن

می توانید متن را سوالی بنوسید، تا حس کنجکاوی خواننده را برانگیزید و او را تا پایان متن مشتاق نگهدارید. در صورت نبود کنجکاوی در محتوا، خواننده خیلی زود هیجان خود را از دست خواهد داد و دست از خواندن محتوا می کشد. برای این کار می توانید، در انتهای هر پاراگراف از متن، یک جمله کوتاه قرار دهید. تعدادی از این جملات کوتاه را در جملات زیر برای شما آوردیم:

  • توضیح خواهم داد!
  • اما دلایل زیادی وجود دارد!
  • بالاخره به بخش هیجان انگیز موضوع رسیدیم.
  • ولی این انتهای راه ما نیست.
  • اما ما شکست را نمی پذیریم.

 

تولید محتوا
تولید محتوا
  1. داشتن یک مسیر منطقی در نوشته خود

جای خود را با خواننده تعویض کنید و تصور کنید با مطالعه این محتوا چه سوالاتی برای شما پیش خواهد آمد. سعی نمایید پاسخ این سوالات را در متن خود اضافه نمایید. علی الخصوص در متون مربوط به معرفی محصولات و خدمات. حتما دقت کنید که در تولید محتوای جذاب همیشه باید یک گام از ذهن خواننده جلوتر باشد.

  1. در تولید محتوا از اعداد استفاده کنید

با توجه به پژوهش های انجام شده، یکی از اصول تولید محتوا جذاب استفاده از اعداد، به خصوص در عنوان، می باشد. بهتر است از اعداد ریاضی به جای نوشتار فارسی ارقام استفاده کنید.

  1. نوشتن محتوای متنی کمیاب

طبق تحقیقات انجام شده در مورد پست های شبکه های اجتماعی پر طرفدار. به این نتیجه رسیدند که استفاده از کلمات منفی، بخصوص در عنوان محتوا، باعث جلب بیشتر مخاطب می شود. به طور مثال “10 کاری که نباید در فصل بهار انجام دهید!”.

  1. استفاده از مختصر نویسی

از مراحل مهم در کپی رایتینگ، ویرایش است. حتما به دفعات زیاد متن را بخوانید و تغییراتی در آن لحاظ نمایید. سعی کنید تا منظورتان را با جملات کوتاهتر بیان کنید.

از راهکارهای مفید در اصول تولید محتوا به روش مختصر نویسی می توانید، کلمات اضافه را حذف نمایید. و فقط چند کلمه کلیدی را جهت انتقال منظور خود ترکیب نمایید. و همچنین باید کلمات تکراری و یا هم معنی را حذف نمایید.

8 مهارت مورد نیاز در تولید محتوا

تولید محتوا همچون سایر حیطه های کاری دارای سطوح مهارتی مختلف و به تبع آن درآمدهای گوناگون است؛ یعنی یک تولید کننده محتوای حرفه ای با رزومه عالی، سطح بالایی از درآمد را نیز خواهد داشت.

در حالی که حقوق دریافتی توسط یک محتوانویس معمولی در سطح نسبتاً پایینی قرار دارد. با این تفاسیر به عنوان تولید کننده محتوا با کسب یک سری مهارت ها شاهد افزایش حقوق و درآمد خود خواهید بود.

روی هم رفته 8 مهارت مورد نیاز در تولید محتوای حرفه ای و موفق به شرح زیر می باشد:

  • آشنایی با سئوی محتوا
  • تسلط به زبان انگلیسی (ضروری نیست اما امتیاز محسوب می شود)
  • برخورداری از مهارت های نوشتاری و ویرایشی زبان فارسی در حد عالی
  • تجربه کار با سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس
  • داشتن ذهنی آنالیزگر و جستجوگر
  • خلاقیت در نوشتن ایده های جدید
  • توانایی ترجمه مقاله های انگلیسی
  • خلاقیت در پروراندن ایده های قدیمی
تولید محتوا
تولید محتوا

می بینید که تولید محتوای حرفه ای نیازمند تسلط بر مهارت های فوق است؛ بنابراین مبادا تصور کنید یک نویسنده محتوا بدون دانش، آگاهی و مهارت های نامبرده شده از نظر شغلی موفق خواهد بود. این تصور نادرست به ویژه از این رو ایجاد شده که هرکسی می تواند در خانه خود به تولید محتوا بپردازد!

اگرچه در این حیطه شغلی براحتی می توانید به عنوان یک فرد دورکار مشغول شوید؛ اما این موضوع را نباید به معنای دم دستی بودن فرآیند تولید محتوا بدانید. در واقع هرچه در محتوانویسی مهارت های بیشتری داشته باشید طبیعتاً درآمدتان نیز بالاتر خواهد بود.

انواع تولید محتوا

در ایین بخش قصد داریم به زبان ساده انواع تولید محتوا را برای شما توضیح دهیم. در ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و با اصول نگارش محتوای جذاب آشنا باشید. این کار به شما کمک می کند تا محتوا درست را از بین انواع آن انتخاب کنید. تعدادی از محبوب ترین انواع محتوا به شرح زیر است:

  • وبلاگ

مطالب وبلاگ جهت آگاهی از کسب و کار صاحبان مشاغل تولید می شوند، و بسیار ساده، قابل فهم می باشند. به طور مثال اگر رستوران دارید، می توانند درباره چیزهای مختلف مانند: منو، نحوه پخت غذاها، تفاوت با دیگر رقبا و… بنویسید. تولید محتوا باکیفیت قطعا سبب جذب مخاطب و رونق بیشتر کسب و کار خواهد شد.

نکته مهم دیگر درباره محتوای وبلاگ، این است که باید کوتاه نوشته شود، چون مطلب طولانی باعث خستگی مخاطب شده و جذابیت متن از بین خواهد رفت. بهترین مطالب در زمینه وبلاگ در حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه می باشند.

  • محتوای دسته بندی شده

اگر مالک وب سایت در حوزه تجارت الکترونیک هستید، باید مطالب خود را دسته بندی کنید. نیاز به گزاف گویی در مورد محصولات در وب سایت نیست. طبق قانون کلی اصول تولید محتوا حداکثر تا ۲۰۰ کلمه در هر دسته بندی محتوایی کافی می باشد.

  • نوشته های طولانی

به طور معمول از نوشته های طولانی جهت آموزش و اطلاع رسانی استفاده می شود. در مورد نحوه بیان این نوع مطالب ایده مناسبی را انتخاب نمایید. این نوع محتوا محدودیتی از نظر تعداد کلمات مورد استفاده ندارند، چون در بردارنده اطلاعات مفیدی جهت آگاهی کاربر دارد.

  • پست مهمان

بهتر است بدانید برخی از شرکت ها از پست مهمان درون وب سایت خود استفاده می نمایند. این کار باعث ایجاد دسترسی به سایت شما و نزدیکی و افزایش با خوانندگان تان می شود. البته باید به تعداد کلمات توجه نمود، زیرا می تواند باعث محدودیت در نوع نگارش شما شود.

تولید محتوا
تولید محتوا

اصول تولید محتوا

اصول تولید محتوا شامل قوانینی است که به شما در افزایش کیفیت مطلب کمک می رساند. با کمک رعایت اصول تولید محتوا می توانید رتبه سئو سایت خود را بالا ببرید. و با این کار تعداد بازدید روزانه وب سایت خود افزایش می دهید. در ادامه این مطلب با اصول تولید محتوا آشنا خواهید شد.

  • استفاده از تیتر مناسب

یک محتوای جذاب و با ارزش باید تیتر عالی و مناسبی داشته باشد، این کار باعث جذب مخاطب خواهد شد. تیتر محتوا از مهم ترین قسمت ها در اصول تولید محتوا می باشد.

  • اهمیت پاراگراف اول در تولید محتوا

از دیگر موارد مهم در اصول تولید محتوا پاراگراف اول در متن است. پاراگراف اول می تواند باعث جذب مخاطب شود و کاربر را تا انتهای محتوا با خود نگه دارد. هدف اصلی تولید محتوا باید به صورت خلاصه در پاراگراف اول وجود داشته باشد.

  • دسته بندی اطلاعات در فرآیند تولید محتوا

از بخش های مهم اصول تولید محتوا مرتب و دسته بندی نمودن اطلاعات و موارد مورد نیاز در متن می باشد. در این روش ابتداً باید موضوع اصلی در محتوا اعلام شود. سپس به نکات و ترفند ها و اثبات ها به صورت مرتب و منظم بپردازید.

  • لینک دهی به منابع مرتبط

فرآیند تولید محتوا تنها ایجاد تولید محتوای متنی نیست. بلکه شما باید برای متن و اثبات های خود منابع مناسبی را بگنجانید. این کار با لینک دهی درست به منابع اصلی و مرتبط انجام می شود. در صورتی که محتوای شما به صورت ترجمه است، باید به محتوای اصلی در سایت خارجی لینک دهید. استفاده از لینک های خارجی معتبر سبب بهبود کیفیت محتوای شما می شود.

  • طول مناسب محتوا

یکی از نکات مهم در اصول تولید ‌محتوا ، طول مناسب محتوا می باشد. محتوا مناسب بر طبق اصول تولید محتوا باید بین ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه باشد. زمان مناسب برای مطالعه محتوا باید در حدود ۳ تا ۵ دقیقه باشد.

  • استفاده از تصاویر در تولید محتوا

از با اهمیت ترین اصول تولید ‌محتوا استفاده از تصاویر در متن می باشد. قرار دادن محتوا بدون تصویر باعث خستگی کاربر خواهد شد. به همین علت حتما در ازای هر ۳۰۰ تا ۴۵۰ کلمه یک تصویر استفاده نمایید.

  • بهبود خوانایی متن

یکی دیگر از قوانین مهم اصول تولید محتوا خوانایی نوشته ها و مطالب است. استفاده درست از پاراگراف و جملات کوتاه سبب خوانایی و عدم ایجاد خستگی در مطالعه سایت خواهد شد. استفاده از پاراگراف کوتاه، لیست های شماره دار و بولت دار، عنوان ها و تیتر های H1, H2, H3, H4 در محتوا ها بسیار ضروری است.

4 فرمت اصلی تولید محتوا

تولید محتوا برای هر وب سایتی جزو واجبات محسوب می شود. در واقع تولید محتوا را می توان جزو اصلی ترین ارکان سئو سایت به حساب آورد؛ چرا که به کمک تولید و انتشار محتوا میزان ماندگاری کاربر در صفحات مختلف سایتتان افزایش خواهد یافت.

بسیاری از تولید کنندگان محتوا و سئوکاران تازه کار، محتوا را فقط محدود به نوع متنی آن می دانند. در حالی که محتوای نوشتاری تنها یکی از سبک های تولید محتوا می باشد.

امروزه برای افزایش نرخ تبدیل، کسب اعتبار بیشتر و همچنین افزایش فروش نیاز دارید به تولید محتوا در فرمت های مختلفی بپردازید. در این صورت بد نیست بدانید 4 فرمت اصلی تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا عکس
  • تولید محتوا ویدیویی
  • تولید محتوا صوتی

تولید محتوا متنی

محتواهای متنی را به یقین می توان جزو بهترین مطالب بارگذاری شده در یک سایت اینترنتی دانست. به ویژه اگر به تازگی یک تجارت آنلاین را راه انداخته اید؛ بدون شک باید در وب سایت خود اقدام به تولید و انتشار محتوای متنی نمایید.

چرا که به کمک محتواهای متنی جذاب و کاربر پسند براحتی قادر به ارائه اطلاعاتی کامل و شفاف در خصوص خدمات یا کالاهایتان خواهید شد. به این ترتیب کاربران دید جامعی نسبت به نوع کسب و کار شما بدست آورده و در نتیجه آن نیز افزایش فروش رخ می دهد.

از اینها گذشته مهم ترین مزیت تولید محتوا متنی را می توان در استفاده از لینک های خارجی و داخلی دانست؛ یعنی همواره می توانید در متن خود به لینک سازی داخلی و خارجی پرداخته و از این طریق قدرت و اعتبار صفحه مورد نظر را افزایش دهید.

تولید محتوا عکس

تولید محتوای تصویری جزو فرمت های جالب توجه برای کاربران است. در حقیقت اینگونه محتواها تاثیر قابل توجهی بر جذب مخاطبان دارند. اگرچه برای تولید محتوا عکس شیوه های مختلفی وجود دارد اما یکی از آنها استفاده از تصاویر در دل محتوای متنی می باشد.

به این ترتیب ذهن مخاطب به طور کامل با محتوای شما درگیر شده و همچنین به خوبی متوجه مفهوم و پیام موجود در آن مطلب خواهد شد. از اینها گذشته کاربرد اصلی محتواهای تصویری در آموزش نحوه استفاده از محصولات است.

تولید محتوا عکس
تولید محتوا عکس

 

تولید محتوا ویدیویی

به کمک تولید و انتشار محتواهای ویدیویی از یک سو می توانید به شفاف سازی برای مخاطبان هدف خود بپردازید. از سوی دیگر دستتان باز است تا محصول یا خدمات خود را به طور کامل و با جزئیات برای کاربران به نمایش درآورید.

در مجموع با تولید محتوا ویدیویی فرصتی برای به تصویر کشیدن نقاط قوت کسب و کارتان در اختیار خواهید داشت. به این ترتیب مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه حاوی ویدیو بیشتر شده و در نتیجه آن صفحه از سایت امتیاز و اعتبار بیشتری را از گوگل دریافت خواهد کرد.

تولید محتوا صوتی

تولید و انتشار محتواهای صوتی اگرچه چند سالی است که انجام می شود؛ اما این فرمت محتوایی اخیراً محبوبیت بیشتری کسب کرده است. با انتشار یک چنین محتواهایی طبیعتاً مدت زمان حضور کاربر در سایت شما بیشتر خواهد شد.

کافی است همین حالا دست بکار شوید و انواع پادکست، فایل های صوتی و… را در مورد محصولات، خدمات و به طور کلی موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود تولید و منتشر نمایید.

مزایای محتوای خوب

تولید محتوا یک راه عالی جهت انتقال اطلاعات به افراد درباره محصولات، خدمات و شرکت می باشد. همچنین تولید محتوا یک راه فوق العاده جهت جذب مشتریان و ارائه محصول یا خدمت افراد می شود. تولید محتوای خوب همیشه در کسب و کار اینترنتی با اهمیت است چون سبب ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر خواهد شد.

  • اعتماد سازی

همانطور که ذکر شد، تولید محتوا یکی از راه های اعتماد سازی است. محتوای خوب و تخصصی باعث بالارفتن اعتبار شما در بین رقبا می شود. و از نظر گوگل نیز، سایت شما به عنوان سایت مرجع شناخته خواهد شد. بنابراین بهترین راه برای داشتن ارتباط موثر و پایدار با مشتریان و ایجاد اعتماد سازی، تولید محتوای خوب است.

  • محبوبیت کسب و کار

هدف اصلی هر حرفه و شغلی از تولید ‌محتوا، جذب مخاطب است. نوشتن محتوای حرفه ای و اشتراک گذاری و بازنشر آن توسط دیگران، به نوعی تبلیغات رایگانی برای کسب وکار شما می باشد.

  • بازاریابی موثر

با تولید ‌محتوا و استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا خواهید توانست، برند و محصولت خود را به مخاطب بشناسانید. توجه کنید که تولید محتوا باعث می شود ورود به بازاریابی اینترنتی در آینده راحت باشد. چون شما با تولید‌ محتوا باعث اعتماد سازی مخاطبان زیادی شده اید.

  • تولید محتوا برای کمک به رتبه در گوگل (سئو )

تولید ‌محتوا یکی از اصول اصلی سئو می باشد و گوگل نیز تاکید زیادی بر تولید محتوای جامع دارد. محتوای خوب به گوگل کمک خواهد کرد تا مخاطب هدفمند بیشتری به سایت شما ارسال نماید. تولید ‌محتوای جذاب به بهبود رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد. تولید ‌محتوا از جمله بهترین استراتژی ها جهت جذب ترافیک هدفمند می باشد.

تولید محتوا به رنگ سبز

محتواها در انواع و فرمت های مختلفی قابل تولید هستند که یکی از مهم ترین آنها محتوای سبز یا محتوای همیشه سبز نام دارد. منظور از آن محتوایی است که با گذر زمان هیچگاه کاربردهای خود را از دست نمی دهد.

هدف از تولید و انتشار محتوای سبز در سایت این است که هر کاربری در هر زمانی پس از مطالعه آن قادر به رفع نیازهای خود شود.

از سوی دیگر لینک های درج شده در محتوای همیشه سبز نباید تاریخ دار باشند. زیرا همواره امکان دارد یک کاربر چندین سال پس از انتشار محتوا به بازدید از آن بپردازد. در این شرایط قدیمی بودن لینک محتوا ممکن است موجب دلسردی کاربر از کلیک روی آن مطلب شود.

در حالی که در عمل محتوای مورد نظر همچنان کامل بوده و از قابلیت استناد برخوردار است. با این تفاسیر ویژگی اصلی محتوای سبز این است که همواره بتواند گره ای از کار مخاطب باز کند.

بنابراین در تولید محتوا به رنگ سبز یادتان باشد به نحوی بنویسید که مطلب شما همه دوره های زمانی را پوشش بدهد. به اضافه این که در صورت ایجاد تغییرات در موضوع مورد نظر، شما نیز باید به آپدیت محتوای خود بپردازید. به این ترتیب با افزودن یا کاستن یک سری موارد، محتوایی به رنگ سبز خواهید داشت.

تولید محتوا
تولید محتوا

 

راهکارهایی برای کسب بیشترین درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا همچون سایر رده های شغلی سطوح درآمدی مختلفی دارد. طبیعتاً هرچه مهارت و تسلط بیشتری بر مباحث و اصول تولید محتوا داشته باشید، حقوق دریافی تان نیز بالاتر خواهد بود.

یکی از مهم ترین مهارت هایی که در تولید محتوای حرفه ای به آن نیاز خواهید داشت، توانایی تایپ سریع است. در واقع این مورد جزو مهارت های اصلی محتوانویسان محسوب می شود.

با این تفاسیر اگر می خواهید بالاترین درآمد را از محتوانویسی داشته باشید همین حالا به سراغ تقویت سرعت تایپ خود بروید. به خصوص که محتوای متنی یکی از رایج ترین فرمت های محتوایی است که یک تولید کننده محتوا با آن سر و کار خواهد داشت.

سپس لازم است آشنایی خوبی با مفاهیم سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو داشته باشید. اگرچه هیچ گاه از یک تولید کننده محتوا انتظار نمی رود که بر سئو تخصصی مسلط باشد؛ با این حال برای موفقیت در این حیطه شغلی دست کم باید درک صحیح و کاملی از مقدمات سئو داشته باشید.

به عنوان مثال یک محتوانویس باید به خوبی بتواند در مطلب خود از کلمه های کلیدی هدف استفاده کند. به طوری که در نهایت محتوای تولید شده مورد پسند موتور جستجوی گوگل قرار بگیرد. لازم به تذکر است برای فعالیت به عنوان یک کارشناس تولید محتوا به تسلط بر اصول تولید محتوای سئو شده نیاز خواهید داشت.

همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که گفته شد طبقه بندی انواع محتوا شامل مواردی همچون فیلم، عکس، متن، پادکست و غیره می باشد. صرف نظر از این که محتوا را در چه قالبی تولید می کنید باید هدفمند بودن آن را مدنظر قرار دهید.

به این صورت که یک تولید کننده محتوای حرفه ای پیش از شروع به تهیه و تولید محتوا باید به خوبی مشخص کند که محتوایش قرار است کدام دسته از مخاطبین را مورد هدف قرار دهد.

 به اضافه این که تولید کننده محتوا باید بداند چه نوع محتوایی بیشتر ترند شده است. در نهایت هرچه محتوای تولید شده با کیفیت و عالی باشد مادامی که تعاملی اصولی رخ ندهد، آنطوری که باید دیده نخواهد شد؛

 در نتیجه پس از تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام از تعامل با مخاطبین، همکاران و مهم تر از همه هشتگ های این شبکه اجتماعی غافل نشوید.

ولید محتوا در اینستاگرام
ولید محتوا در اینستاگرام

چرا تولید محتوا در اینستاگرام مهم است؟

در دنیای پر رقابت امروزی زمانی موفق خواهید شد که از بروز ترین و محبوب ترین شیوه ها برای جذب مشتری استفده کنید؛ اینگونه دیگر از روند رقابتی فعلی جا نخواهید ماند.

اگرچه راه اندازی وب سایت اینترنتی یکی از بهترین و اصلی ترین شیوه های جذب مشتری به حساب می آید؛ با این حال نمی توان از کارایی یک صفحه اینستاگرامی موفق نیز غافل شد. با گرداندن یک پیج قوی و درست و حسابی رونق چشمگیری را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد.

از طرفی تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام موجب افزایش تعداد فالوورها و رضایت آنها از خدمات یا محصولات شما خواهد شد. همین موضوع به خودی خود تاثیر بسزایی بر جذب دنبال کنندگان بیشتر خواهد داشت.

بهترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوای با کیفیت و قوی در اینستاگرام را می توانید با استفاده از روش های زیر انجام دهید:

  • تولید محتوای تصویری
  • ویدیو
  • اینفوگرافیک
  • اسلاید
  • اسکرین شات

تولید محتوای با کیفیت اینستاگرامی با بررسی هشتگ و حساب کاربری

چنانچه می خواهید بهترین انواع محتوا را برای صفحه اینستاگرام خود تولید کنید؛ پیشنهاد می کنیم از بررسی هشتگ ها و همین طور حساب کاربری تان غافل نشوید.

با بکارگیری دو مورد نامبرده شده براحتی متوجه خواهید شد چه افرادی علاقه مند به خرید محصول یا خدمات شما هستند. همچنین بررسی هشتگ های متناسب با کسب و کارتان و جستجو در سایر پیج ها، شما را از میزان محبوبیت انواع محصولات و خدمات مطلع خواهد کرد.

در خصوص استفاده از هشتگ های اینستاگرام لازم است عملکردی ماهرانه داشته باشید؛ زیرا استفاده از هشتگ های نامربوط شما را از موفقیت و ایده آل هایتان دور خواهد کرد.

با این تفاسیر هشتگ ها را می توان بهترین ابزار در تولید محتوای موفق اینستاگرامی دانست.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرها از دیگر راه هایی است که موفقیت تولید محتوا در اینستاگرام را تضمین می کند. به این ترتیب شاهد افزایش دنبال کننده های صفحه مجازی خود خواهید بود.

با این اوصاف اگر کسب و کار کوچکی دارید پیشنهاد می کنیم برای شروع به همکاری با اینفلوئنسرهایی بپردازید که میزان دنبال کننده هایشان در حدود 10k   الی  50k  است.

استفاده به اندازه از تبلیغات در محتوای اینستاگرام

تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید؛ یکی از این فاکتورها استفاده به اندازه از تبلیغات است.

بنابراین اکیداً توصیه می کنیم در پیج خود به درج تبلیغات بی اندازه نپردازید. بهتر است قسمت اعظم تمرکزتان را روی تولید محتوا و ارتقای کیفیت صفحه بگذارید. همواره به خاطر داشته باشید هیچ کاربری تمایلی به مشاهده تبلیغات پی در پی و بی رویه ندارد.

در نهایت لازم است از کامنت ها و دایرکت ها نیز نهایت استفاده را ببرید. زیرا اغلب کاربران بر اساس نظر دیگران به قضاوت درباره محصولات شما می پردازند.

با کمی هوشمندی می توانید از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال رضایت کاربران از کسب و کار خود را برای سایر دنبال کنندگانتان به نمایش در بیاورید و…

ناگفته نماند پس از تولید محتوا در اینستاگرام به سایت های مرتبط با حوزه کاری خود بروید و لینک های مستقیم به پستتان را در آن سایت ها درج کنید.

اصول تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام نیز اصولی دارد که باعث علاقمند نمودن کاربران به صفحه شما و گسترش بیزنس شما می شود. در ادامه چگونگی تولید محتوای متنی در اینستاگرام را ارائه می دهیم.

  1. استفاده از داستان سرایی

برای تولید ‌محتوای متنی مناسب در اینستاگرام، بهتر است از داستان سرایی در مورد تصویر استفاده کنید. با شخصیت پردازی در مورد تصاویر می توان به توصیف یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خود بپردازید.

  1. برنامه ریزی برای هر پست

برنامه ریزی برای محتوای هر پست تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. مرتبط بودن هر پست با پست قبل و نیز یادآوری یک بخش مهم از پست قبلی (با کمک هشتگ)  سبب همبستگی پیج و تولید محتوا منسجم می شود.

نکته مهم دیگر در مورد زمانبندی مناسب جهت انتشار پست می باشد. برای این کار می توان از بخش insights اینستاگرام استفاده نمود.

  1. توجه به مخاطبین هدف

توجه به این رده سنی مخاطبان شما و آگاهی از علاقه مندی های آنان به شما در تولید محتوای جذاب و مناسب کمک می کند. مثالا تولید ‌محتوا برای یک پیج آشپزی که بیشتر توسط خانم های خانه دار دنبال می شود، با یک پیج فروش لوازم ورزشی متفاوت است.

  1. استفاده از جملات پر انرژی

از جمله پست های پر مخاطب، محتواهایی با مضمون پر انرژی و جملات انگیزشی است.

  1. استفاده از مصاحبه

مصاحبه با افراد مشهور و محبوب، می‌تواند منجر به تولید محتوا شود. با این روش شما خواهید توانست توسط این افراد محصول خود را در قالب یک مصاحبه ویدیویی، به مخاطبان معرفی نمایید.

 

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

 

بهترین روش تولید محتوا در اینستاگرام

کمی قبل با اصول تولید محتوا اینستاگرام آشنا شدید و در نتیجه دیگر می دانید که جذب فالوور در این شبکه اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوای با ارزش و کاربر پسند دارد.

در واقع مادامی که نتوانید تولید محتوای موفقی در اینستاگرام داشته باشید قادر به جذب فالوور نیز نخواهید شد. از اینها گذشته آنچه ارزش یک پیج را تعیین می کند سطح کیفی محتوای آن است نه تعداد دنبال کنندگانش!

از این رو برای آگاهی از بهترین روش تولید محتوا در اینستاگرام لازم است در ابتدای امر به مطالعه مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بپردازید.

کتاب، مقاله، پادکست، ویدیو و… همگی جزو منابع اطلاعاتی عالی محسوب می شوند. توجه داشته باشید در مسیر تولید محتوای موفق همیشه در حکم یک دانشجو خواهید بود.

در ادامه یک دفترچه کوچک را به طور مداوم همراه خود داشته باشید. اینگونه می توانید هر آموخته یا ایده ای را سریعاً یادداشت کرده و سپس روی آن کار کنید.

محتوای تولید شده در اینستاگرام زمانی اثرگذار و پربازده خواهد بود که در نهایت سلیقه و دقت تهیه شده باشد. به این ترتیب حس بسیار خوبی به کاربر منتقل شده و تمایل او به دنبال کردن صفحه شما افزایش خواهد یافت.

در همین حین توصیه می کنیم تولید محتوا را با توجه به نظرات مخاطبانتان و موارد جستجو شده توسط آنها در فضای وب، انجام دهید.

به عنوان آخرین مورد باید بگوییم در پیاده سازی بهترین روش تولید محتوا اینستاگرام، به صبر و حوصله زیادی نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت شانس چندانی برای تولید محتوای با ارزش و پرمخاطب نخواهید داشت.

اصول تولید محتوای اینستاگرام
اصول تولید محتوای اینستاگرام

چگونه تولید محتوای جذاب انجام دهیم؟

  1. غیر معمول باشید

یکی از دلایلی کسل کننده و یکنواخت بودن یک محتوا، تکرار کلیشه های خاص در تولید ‌محتوا می باشد. یکی از روش های تولید محتوای جذاب ، هیجان انگیز و غیر تکراری بودن است، تا مخاطب تا ته مقاله را کامل بجود. استفاده از موضوعات بکر، بیان متفاوت موضوعات معمول و ارائه آمار و ارقام نا شنیده و… .

  1. به مخاطب وعده بدهید

در تولید محتوای جذاب باید از عنوان مقاله تا انتها دست او را محکم گرفته و به او در هر گام وعده بدهید. پس ابتدا عنوان مقاله منحصر بفردی انتخاب نمایید، سپس در مقدمه تا پایان مقاله و در هر پاراگراف در مورد یک موضوع خارق العاده در پاراگراف بعد وعده بدهید.

  1. به مخاطب تلنگر بزنید

برای پایبند کردن مخاطب در مقاله تان، باید در همان جمله اول یا پاراگراف اول به مخاطب تلنگر بزنید. کاری کنید که مخاطب بتواند تمام صحنه های محتوا را در جلوی چشمش تجسم نماید و با شما همراه شود.

تولید محتوا به صورت فریلنسری

فریلنسر یا آزاد کار یه فرد اطلاق می شود که خدمات مشخصی را برای مشتریان خود انجام می دهد. و ممکن است در آن واحد با چندین مشتری کار کند. فریلنسری یکی از انواع شغل های دورکاری حساب می شود.

برای تولید ‌محتوا به صورت فریلنسری باید دانش تخصصی، علاقه به نوشتن و آگاهی به اصول نگارش و تسلط به  ادبیات فارسی و انگلیسی را داشته باشید. مهارت هایی مانند شناخت کسب و کار، شناخت مخاطب، دانستن تکنیک های رقابت مقالات در فضای وب و حتی آشنایی با فرمت های محتوایی جزو مهارت های لازم برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت می باشد. یکی از بخش های مهم برای شناخته شدن به عنوان تولید کننده محتوا برای وب، آشنایی با اصول سئو و شاخص های رقابت مقالات در فضای وب است.

تولید محتوا به صورت فریلنسری
تولید محتوا به صورت فریلنسری

یک ایده خوب قلب هر کمپین یا پروژه محتوایی می باشد. صرف زمان و انرژی برای یک ایده خوب در تولید ‌محتوا می تواند مخاطبان زیادی را به شرکت اضافه کند. یافتن ایده های مناسب برای تولید محتوا زیاد سخت نیست.

  • مرتبط و تازه : در مورد اینکه چگونه می توان یک ویدئوی عالی ساخت مطلب ننویسید. در مقابل در مورد اینکه چگونه یک کاندیدای سیاسی می تواند کمپین ویدئویی خود را بهبود ببخشند، مطلب بنویسید.
  • شکل طولانی : به جای نوشتن موضوعات مشابه کوتاه که در تمام سایت پیدا می شود، به عمق موضوع بروید.
  • داشتن پرسوناهای خاص هدف : محتوای خود را برای قسمت کوچکی، طراحی کنید.
  • همیشه سبز بمانید : هر میزان منابع بیشتری را بررسی نمایید، متوجه خواهید شد که عمر محتوای شما باید طولانی باشد.
  • از طریق قالب های استاندارد مقاله ایجاد نکنید : ۱۵۰۰ کلمه با تعدادی تصویر و سر تیتری با اعداد شاید خسته کننده باشد. افراد زیادی از این قالب استاندارد استفاده می نمایند، شما متفاوت باشید و کارهای بهتری انجام دهید.

سئو محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟

منظور از محتوا در سئو یا سئو نویسی، تولید محتوا با قابلیت کسب رتبه با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می باشد. یک محتوا نویس خوب از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و بدنه متن محتوا استفاده می کند. در حالت ایده آل یک محتوا باید به صورت طبیعی با توجه به کلمات کلیدی بهینه سازی شود.

اگرچه محتوا همه چیز در سئو نمی باشد، اما نمی توان تاثیر محتوا را نیز در سئو نادیده گرفت؛ مهمترین تاثیر در کسب رتبه را محتوا دارد. اگر محتوایی وجود نداشته باشد، صفحات نیز کسب رتبه نخواهند گرفت. تاثیر سئو محتوا نقش بسیاری در بهینه سازی وب سایت خواهد داشت. چون محتوای با کیفیت از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است. بنابراین اگر طراحان و مدیران سایت، اصول سئو را رعایت کنند. هیچ وقت اصالت و کیفیت محتوای آنها توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته نمی شود.

به طور کلی محتوای با کیفیت و جذاب در سئو CTR را بالا می برد، گوگل نیز CTR سایت را به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی وب سایت در نظر می گیرد.

سئو محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟
سئو محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟

بدترین اشتباهات در تولید محتوا

تولید محتوا سایت زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که بر اساس اصول و قواعد خاصی پیش بروید. در همین حین لازم است از یک سری خطاهای رایج دوری کنید. در واقع بدترین اشتباهات تولید محتوا شامل موارد زیر می باشد:

  • تولید محتوای بی هدف
  • نبود CTA در محتوا
  • بی ارزش بودن محتوا
  • کمال گرایی محتوانویس
  • کپی کردن از دیگران
بدترین اشتباهات در تولید محتوا
بدترین اشتباهات در تولید محتوا

تولید محتوای بی هدف

تولید محتوای بی هدف یکی از بدترین اشتباهاتی است که یک تولید کننده محتوا می تواند مرتکب شود. در این میان تفاوتی ندارد که تولید محتوا را برای سایت انجام می دهید یا پیج اینستاگرامی در هر صورت لازم است هدف خود از تولید و انتشار محتوا را به روشنی مشخص کنید.

هدف از تولید محتوا می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • جذب مخاطب
  • آموزش
  • اطلاع رسانی
  • فروش
  • سرگرمی
  • انگیزه بخشی و…

نبود CTA در محتوا

وجود یک فراخوانی برای اقدام CTA در هر محتوایی جزو واجبات است؛ یعنی در محتوای تولید شده باید مخاطب را دعوت به انجام کاری مشخص نمایید.

محتوانویس می تواند از مخاطب بخواهد که نظر خود درباره محتوا را ثبت کند یا این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد یا کارهایی از این قبیل.

بی ارزش بودن محتوا

یک محتوای درست و حسابی محتوایی است که ارزشی را برای کاربر خلق کند. در واقع محتوای تولید شده باید برای مخاطب کمک کننده باشد، راه حلی را به او ارائه دهد، موجب سرگرمی اش شود، حس و حال خوشی در او ایجاد کند، به او انگیزه بدهد و…

کمال گرایی محتوانویس

اغلب تولید کنندگان محتوا از آفتی به نام کمال گرایی رنج می برند. به طوری که پس از تکمیل محتوا آن را منتشر نمی کنند زیرا معتقدند هنوز عیب و نقص هایی در مطلبشان وجود دارد.

با این تفاسیر توصیه می کنیم به دور از کمال گرایی مفرط، نهایت تلاش خود را در تولید یک محتوای مفید، عالی و با ارزش بکار بگیرید.

کپی کردن از دیگران

کپی کردن از دیگران جزو پرتکرار ترین اشتباهات در حوزه تولید محتوا به حساب می آید. به عنوان یک تولید کننده محتوا لازم است ابتدا نیازسنجی دقیقی از کاربران هدف خود انجام دهید؛ سپس اقدام به تولید محتوا بر اساس نیازهای او نمایید.

کپی کردن از دیگران
کپی کردن از دیگران

کلام آخر

تولید محتوا در انواع مختلف فیلم، عکس، داستان، رمان، مقاله، متن و… قابل انجام است. در خصوص اهمیت تولید و انتشار محتوا باید بگوییم که محتوا موجب ارتباط سازی می شود.

پس از آن است که اعتماد به وجود آمده و به تبع آن نیز فروش اتفاق می افتد. می بینید که هیچ فروشی بدون اعتماد رخ نخواهد داد و اعتماد نیز تنها زمانی ایجاد می شود که ارتباطی صحیح و عمیق شکل گرفته باشد.

در ابتدای فرآیند ارتباط سازی هیچ راهکاری بهتر و ایده آل تر از تولید محتوا وجود ندارد. یک چنین ارتباطی به خودی خود آغاز کننده زنجیره اعتماد و فروش خواهد بود.

همانطور که کارشناسان تولید محتوا مولتی رایان گفته اند در بازاریابی سنتی خطاب به مردم صحبت می شود؛ در حالی که بازاریابی محتوا مستقیماً به صحبت با مردم می پردازد!

مزیت اصلی تولید محتوا شروع مکالمه ای جذاب میان یک کسب و کار و مخاطبین هدفش است. در انتهای این مکالمه کاربران هدف شخصاً به این نتیجه می رسند که برای برطرف کردن احتیاجاتشان می توانند به محصول یا خدمات آن کسب و کار اعتماد کنند.

تولید محتوا
تولید محتوا

از اینها گذشته تولید محتوا یک روش کاملاً تضمینی برای آگاهی از برند، حفظ ارتباط با مشتری هدف و مهم تر از همه افزایش فروش به حساب می آید.

به ویژه که این روزها درصد زیادی از مردم علاقه مند به خرید اینترنتی هستند. به این ترتیب بازار بسیار گسترده ای برای صاحبان مشاغل آنلاین ایجاد شده است.

اگر شما نیز می خواهید سهم خود را از این مارکت دریافت کنید؛ توصیه می کنیم با تولید محتوا با ارزش، مخاطبان هدف را پایبند به کسب و کار خود نمایید.

توجه داشته باشید تولید و انتشار هر محتوا ردی از شما به جای می گذارد. هرچه این محتوا قوی تر و مفید تر باشد میزان ماندگاری کسب و کارتان در ذهن مردم نیز بیشتر خواهد بود.

اگر مایل به داشتن مخاطبین بیشتر هستید، محتوای جذاب تولید کنید. در تولید محتوا باید اصول و قواعد خوانایی متن را رعایت نمایید. سازماندهی محتوا طبق اصول و قواعد درست باعث جذب مخاطب و ایجاد ارتباط نزدیک با آن ها می شود.

توصیه سایت مولتی رایان به شما این است که اصول تولید محتوا را فراموش نکنید. اجرای این اصول ساده سبب تولید ‌محتوای جذاب خواهد شد. که در نهایت می توانید بیشتر از آن سود ببرید. پیشنهاد میدم مطالب تولید محتوا سئو کار برتر را نگاه کنید.

نظرات شما عزیزان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه