سئو کار

سئو کار یک عنوان شغلی نسبتاً جدید است که با عناوین دیگری همچون مدیر سئو، کارشناس یا متخصص سئو نیز شناخته می شود. این شخص متخصص با درک صحیحی که از عملکرد موتورهای جستجو دارد و همچنین با شناخت مفاهیم اولیه بازاریابی این موتورها، موجب بهینه سازی وب سایت های اینترنتی می گردد.

سئو کار

سئو کار پیش از این که به فکر بهینه سازی یک سایت باشد لازم است درک کاملی از ماهیت و طرز کار موتورهای جستجو داشته باشد. سپس نوبت به آگاهی از مفاهیم پایه ای بازاریابی موتورهای جستجوگر می رسد. در واقع متخصص سئو با کسب اطلاعات جامع در مورد دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های آن براحتی می تواند به بهینه سازی سئوی سایت بپردازد.

کسب اطلاعات مفید در زمینه های نامبرده شده در گروی انتخاب بهترین مرجع آموزش سئو است. به خصوص که در حیطه بهینه سازی سایت همواره اختلاف نظرها و ادعای فراوانی وجود دارد. به طوری که یک سئو کار مبتدی دچار سردرگمی های فراوانی خواهد شد.

در همین حین باید توجه داشته باشید فرآیند سئو فقط به کلمات کلیدی و لینک ها خلاصه نمی شود. در حقیقت هدف اصلی از سئو کردن یک سایت  این است که یک تجربه کاربری عالی در اختیار کاربر قرار بگیرد. به طوری که هر آنچه را می خواهد برای او فراهم شود.

لازمه چنین چیزی آگاهی کامل کارشناس سئو از تغییرات سئو است؛ چرا که موتور جستجوی گوگل دائماً بروز رسانی های فراوانی در الگوریتم های خود به وجود می آورد. از همین رو سئو کار باید به خوبی بر این موضوع مسلط باشد.

ناگفته نماند کارشناس سئو برای پیشبرد اهداف خود به آشنایی کامل با ابزارهای سئو نیاز دارد. به اضافه این که با کمک گرفتن از تکنیک های سئو از یک سو دانش او افزایش یافته و از سوی دیگر مهارت های بیشتری را در زمینه بهینه سازی سایت کسب خواهد کرد.

به این منظور پیشنهاد می کنیم به عنوان یک سئو کار آموخته های خود را به دیگران آموزش دهید تا تسلط و مهارتتان در زمینه سئو تثبیت شود. روی هم رفته صبور باشید و زمان بدهید تا موتورهای جستجوگر، شما را به عنوان یک متخصص سئو شناسایی نمایند.

در همین حین بهتر است از تجارب برترین سئوکاران کشور استفاده کنید تا اینگونه جلوی هرگونه ریسکی گرفته شود. در این زمینه همواره می توانید از آموزش های کارشناسان سئوی مولتی رایان بهره ببرید؛ به خصوص که تیم سئو کاران این مجموعه افرادی کاملاً حرفه ای و مجرب با نمونه کارهایی بسیار قوی هستند.

سئو

همان طور که می ‌دانیم، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنتی افزوده می ‌شود که اکثر آنان صفحات خود را در موتور های جست و جو گر اصلی مانند: گوگل، یاهو و بینگ پیدا می ‌کنند. در واقع موتور های جست و جو همان چیز هایی که کاربران به دنبالش هستند را در اختیار شان قرار می ‌دهد.  در این‌ مقاله سعی ‌داریم تا شما را با مفهوم سئو و وظایفی که سئو کاران بر عهده دارند، بیشتر آشنا سازیم.

سئو
سئو

سئو چیست؟

مفهوم واژه ‌سئو از مخفف‌ کردن عبارت Search Engine Optimization یا  Search Experience Optimization گرفته شده ‌است. در ‌حقیقت این‌ مفهوم به‌ دنبال جلب‌ رضایت کاربران از  نتایجی است که برای کلید‌ واژه ‌های مورد جست و جو نمایش داده می ‌شود.
علاوه ‌بر نتایج موتور های‌ جست و جو، میزان بازدید از یک‌ سایت از دیگر عناصری است که در سئو حائز اهمیت می‌ باشد و انواع‌ موتور های‌ جست و جو مثل گوگل بسیار به این ‌عنصر توجه‌ می‌ کنند.

چرا موتور های‌ جست و جو از سئو استفاده می ‌کنند؟

علی رغم این که همه موتور های  جست و جو مثل گوگل و یاهو بسیار هوشمند می ‌باشند، اما کاربران ‌اینترنتی کمک‌ به سزایی در نشان دادن نتایج ‌بهتر واژه ‌های  جست و جو ‌شده دارند.
استفاده ‌اصولی از سئو می ‌تواند در پیشرفت هر‌ چه ‌بیشتر کسب‌ و ‌کار شما موثر باشد. در طرف‌ مقابل استفاده ‌از سئو ‌اشتباه عواقب جبران ‌ناپذیری برای کسب‌ و ‌کار تان به ‌همراه دارد، بنا بر این ضروری‌ است که از یک سئو کار ماهر برای کسب ‌و ‌کار خود استفاده‌ نمایید.
در سئو همه‌ چیز به محتوا ختم نمی ‌شود و عناصر‌ دیگری نیز دخیل‌ هستند. خیلی از مواقع رقبای‌ کاری ‌شما با داشتن محتوای بسیار‌ ضعیف تر اما رعایت سایر نکات‌ مهم سئو، بازدید بیشتری از سایت‌ خود را رقم می ‌زنند که باعث می ‌شود تمام تلاش‌ های ‌شما به ‌هدر رفته و نادیده گرفته‌ شود.
ربات‌ های خزنده ‌ای در موتور های  جست و جو مثل یاهو، گوگل و… وجود دارد که از فاکتور های نسبتاً مشخصی برای درک‌ کردن محتوای وب سایت‌ ها استفاده می ‌نمایند که اگر این‌ فاکتور ها را بدانید و آن ‌ها را در وب سایت ‌خود اعمال‌ کنید، می‌ توانید در نتایج موتور های‌ جست و جو در جایگاه ‌بهتری قرار ‌بگیرید.

این فاکتور ها تحت عنوان  on page seo شناخته می شوند که افراد سئو کار به ‌خوبی از آن ‌ها آگاهی ‌دارند و تمام تلاش‌ خود را برای استفاده هر چه‌ بهتر از آن‌ ها به ‌کار می ‌برند.

سئو کار
سئو کار

کلیدی ‌ترین مراحل برای سئو سایت که افراد سئو کار به آن توجه ‌می ‌کنند، کدام‌ اند؟

بهینه‌ سازی وب سایت‌ ها یک پروسه‌ طولانی است که باید به ‌طور مستمر انجام شود و استراتژی‌ های زیادی برای کسب نتیجه‌ بهتر وجود دارد. هر ‌کدام از آن ‌ها برای‌ موفقیت در سئو‌ سایت ضروری‌ هستند. در ادامه به‌ بررسی سه‌ مورد از مهم ‌ترین ارکان سئو وب سایت ‌ها می ‌پردازیم.
• سئوی تکنیکالی:
منظور از سئو تکنیکالی، مواردی از قبیل طراحی‌ اصولی سایت، نشانه ‌گذاری به‌ صورت استاندارد، بهینه‌ سازی کردن سرعت وب سایت، طراحی ‌نمودن یک ‌نسخه رسپانسیو و… می باشد. فردی که قصد ورود به حوزه بازار یابی ‌محتوا را دارند قبل‌از هر چیز باید اقدام ‌به فراهم ‌آوردن یک بستر استاندارد برای این ‌موضوع نماید.

  • بازار یابی محتوایی:
    بازار یابی محتوایی فعالیت‌ هایی از قبیل شناسایی‌ کردن کلید واژه ‌های ‌اصلی، تحلیل عملکرد‌ رقیبان، مدون ‌کردن استراتژی‌ های محتوایی، تولید محتوا های‌ کاربردی، اقدام‌ به بر چسب‌ گذاری، لینک‌ سازی ‌های داخلی و… را شامل می‌ شود.

منظور از سئو ‌کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟

از جمله واژه ‌های بسیار ‌رایج در بین متخصصان سئو کار  سئو کلاه ‌سفید و سئو کلاه ‌سیاه می ‌باشد. منظور از سئو کلاه ‌سفید استفاده‌ از کلیه استراتژی‌ های سئو به‌ منظور جلب‌ رضایت مشتریان ضمن رعایت‌ اصولی کلیه‌ قوانین سئو می ‌باشد.
سئو کلاه ‌سیاه به استفاده ‌از ضعف ‌های انواع موتور های‌ جست و جو اشاره ‌دارد که افراد تلاش می ‌کنند با استفاده ‌از تکنیک‌ های فریب‌ کارانه بدون‌ توجه‌ به جلب‌ رضایت‌ کاربران بازدید سایت را افزایش ‌دهند.
متخصصان حرفه ‌ای سئو کار همواره به صاحبان کسب‌ و کار ها توصیه می ‌کنند تا برای پیشرفت تجارت‌ خود به ‌سراغ سئوی کلاه ‌سفید بروند. سئو کلاه ‌سیاه اگر چه می ‌تواند در کوتاه‌ مدت باعث بهبود سئو سایت و افزایش‌ بازدید از آن شود اما با ‌توجه به این‌ که موتور های‌ جست و جوی مثل یاهو و گوگل در فواصل‌ منظم به شناسایی ‌آن‌ ها می ‌پردازند، می ‌تواند در ‌نهایت به ‌ضرر کسب ‌و کار ها تمام ‌شود.
اگر صاحب کسب‌ و کار هستید برای جلوگیری ‌از گرفتار ‌شدن در دام سئو کلاه سیاه، کافی ‌است از کارشناسان حرفه ‌ای سئو کار در کرج و تهران کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات ‌بیشتر و مشاوره با آن‌ ها می‌ توانید به سایت مولتی رایان مراجعه‌ کنید.

کارشناسان متخصص سئو

با ‌توجه به گسترش روز افزون دیجیتال ‌مارکتینگ بسیار ضروری ‌است تا از یک ‌کارشناس سئو کار برای ارتقا عملکرد‌ و سئو سایت در این‌حوزه کمک بگیرند. مهم‌ ترین فوایدی که کارشناسان سئو کار برای کسب و کار ها به‌ همراه دارند عبارت اند از:

  • بررسی کد های وب سایت و رفع اشکالات ‌احتمالی                                                                                                                          پس‌ از راه ‌اندازی وب سایت برای کسب و کار های مختلف، ضروری‌ است که متخصصین سئو کار، سایت را بررسی ‌نمایند تا در صورت مشاهده هر گونه ایراد، آن را رفع ‌کنند. مشکلات ‌فنی ‌سایت و ایراداتی از این‌ قبیل را می‌ توان با سرچ‌ کنسول پیدا کرد و سپس متخصص سئو کار به ‌کمک تیم طراح‌ سایت آن‌ ها را رفع می ‌کنند. از دیگر وظایفی که متخصصین سئو کار دارند، باز بینی‌کردن متاتگ و ساختار صفحات‌ وب مطابق‌ با قواعد ‌سئو می‌ باشد.
  • کمک‌ گرفتن تیم‌ محتوانویس جهت نوشتن ‌اصولی محتوا های ‌سایت

    تولید ‌محتوا از وظایف متخصصین سئو کار نیست ولی می‌ توانید از راهنمایی ‌های آنان برای نگارش‌ اصولی محتوا و مقالات‌ سایت استفاده ‌کنید.
    بهتر است برای تولید‌ محتوا اول از کارشناس سئو کار مشورت‌ بگیرید و بر اساس راهنمایی ‌های ارائه ‌شده از تیم ‌محتوا نویسی خود بخواهید تا محتوا‌ های ‌لازم را تولید نمایند؛ همچنین پس‌ از اتمام تولید ‌محتوا می‌ توانید از کارشناسان سئو کار بخواهید که آن‌ ها را بررسی‌ کنند و کلیه ایرادات ‌موجود جهت‌ اصلاح را مشخص‌ نماید.

داشتن ‌تسلط روی اصول برنامه ‌نویسی و ابزار های ‌سئو

برای مدیریت‌ محتوا از پنل ‌های ‌مختلفی مثل ورد پرس و جوملا استفاده می ‌شود که متخصصین سئو کار باید با آن ها آشنایی داشته ‌باشند، همچنین ضروری‌ است که به زبان برنامه ‌نویسی مثل html یا css نیز تسلط داشته ‌باشند تا در صورت هر گونه ایراد فنی در این ‌زمینه ‌ها بتوانند آن ها را حل‌ کنند.
بهینه‌ سازی ‌سایت با‌ کمک ابزار های ‌مختلفی صورت می‌ گیرد که کارشناسان این‌ حوزه باید به ‌خوبی با آن ها آشنا باشند. این ‌ها از جمله دانش‌ های پایه ‌ای و اولیه برای متخصصین سئو کار به ‌شمار می ‌رود اما بسیاری ‌از همکاران‌ ماهر از دانش‌کافی در زمینه‌ های دیگری مثل ساخت ‌پلاگین نیز بر خور دار ‌هستند. هر‌ چقدر دانش و مهارت کارشناسان این ‌حوزه بالا تر باشد، بهینه ‌سازی ‌سایت ‌بهتر صورت می‌ گیرد.

بهینه سازی
بهینه سازی

به‌ روز بودن در زمینه دانش ‌سئو

اینترنت و دیجیتال ‌مارکتینگ هر روز در حال گسترش ‌است و روش‌ های تازه ‌ای برای بهینه ‌سازی‌سایت پدیدار می ‌شود. روند بهبود سئو وب سایت‌ ها از ‌طریق یک ‌سری الگوریتم است که این الگوریتم ‌ها به‌طور ‌مداوم در حال به‌ روز رسانی و تغییر می‌ باشند؛ بنا بر این بسیار ضروری ‌است که متخصصین سئو کار از جدید ترین الگوریتم ‌ها آگاه ‌باشند تا بتوانند آن‌ ها را اجرا کنند.

 

سئو کار در تهران و کرج

افرادی که به ‌عنوان متخصصین سئو کار شناخته می شوند با موضوعی به‌ نام سئو سر و کار دارند که تاثیر به سزایی در بهبود هر چه‌ بیشتر کسب و کار ها دارد. سئو به ‌معنی بهینه ‌سازی‌کردن برای موتور های‌  جست و جو مختلف مثل‌گوگل می ‌باشد و کارشناسان سئو کار افرادی هستند که با قواعد سئو آشنایی ‌دارند و برای بهینه ‌سازی هر چه بیشتر وب سایت‌ ها در موتور های‌ جست و جو استراتژی‌های مختلفی را به‌کار می‌برند.

آشنایی با عنوان شغلی سئوکار

سئوکار یک عنوان شغلی گوش آشنا است که با کلمه های مشاور، کارشناس و متخصص سئو مترادف می باشد. روی هم رفته یک چنین متخصصی با انجام یک سری اقدامات خاص به سایت های اینترنتی کمک می کند تا رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنند.

اگرچه یک سئوکار حرفه ای وظایف نسبتاً زیاد و البته مشخصی دارد اما برخی از مهم ترین آنها  شامل موارد زیر است:

تعیین استراتژی کلمه های کلیدی به طور صحیح

آشنایی به فاکتورهای سئو داخلی به صورت کامل

برخورداری از تسلط  کافی بر تکنیک های سئو خارجی

آشنایی با کدهای HTML

آشنایی با ابزارهای آنالیز سئو سایت

تسلط کامل بر سرچ کنسول گوگل یا همان گوگل وبمستر

آشنایی با فرآیند های رفع پنالتی گوگل و ریکاوری سایت

آشنایی کامل با الگوریتم های گوگل همچون الگوریتم پاندا، الگوریتم رنک برین و…

آشنایی کامل با انواع سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

استخدام فردی با چنین مهارت و توانایی هایی به طور تضمینی موجب بهبود رتبه سایت خواهد شد. به خصوص که این روزها در میان کسب و کارهای اینترنتی رقابت زیادی بر سر کسب بهترین رتبه در نتایج جستجو وجود دارد.

از طرفی فاکتورهای موثر بر سئو در مقایسه با سالهای گذشته تغییرات گسترده و بسیار پیچیده ای داشته اند؛ به طوری که دیگر با خرید بک لینک، پیاده سازی تکنیک های سئو داخلی یا حتی بهینه سازی محتوا نمی توان انتظار بهبود جایگاه سایت در گوگل را داشت.

در چنین شرایطی نیرویی متخصص یعنی یک سئوکار حرفه ای باید دست بکار شود تا رتبه سئو سایت یک تکان اساسی بخورد. اگر شما نیز برای ارتقای جایگاه وب سایتتان در گوگل به دنبال چنین فرد ماهر و متخصصی هستید؛ پیشنهاد می کنیم از تیم سئوکارهای مولتی رایان کمک بگیرید.

انواع سئوکار از نظر درآمد

سئو را به جرئت می توان جزو مشاغل پولساز در حوزه دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به حساب آورد. با یادگیری سئو به صورت حرفه ای و کسب مهارت و تسلط در این زمینه، به درآمدهای قابل توجهی دست خواهید یافت.

روی هم رفته و به طور معمول سئو کارها از نظر درآمد به 5 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • جویای کار
  • کارمند
  • خویش فرما
  • کارفرما
  • مستقل

درآمد سئو کار جویای کار

گروهی از متخصصین سئو که به طور فعلی جویای کار هستند طبیعتاً درآمد خاصی نیز ندارند. این گونه سئوکاران ممکن است هر از گاهی پروژه ای بگیرند و درآمد ماهیانه شان تا سقف 2 میلیون تومان خواهد بود.

درآمد سئوکار کارمند

سئوکارانی که به عنوان کارمند در شرکت های بزرگ و کوچک مشغول بکار هستند و به نوعی کار تیمی دارند؛ حدوداً میان 2 الی 7 میلیون تومان در ماه درآمد خواهند داشت.

درآمد سئوکارهای خویش فرما

برخی از کارشناسان سئو برای خودشان یعنی به صورت خویش فرما به فعالیت می پردازند. این افراد به کارهای مختلفی همچون اجرای پروژه های سئو، همکاری در فروش و… پرداخته و از این راه کسب درآمد می کنند. میزان درآمد سئوکار خویش فرما چیزی در حدود 7 الی 15 میلیون تومان برآورد شده است.

حقوق سئوکارهای کارفرما

منظور از این گونه سئوکار، افرادی است که مدیر یک تیم یا شرکت محسوب شده و سئوکاران دیگر را بکار می گیرند. این نوع کارشناسان سئو درآمدی بین 15 الی 40 میلیون دارند.

حقوق دریافتی سئوکارهای مستقل

سئوکار مستقل کسی است که کارهای مختلفی در زمینه سئو انجام داده و به این طریق درآمد کسب می نماید؛ یعنی کارهایی همچون آموزش سئو به دیگران، همکاری در فروش، پروژه گرفتن، تیم داری و…

در خصوص حقوق دریافتی سئوکارهای مستقل نیز باید بگوییم می تواند از 40 میلیون تومان به بالا باشد.

اصطلاحات مهم سئو

یک سئو کار زمانی به مهارت و تسلط قابل توجه در سئو دست خواهد یافت که از زیر و بم بهینه سازی سایت، عملکرد موتورهای جستجو و… آگاه باشد. از این رو در ادامه می خواهیم شما را با مهم ترین اصطلاحاتی که هر سئوکاری باید بداند آشنا کنیم:

  • ریدایرکت 301
  • Above the fold
  • Alternative text
  • بک لینک
  • لینک داخلی
  • لینک خارجی
  • انکرتکست

ریدایرکت 301

چنانچه به تازگی کار خود را به عنوان یک سئو کار شروع کرده باشید طبیعتاً با شنیدن یک سری اصطلاحات دچار سردرگمی می شوید. ریدایرکت 301 یکی از آن مفاهیم ناآشنا برای برای سئوکاران مبتدی محسوب می گردد. منظور از ریدایرکت 301 تغییر مسیر به صورت دائمی است.

از این ریدایرکت زمانی استفاده می شود که آدرس سایت بنا بر هر دلیلی تغییر کرده و آدرس سابق دیگر موجود نباشد. در چنین شرایطی یک سئو کار حرفه ای با استفاده از تکنیک ریدایرکت 301، کاربر و همچنین موتور جستجو را به آدرس جدید سایت منتقل می نماید.

در خصوص اهمیت ریدایرکت 301 همین قدر بگوییم که نقش بسیار مهمی در موفقیت فرآیند بهینه سازی و سئوی یک سایت ایفاء می کند.

مهم ترین موارد استفاده از ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 در حقیقت دستوری به ربات های گوگل است. در واقع سئوکار با استفاده از این دستور به این ربات ها خبر می دهد که اعتبار یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر از همان سایت یا حتی سایتی دیگر منتقل شده است.

مهم ترین موارد استفاده از ریدایرکت 301 به شرح زیر می باشد:

  • تغییر دامنه سایت
  • فعال سازی گواهی SSL
  • تغییر آدرس صفحه ضمن حفظ محتوا
  • حذف یک یا چند صفحه و انتقال اعتبار به صفحات مرتبط

چنانچه در موارد فوق ازریدایرکت 301 استفاده کنید نه تنها اعتبار صفحه قبلی به صفحه جدید انتقال می یابد؛ بلکه در صورت حذف صفحه قبلی از بروز ریدایرکت 404 نیز جلوگیری می شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که خطای 404 بر روند سئوی سایت تاثیرات منفی می گذارد.

نحوه انجام ریدایرکت 301

هر سئوکار برای انجام ریدایرکت 301 می تواند از روش های مختلفی استفاده کند. یکی از آسان ترین راه های انجام این ریدایرکت کمک گرفتن از افزونه های وردپرس است.

برخی از مهم ترین افزونه های وردپرس برای انجام ریدایرکت 301 شامل موارد زیر می باشد:

  • افزونه Yoast SEO
  • افزونه Ridirection
  • افزونه SEO Ridirection Plugin

به عنوان یک سئوکار با نصب افزونه های نامبرده شده براحتی قادر به پیاده سازی عملیات ریدایرکت 301 روی صفحات موردنظر در سایت خود خواهید شد.

Above the fold

Above the fold که به اختصار ATF نامیده می شود در واقع به معنای فضای بالای صفحه است؛ یعنی همان اولین بخش از صفحه که بدون اسکرول کردن قادر به مشاهده آن خواهید شد.

فضای بالای صفحه جزو قسمت های مهم سایت محسوب می شود؛ زیرا کاربر مایل است با نگاه اول به سر در یک سایت به حوزه فعالیت آن پی ببرد. با این تفاسیر هرچه این فضا چیدمان بهتر و اطلاعات مفیدتری داشته باشد؛ طبیعی است که کاربران بیشتر به حضور در سایت و سر زدن به سایر صفحات ترغیب می گردند.

Alternative text

Alternative text یا متن جایگزین از دیگر اصطلاحات مهم و رایج در میان سئوکاران محسوب می شود. منظور از آن نیز در واقع قابلیتی برای توصیف محتوای یک تصویر است. کاربرد اصلی متن جایگزین را می توان در توصیف تصاویری دانست که برای بازدیدکنندگان به نمایش در نمی آیند.

لازم به تذکر است استفاده از متن جایگزین مناسب و اصولی به خودی خود موجب بهینه سازی سایت خواهد شد.

بک لینک

منظور از بک لینک همان پیوندهای ورودی از یک سایت  به صفحات سایتی دیگر است. به عنوان مثال هنگامی که در میان مطالب سایت خود به سایت دیگری لینک می دهید در واقع سایت مقصد از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک یکی از مهم ترین مفاهیم سئو محسوب می شود و انواع مختلفی دارد. انواع بک لینک به صورت کلی شامل لینک فالو، نوفالو، لینک داخلی و خارجی است.

 

1 سوال مهم : برای سئو کردن یک سایت به چند بک لینک نیاز داریم؟

سوال مهم و مشترک در میان اغلب سئوکارها این است که برای سئو کردن یک  کلمه کلیدی یا یک صفحه خاص از سایت به چند بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم در ابتدا لازم است تعداد بک لینک های 5 رقیب اصلی خود را شمارش نمایید. سپس بر اساس بک لینک هایی که مستقیماً توسط رقبا ساخته شده  به محاسبه بک لینک های مورد نیاز برای بهینه سازی یک صفحه از سایت خود بپردازید.

در فرآیند شمارش بک لینک های رقیب نیز می توانید از ابزارهای مفید و دقیقی همچون Ahref و SEMRush کمک بگیرید. لازم تذکر است بک لینک سازی را به طور منظم و در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی (چند ماهه) انجام دهید.

به این ترتیب گوگل نیز هیچ شک و شبهه ای نسبت به طبیعی بودن بک لینک های شما نخواهد داشت. روی هم رفته تعداد بک لینک های مورد نیاز برای بهینه سازی یک سایت مستقیماً به تعداد بک لینک های رقیب بستگی دارد.

آشنایی با مفهوم انکرتکست در لینک سازی

انکر تکست Anchor Text از مفاهیم مهمی است که در فرآیند لینک سازی  با آن روبرو خواهید شد. منظور از آن همان کلمه ها و کاراکترهای موجود در متن است که به سایت یا صفحه ای دیگر لینک می شوند.

در تعریفی ساده از انکر تکست می توان آن را قسمتی از بک لینک دانست که برای کاربر به نمایش درآمده و قابل کلیک کردن است. برخی از سئوکارها آنکر تکست را با عناوین دیگری همچون متن لینک یا عنوان لینک هم می شناسند. روی هم رفته کلمه های موجود در انکر تکست موتورهای جستجو را در شناسایی بهتر حیطه فعالیت یک سایت، یاری می دهند.

3 نوع اصلی انکرتکست ها

انکرتکست ها در یک تقسیم بندی کلی به 3 نوع اصلی زیر تقسیم می شوند:

  • آنکر تکست عمومی
  • آنکر تکست تجاری
  • آنکر تکست هدفمند

آنکر تکست عمومی

این نوع انکرتکست ها در انواع مختلفی قابل استفاده هستند که بعضی از رایج ترین و پرتکرارترینشان شامل موارد زیر است:

  • اینجا کلیک کنید
  • اطلاعات بیشتر
  • ادامه مطلب
  • بیشتر بخوانید
  • اینجا
  • این وب سایت
  • این لینک را چک کنید
  • درباره نویسنده و…

آنکر تکست تجاری

انکرتکست های تجاری معمولاً کاربر را به یکی از صفحات اصلی وبلاگ یا فروشگاه یک وب سایت هدایت می کنند. این انکرتکست ها می توانند حاوی نام آن برند یا وب سایت باشند. در معرفی نمونه های مشهور از آنکر تکست تجاری می توان موارد زیر را نام برد:

  • فروشگاه دیجی کالا
  • مجله نمناک
  • ویدیو ورزش سه
  • خبرگزاری ایرنا
  • وبلاگ زومیت و…

آنکر تکست هدفمند

در خصوص کاربرد انکرتکست های هدفمند می توان گفت که به طور معمول کاربر را به صفحات هدف، خرید، محصول یا حتی فرود یک وب سایت هدایت می کنند.

اغلب نمونه های انکرتکست هدفمند از کلمه های هدف وب سایت مورد نظر تشکیل شده اند؛ یعنی مواردی همچون خرید لپ تاپ، دوره آموزش سئو، گوشی آیفون پرومکس، پکیج ویدیویی فتوشاپ، خرید بدلیجات و…

همه چیز درباره لینک داخلی

لینک داخلی مفهومی بسیار ساده داشته و منظور از آن لینک منتشر شده در یک سایت است که به صفحه ای دیگر از همان سایت اشاره می کند.

اگرچه لینک داخلی در میان مباحث سئو و برای اغلب سئوکارها جذابیت چندانی ندارد؛ اما کوچک ترین اشتباهی در لینک سازی داخلی ضررها زیادی را به همراه خواهد داشت.

در لینک سازی داخلی شخص سئوکار صفحه ای از یک سایت را به صفحه ای دیگر از همان سایت متصل می کند. با این تفاسیر ایجاد اصلاحات در لینک های داخلی موجب ارتقای میزان بازدید از سایت خواهد شد.

روی هم رفته مزایای لینک سازی داخلی برای سئوکارها، سایت و حتی موتور جستجو به شرح زیر است:

  • درک بهتر ساختار سایت توسط موتورهای جستجو
  • افزایش قدرت صفحه و کسب جایگاه بهتر در نتایج
  • بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت کاربران
  • بالا بردن ترافیک سایت

اهمیت لینک سازی خارجی

لینک خارجی به لینک های دریافتی یک وب سایت از سوی سایت های دیگر گفته می شود. حتی اگر یک سایت به سایت دیگر لینک بدهد نیز فرآیند لینک سازی خارجی انجام شده است.

اغلب سئوکارها اهمیت فراوانی برای فرآیند لینک سازی خارجی قائل هستند؛ چرا که معتقدند چنین لینک هایی جزو اهداف مهم موتورهای جستجو محسوب شده و تاثیر زیادی بر روند افزایش رتبه یک سایت می گذارند.

توجه داشته باشید لینک های خارجی به موتور جستجو می فهمانند که سایت مورد نظر سایتی معتبر و با ارزش است؛ چرا که توسط سایتی دیگر به آن لینک داده شده در غیر این صورت خبری از معرفی و توصیه آن به کاربران نبود.

انواع لینک های خارجی

 

فرآیند لینک سازی خارجی به دو صورت زیر قابل انجام است:

  • لینک های فالو dofollow
  • لینک های نوفالو nofollow

 

لینک های فالو dofollow

این نوع لینک های خارجی برای یک سایت حکم امتیاز و اعتبار را دارند؛ یعنی هرچه تعداد لینک های فالو یک سایت بیشتر باشد ارزش و اعتبار آن سایت نیز بالاتر خواهد بود.

اینگونه موتورهای جستجو سایت موردنظر را به عنوان سایتی محبوب و مفید برای کاربران به حساب می آورد؛ در نتیجه طبیعی است که در لیست نتایج جستجو جایگاه و رتبه بهتری را برای آن در نظر بگیرد.

لینک های نوفالو nofollow

همانطور که گفته شد چنانچه سایتی با رتبه بالا به سایت شما لینک بدهد؛ موجب افزایش قدرت و اعتبار سایتتان شده و همچنین پیج رنک آن را بهبود می دهد.

حال اگر یک سایت با ویژگی های نامبرده شده لینک نوفالو به سایت شما ارسال کند؛ این کار از نظر گوگل موجب افزایش اعتبار و رتبه سایتتان نخواهد شد.

با این حال نمی توان لینک های نوفالو را کاملاً بی تاثیر بر وضعیت سئو سایت مقصد دانست. به خصوص اگر همیشه از لینک های فالو استفاده کرده اید کافی است گریزی به لینک های نوفالو نیز بزنید تا شاهد افزایش رشد و بهبود سایت خود باشید.

10 اقدام مهمی که بهترین سئوکار انجام می دهد

بهترین سئوکار در فرآیند بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو 10 اقدام مهم زیر را انجام می دهد:

  • بروزرسانی محتواها
  • بهبوددهی به CTR
  • هرس کردن سایت
  • حذف لینک های شکسته
  • بهبود سرعت سایت
  • تولید و انتشار محتوای مناسب
  • انتشار محتوای تخصصی و کاربردی
  • برندینگ
  • استراتژی خوشه ای محتوا
  • متمرکز شدن روی تجربه کاربری

بروزرسانی محتواها

بروزرسانی محتواهای قدیمی یکی از مهم ترین اقداماتی است که یک سئوکار باید در پروژه های مختلف سئو انجام بدهد.

در راستای پیاده سازی این تکنیک عالی لزومی ندارد کار زیادی انجام بدهید؛ چرا که بروز رسانی محتوا گاهی می تواند در افزودن یک پاراگراف جدید به متن خلاصه شود گاهی هم تبدیل یک عکس به اینفوگرافیک!

تکنیک های بهترین سئوکار برای سئو محتوا

همانطور که واقف هستید اصلی ترین رکن هر وب سایت اینترنتی محتوای آن است. در واقع محتوای بارگذاری شده در سایت تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سئوی آن می گذارد.

از این رو هرچه یک سایت اقدام به تولید و انتشار محتواهای ارگانیک و با کیفیت تر نماید؛ طبیعی است که نتایج بهتری را به لحاظ رتبه، درآمد و… کسب خواهد کرد.

از این رو قصد داریم تکنیک های بهترین سئوکار برای بهینه سازی محتواهای سایت را با شما در میان بگذاریم. این تکنیک های طلایی و ساده به شرح زیر می باشند:

  • خودتان را جای کاربر بگذارید
  • از عکس های با کیفیت اما سبک استفاده کنید
  • از داده های آماری کمک بگیرید
  • از بروز رسانی محتواهای قدیمی غافل نشوید

خودتان را جای کاربر بگذارید

حرفه ای ترین سئوکارها در هنگام بهینه سازی محتوا همواره تاکید دارند که باید خودتان را جای کاربر بگذارید؛ یعنی ببینید که اگر به عنوان یک کاربر این محتوا را مطالعه می کردید آن را مفید می دانستید یا خیر؟

آیا محتوای تولید شده آنقدری جامع و خوب است که بتواند به نیاز کاربران پاسخ بدهد؟ یک چنین سوالاتی را باید پیش از نوشتن هر جمله از خودتان بپرسید.

به این ترتیب روند تولید محتوا به بهترین شکل ممکن انجام خواهد گرفت. در نهایت نیز محتواهایی بسیار عالی و درجه یک تولید می شود.

از تصاویر با کیفیت اما کم حجم استفاده کنید

تصاویر با کیفیت و کم حجم یکی از اصلی ترین ارکان محتوای سئو شده به حساب می آیند. در واقع بهتر است در محتوای خود از تصاویر ارگانیک استفاده کنید.

همچنین می توانید حجم عکس های مورد نظر را با استفاده از سایت compressor.io  کاهش دهید. به این ترتیب تصاویری با کیفیت و کم حجم برای محتواهایتان خواهید داشت.

از داده های آماری کمک بگیرید

داده های آماری همواره برای مخاطبین از جذابیت زیادی برخوردار هستند. با این تفاسیر پیشنهاد می کنیم در محتواهای سایتتان از آمارهای دارای سند استفاده کنید.

اینگونه از یک سو اعتبار محتوای مورد نظر افزایش یافته و از سوی دیگر ارزش آن محتوا نزد کاربران بیشتر می شود؛ بنابراین در فرآیند تولید محتوای سئو شده نباید استفاده از داده های آماری را از یاد ببرید.

از بروز رسانی محتواهای قدیمی غافل نشوید

بروز رسانی مداوم محتواهای منتشر شده از دیگر کارهایی است که برای بهینه سازی محتوا باید انجام دهید. گاهی حتی افزودن یک بند جدید نیز موجب بروز رسانی محتوا خواهد شد.

بهبوددهی به CTR

بهبوددهی به CTR جزو اقداماتی است که از یک سئوکار حرفه ای انتظار می رود. به این صورت که متخصص سئو باید از یک سو در ابتدای متن از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرده و از سوی دیگر با بکار بردن کلمه های جذاب موجب ترغیب مخاطب به مطالعه محتوا شود.

 

هرس کردن سایت

هرس کردن سایت از جمله اقداماتی است که در بهینه سازی سایت توسط خبره ترین سئوکار انجام می گیرد. به این صورت که اقدام به حذف صفحاتی می شود که کمکی به سئوی سایت نمی کنند. به خصوص که به طور معمول برچسب های اضافی را در اغلب سایت ها مشاهده خواهید کرد.

حذف لینک های شکسته

وجود لینک های شکسته از اصلی ترین عواملی است که موجب ترک سایت توسط کاربران و ایجاد تجربه کاربری بد می شود. با این اوصاف زبده ترین سئوکار به هنگام بهینه سازی سایت حذف لینک های شکسته را جزو اولویت هایش قرار می دهد.

بهبود سرعت سایت

بهینه سازی و بهبود سرعت بارگذاری سایت از دیگر کارهای مهمی است که در زمره وظایف سئوکار قرار می گیرد. یک سایت پر سرعت نه تنها کاربرانی خوشحال خواهد داشت بلکه موفق به جلب رضایت موتور جستجوی گوگل نیز می شود.

تولید و انتشار محتوای مناسب

منظور از تولید و انتشار محتوای مناسب، مطابقت محتوای بارگذاری شده در سایت با هدف کاربران است. به طوری که محتوای تولید شده براحتی قادر به پاسخگویی به نیاز مخاطبین هدف باشد. بنابراین اگر می خواهید یک سئوکار حرفه ای و کاربلد باشید به هیچ وجه نباید از اهمیت بازاریابی محتوا غافل شوید.

 

انتشار محتوای تخصصی و کاربردی

چنانچه می خواهید به عنوان بهترین سئوکار شناخته شوید پیشنهاد می کنیم اقدام به انتشار محتواهایی تخصصی و کاربردی نمایید. در این راه می توانید  از تجربه و تخصص خود برای محتوانویسی کمک بگیرید.

به این ترتیب مطالب شما از سایر سایت ها کپی نمی شود و به مرور زمان نیز ارزشی خلق می کنید. این ارزش آفرینی به خودی خود موجب تمایز و بیشتر دیده شدن شما در حوزه کاریتان خواهد شد.

برندینگ

برندینگ یا برندسازی نیز در زمره وظایف سئوکار قرار می گیرد. بهترین سئوکار در انجام این وظیفه باید اقدام به تولید و انتشار محتوای خوب و صد البته اصولی نماید.

به اضافه این که زمان کافی را برای بازدهی این اقدام در نظر بگیرد. لازم به تذکر است به کمک شبکه های اجتماعی می توانید فرآیند برندینگ را سرعت ببخشید.

استراتژی خوشه ای محتوا

استراتژی خوشه ای محتوا یکی از تکنیک های بسیار کاربردی در زمینه سئو است. کارشناس سئو یا سئوکار در اجرای این استراتژی، برخی از محتواهای سایت را به صورت خوشه ای یا همان تاپیک کلاسستر می نویسد.

 

متمرکز شدن روی تجربه کاربری

حرفه ای ترین سئوکار به خوبی می داند که نباید از توجه به تجربه کاربری غافل شود. در واقع با وجود الگوریتم رنک برین شدیداً توصیه می کنیم تمرکز خود را روی تجربه کاربر قرار دهید.

راهکارهای بهترین سئوکار برای افزایش بازدید سایت

بهترین و حرفه ای ترین سئوکار با استفاده از 7 روش زیر می تواند میزان بازدید از سایت را به طور تضمینی افزایش دهد:

  • تولید محتوا
  • سئو
  • تبلیغات
  • نرم افزار و روبات
  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تحلیل سایت به صورت منظم

افزایش بازدید سایت از طریق تولید محتوا

یک سئوکار حرفه ای به خوبی به اهمیت تولید محتوا در جلب توجه کاربران واقف است. در واقع هر کسب و کاری می تواند در مورد محصولات، خدمات یا سایر موارد مرتبط با حوزه کاری اش به تولید محتوا بپردازد.

اینگونه فرصتی طلایی برای جذب کاربران هدف به کسب و کار مورد نظر فراهم می شود. اگرچه معمولاً تولید کننده محتوا شخصی متفاوت با سئوکار است با این حال مواردی همچون استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا و… را کارشناس سئو تعیین می کند.

افزایش ترافیک سایت با استفاده از سئو

حتی اگر در دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ تازه وارد نیز باشید باز هم می دانید که موفقیت یک وب سایت اینترنتی شدیداً در گروی رتبه سئوی آن است.

از این رو یک سئوکار حرفه ای با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو نه تنها نرخ بازدید را افزایش می دهد بلکه موفقیت آن کسب و کار آنلاین را تضمین می کند.

توجه داشته باشید موتور جستجوی گوگل در فرآیند رتبه دهی به سایت های مختلف، میزان کارایی آنها در پاسخ به نیاز کاربران را مدنظر قرار می دهد.

در سنجش این کارایی نیز بیش از 200 فاکتور مختلف را براساس الگوریتم های سئو بکار می گیرد. با این اوصاف می بینید که حضور یک سئوکار مجرب و ماهر تا چه حدی بر سودآوری و موفقیت یک سایت تاثیر دارد.

افزایش نرخ بازدید سایت از طریق تبلیغات

در معرفی شیوه های افزایش بازدید از سایت به هیچ وجه نمی توان از اهمیت و تاثیر تبلیغات چشم پوشی کرد. منتها تبلیغات زمانی موثر و کارآمد خواهد بود که به درستی انجام شود.

به خصوص که انواع مختلفی از تبلیغات وجود داشته و هر یک از آنها باید بسته به فاکتورهای خاصی انتخاب شود. در واقع با بکار گرفتن یک سئوکار ماهر براحتی می توانید به انتخاب از میان شیوه های تبلیغاتی زیر بپردازید:

  • تبلیغات بنری
  • ریپورتاژ آگهی
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات همسان (naituve)

افزایش ترافیک سایت با استفاده از نرم افزار و ربات

تعداد زیادی از ربات ها یا نرم افزارهای افزایش بازدید سایت وجود دارند که سئوکار می تواند به استفاده از آنها بپردازد. در واقع کارشناسان سئو به کمک این نرم افزارها و ربات ها می توانند به طور مستقیم یا از طریق جستجوی کوئری های مشخص شده در گوگل، سایت مورد نظر را باز کنند.

بهترین اکستنشن های کروم برای سئوکارها

اکستنشن های کروم به طور قابل توجهی کار را برای دیجیتال مارکترها، سئوکارها و کلیه افراد فعال در حوزه وب آسان کرده اند. در واقع با نصب تنها یک اکستنشن قادر به دریافت حجم زیادی از اطلاعات مفید و کاربردی خواهید شد.

منتها باید توجه داشته باشید هرچه اکستنشن های بیشتری نصب کنید به همان نسبت از سرعت سایت کاسته خواهد شد. روی هم رفته بهترین اکستنشن های کروم برای سئوکارها شامل موارد زیر است:

  • Mozbar
  • Pagespeed Insights
  • Seoquake
  • Keywords Everywhere
  • Keyword Surfer

اکستنشن Mozbar

با نصب اکستنشن Mozbar اطلاعات بسیار مفیدی درباره موارد زیر بدست خواهید آورد: عنوان سئویی، متای توضیحات، تگ H1 و اعتبار دامنه هر صفحه و… در خصوص اکستنشن Mozbar باید بگوییم ابزاری فوق العاده عالی برای بررسی سایت های رقیب به حساب می آید.

اکستنشن Pagespeed Insights

اگر می خواهید به آسانی قادر به چک کردن سرعت سایت شوید، پیشنهاد می کنیم از اکستنشن Pagespeed Insights استفاده کنید.

به این ترتیب در مناسب ترین زمان ممکن از خطاهایی که موجب افت سرعت سایتتان شده، باخبر خواهید شد. سپس می توانید برای رفع این خطاها برنامه ریزی و اقدام کنید.

اکستنشن Seoquake

این ابزار جزو اکستنشن های بسیار کاربردی است که نمایی کلی از سایت را در اختیارتان قرار می دهد. به کمک Seoquake همچنین می توانید به طور دقیق به بررسی موارد مهمی همچون رتبه الکسا، رتبه گوگل و… بپردازید.

در انتها نیز گزارش کاملی در مورد تراکم کلمه های کلیدی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اکستنشن Keywords Everywhere

اکستنشن Keywords Everywhere به عنوان یکی از اکستنشن های کروم محبوبیت فراوانی در میان سئوکارها دارد. به کمک این ابزار به آسانی می توانید  مرتبط ترین کلمه های کلیدی را پیدا کنید.

اکستنشن Keyword Surfer

Keyword Surfer ابزاری برای مشاهده حجم جستجوی جهانی و منطقه ای هر کلمه کلیدی است. این ابزار همچنین فهرستی از پیشنهادها و میزان جستجوی آنها را در اختیارتان قرار می دهد. مهم تر از همه این که با نصب و استفاده از اکستنشن Keyword Surfer متوجه تعداد بک لینک های هر سایت خواهید شد.

کلام پایانی

سئوکار یا متخصص سئو این روزها جزو مشاغل پر طرفدار محسوب می شود. چنانچه دستی در حوزه سئو دارید بدون شک باید به کسب مهارت های تحلیلی و همچنین تولید محتوا بپردازید.

در واقع اغلب سئوکار ها یکی از این مهارت ها را داشته و به توسعه دیگری می پردازند. در معرفی کارشناسان سئو می توان آنها را نویسندگانی ماهر و خلاق دانست.

با این تفاسیر اگر می خواهید به عنوان یک سئوکار حرفه ای مشغول بکار شوید؛ برخورداری از پیشینه نویسندگی یک امتیاز عالی برایتان محسوب خواهد شد. یک سئوکار مجرب همچنین باید قادر به بهینه سازی انواع محتوا باشد؛ به طوری که موتور جستجوی گوگل و مخاطبان براحتی محتوای سئو شده را درک کنند.

توجه داشته باشید یک چنین قابلیتی تنها از نویسنده ای خلاق و خوش ذوق بر می آید. با این اوصاف اگر ذاتا از توانایی نوشتن برخوردار هستید و از طرفی می خواهید به عنوان سئوکار به فعالیت بپردازید؛ توصیه می کنیم با مطالعه مستمر، تخصص خود در زمینه سئو را بهبود دهید.

به ویژه اگر به سئوی فنی علاقه مند هستید نیاز است که مطالعه دائمی روی پست های وبلاگ های دیگر، معماری و ناوبری سایت های مختلف و… داشته باشید. در این راستا همچنین می توانید از دوره های آموزشی معتبر و جامع استفاده کنید.

سایت مولتی رایان به ‌عنوان برترین برگزار ‌کننده دوره ‌های‌ آموزشی سئو، با همکاری متخصصین و اساتید مجرب در حوزه سئو، اقدام به برگزاری دوره‌ های ‌آموزشی مختلف برای علاقه مندان به این ‌حوزه نموده ‌است. کارشناسان سئو کار در تهران و سئو کار کرج و مدیران علاقه ‌مندان به این‌ حوزه متناسب با دانش‌ خود می توانند در دوره‌ های مبتدی و پیشرفته شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مولتی رایان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست