دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار محسوب می شود. در این بخش با استفاده از ابزارهای دیجیتال به معرفی و تبلیغ محصولات یک شرکت یا سازمان می پردازند.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مهم ترین بخش از یک کسب و کار تنها زمانی به نتایج موفقیت آمیز ختم خواهد شد که افرادی ماهر و کاربلد به فعالیت در آن بپردازند. در واقع یک دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال لازم است در زمینه دنیای دیجیتال و فروش آنلاین از دانش و مهارتی بروز برخوردار باشد.

بهترین بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ به موارد مهم زیر مسلط هستند:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی محتوایی
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات کلیکی
  • تجزیه و تحلیل داده

از این مهارت های مهم و کاربردی که بگذریم بهترین و حرفه ای ترین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ باید نگرشی خاص را در خود پرورش بدهند. این نگرش و طرز تفکر برای هر کسب و کاری متناسب با حیطه فعالیت، اهداف، منابع و… متفاوت می باشد.

از این ها گذشته یک دیجیتال مارکتر زمانی موفق خواهد شد که اقدامات زیر را به خوبی انجام داده باشد:

  • شرکت در دوره های کارآموزی
  • شبکه سازی
  • بروز رسانی سطح دانش خود
  • دنباله روی از رهبران اصلی حوزه بازاریابی دیجیتال

اعضای بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ

شرکت مولتی رایان بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ در سراسر ایران را تشکیل داده است. این تیم کلیه خدمات مربوط به بازاریابی دیجیتالی را در کرج، تهران و سایر شهرهای بزرگ و کوچک ارائه می دهد.

در واقع بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ که توسط یک مدیر بازاریابی دیجیتال اداره می شود از اعضای اصلی زیر تشکیل شده است:

  • مدیر محتوا
  • مدیر سئو
  • مدیر بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • مدیر تبلیغات

ویراستار، نویسندگان، کپی رایتر، UX رایتر همگی زیر نظر مدیر محتوای تیم دیجیتال مارکتینگ به فعالیت می پردازند. مشاغل کارشناس سئو، استراتژیست سئو و تحلیل گر سئو در زیر شاخه مدیر سئو قرار دارند.

عناوین شغلی گرافیست و کارشناس تولید محتوای ویدیویی، تولید کننده محتوای سوشال مدیا، ادمین اینستاگرام و تلگرام نیز در گروه مدیر بازاریابی شبکه های اجتماعی تعریف شده اند.

در نهایت گروه شغلی مدیر تبلیغات موارد زیر را شامل می شود:

کارشناس گوگل ادز، کارشناس تبلیغات رسانه های پولی (Paid Media) و مدیر کمپین.

بارزترین ویژگی های مدیر دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفته شد مدیریت تیم بازاریابی دیجیتالی بر عهده مدیر دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. بارزترین و اصلی ترین ویژگی هایی که از یک مدیر بازاریابی دیجیتال انتظار می رود به شرح زیر است:

  • برخورداری از قدرت رهبری
  • قابلیت حل مسائل به صورت خلاقانه
  • یادگیری مداوم
  • ابتکار عمل
  • قدرت فهم استراتژی کسب و کار و بازاریابی
  • توانایی درک شبکه های اجتماعی
  • شناخت کافی از توانایی های اعضای تیم
  • توانایی مدیریت بحران و…

6 استراتژی طلایی دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی دیجیتال همواره استراتژی و اصول فراوانی وجود دارد که به کمک آنها یک کسب و کار بروز و پرسود خواهید داشت. با این حال 6 استراتژی طلایی دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر می باشد:

  • سئوی محلی
  • جستجوی صوتی
  • محتوای ویدیویی
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ

به کمک سئوی محلی یا لوکال سئو، جستجوگران محلی براحتی می توانند کسب و کار شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند. با استفاده از استراتژی جستجوی صوتی می توانید پاسخگوی کاربرانی باشید که به جای تایپ کردن به صحبت می پردازند.

تولید محتوای ویدیویی نیز اگر به صورت خلاقانه و اصولی انجام شود موجب افزایش جذب مخاطب خواهد شد. استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی هم در واقع به منزله تولید محتوای جذاب و مورد نیاز کاربر است که موجب درگیری او با برند شما خواهد شد.

به کمک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی فرصتی برای برقراری ارتباط با گروه زیادی از کاربران فعال در فضای سوشال مدیا در اختیار خواهید داشت. استراتژی ایمیل مارکتینگ نیز عضوی جدایی ناپذیر از ترندهای دیجیتال مارکتینگ محسوب شده و بی توجهی به آن ابداً توصیه نمی شود.

ضروری ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

حرفه ای ترین بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ در اجرای این بازاریابی از یک سری ابزارها استفاده می کنند. به طور فعلی ضروری ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • Google Trends (برای پیدا کردن ترندها)
  • Google Analytics (برای آنالیز و گزارش ترافیک وب سایت)
  • Trello (برای مرتب کردن پروژه ها)
  • Canva (برای طراحی پست)
  • Google Adwords (برای نمایش کسب و کار در صفحه اول گوگل)

Google Trends

گوگل ترندز ابزاری آنلاین است که دیجیتال مارکترهای حرفه ای برای پیدا کردن ترندها از آن استفاده می کنند. اینگونه براحتی متوجه می شوند سایر کاربران بیشتر به جستجوی چه موضوعی پرداخته اند.

یک بازاریاب دیجیتال با استفاده از گوگل ترندز همچنین می تواند نتایج دلخواه را بر اساس لوکیشن، بازه زمانی، دسته بندی و نوع جستجو مشاهده کند.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس آنچنان معروف و پرکابرد است که به یقین می توان آن را به عنوان بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت معرفی کرد. در واقع یک دیجیتال مارکتر زمانی حرفه ای و موفق محسوب می شود که تسلط خوبی بر Google Analytics داشته باشد.

کاربردهای این ابزار آنچنان زیاد است که در صورت عدم استفاده از آن راه سختی را در دیجیتال مارکتینگ پیش رو خواهید داشت؛ چرا که Google Analytics ابزاری برای آنالیز و گزارش ترافیک وب سایت است.

اینگونه متوجه می شوید چه کسانی به بازدید از سایت شما پرداخته اند، از کجا آمده و در کدام صفحات زمان بیشتری را صرف کرده اند. به اضافه این که در می یابید کدام یک از محتواهایتان از نظر عملکرد شرایط بهتری داشته است.

Trello

Trello  ابزاری عالی برای مدیریت محتوا می باشد که بسیاری از کسب و کارها و سازمان ها با استفاده از آن به ایده پردازی و حتی دسته بندی محتواهایشان می پردازند. این ابزار محبوب و پر کاربرد رایگان بوده و بهترین گزینه برای مشاغل نسبتاً کوچک محسوب می شود.

زیرا اینگونه براحتی می توانند با استفاده از روش های بصری آنلاین به برنامه ریزی محتوایی بپردازند. از طرفی هر دیجیتال مارکتری همواره به کمک ترلو می تواند پروژه هایش را به طور منظم و اصولی مرتب کند.

 

Canva

کانوا یک پلتفرم طراحی است که گزینه بسیار مناسبی برای طراحی پست های اینستاگرامی محسوب می شود. با استفاده از تصاویر و آیکون های آماده این برنامه براحتی می توانید تصاویر دلخواهتان را طراحی کنید.

به کمک Canva فرصتی طلایی برای طراحی بهترین پست ها و استوری های اینستاگرامی در اختیار خواهید داشت.

Google Adwords

گوگل ادوردز از دیگر ابزارهای ضروری و کارآمد برای بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. با استفاده از این ابزار عالی براحتی می توانید محصول یا خدمت خود را در صفحه اول سرچ گوگل به نمایش در بیاورید.

ناگفته نماند در وهله اول لازم است روی سئوی وب سایت خود کار کنید به طوری که به صورت ارگانیک به صفحه اول نتایج جستجو برسید. سپس با استفاده از Google Adwords سایت شما با جستجوی کلمه های کلیدی مرتبط به طور تضمینی در صفحه اول قرار خواهد گرفت.

13 مزیت فوق العاده عالی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به عنوان نوعی بازاریابی اینترنتی مزایا و فواید بسیار فوق العاده ای را برای کسب و کارهای مختلف به همراه خواهد داشت. با سفارش خدمات بازاریابی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ همچون مولتی رایان، از 13 مزیت فوق العاده عالی زیر بهره مند خواهید شد:

  • پاسخگویی سریع به سوالات مشتری ها
  • دسترسی دائمی به خدمات
  • اجرای بازاریابی اینترنتی به صورت شبانه روزی و بی وقفه
  • پایین آمدن میزان خطاهای انسانی
  • صرفه جویی در زمان
  • آماده سازی سفارشات بر اساس نیازهای مشتری
  • صرفه جویی در منابع مالی
  • امکان ایجاد تغییرات بر اساس نیازهای روز
  • امکان برقراری تماس های غیرشخصی
  • مقرون به صرفه تر بودن نسبت به سایر روش های بازاریابی
  • قابلیت توزیع سفارش و فروش برای تک تک مشتری ها
  • کاهش زمان انتظار دریافت کالا و خدمات دیجیتالی
  • دسترسی همه کاربران به فروشگاه اینترنتی

بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرج تهران

شرکت مولتی رایان به عنوان فعال ترین آژانس بازاریابی دیجیتال اقدام به ارائه بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرج تهران و سایر شهرهای ایران نموده است. این خدمات در واقع کاربردی ترین روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ محسوب شده و به شرح زیر می باشند:

  • طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی و خبری و توسعه آنها
  • بازاریابی موتورهای جستجو SEM و SEO
  • بازاریابی محتوایی / کانتنت مارکتینگ
  • بازاریابی ویدیویی / ویدیو مارکتینگ
  • افیلیت مارکتینگ (بازاریابی همکاری در فروش)
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی (سوشیال مارکتینگ)
  • بازاریابی اثرگذار / اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ایمیلی / ایمیل مارکتینگ
  • رپورتاژ / ریپورتاژ آگهی
  • وایرال مارکتینگ / بازاریابی ویروسی
  • درج تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید
  • اس ام اس مارکتینگ / بازاریابی پیامکی
  • موبایل مارکتینگ / بازاریابی موبایلی
  • برند مارکتینگ / بازاریابی برند

 

برترین خدمات طراحی  سایت در کرج تهران

آژانس دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و توسعه سایت در کرج، تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، رشت و سایر نقاط ایران است. با مراجعه به این مجموعه می توانید سفارش طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی و خبری را بدهید.

طراحی سایت در این شرکت توسط بهترین و خبره ترین افراد انجام می گیرد. به عنوان مثال طراحی سایت شرکتی با بهترین امکانات و دارای موارد زیر خواهد بود:

  • طراحی صفحه اصلی
  • پاورقی وب سایت
  • صفحه درباره ما
  • صفحات وب داخلی
  • مدیریت پشتیبان و…

بازاریابی موتورهای جستجو SEM  و SEO

اگرچه بازاریابی موتورهای جستجو و سئو را همراه با یکدیگر به عنوان یکی از کتگوری های دیجیتال مارکتینگ معرفی کردیم؛ اما توجه داشته باشید این دو مقوله کاملاً متفاوت با یکدیگر هستند.

بازارایابی موتورهای جستجو  SEARCH ENGINE MARKETING نوعی بازاریابی دیجیتال است که یکی از موثرترین راه های افزایش بازدید سایت های اینترنتی به حساب می آید.

در اجرای این شاخه از بازاریابی دیجیتالی، عملکرد سایت های مختلف بر اساس استانداردهای موتور جستجو بهبود می یابد. همین موضوع نیز منجر به افزایش جذب بازدیدکننده های سایت خواهد شد.

در خصوص بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM باید بگوییم منظور از آن پرداخت هزینه برای حضور در نتایج جستجوی گوگل است؛ یعنی انجام کارهایی همچون گوگل اد و…

بهینه سازی موتورهای جستجو SEARCH ENGINE OPTIMIZATION از دیگر زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. این نوع مارکتینگ شامل اقداماتی است که یک سایت را در اولین رتبه های جستجوی گوگل قرار می دهد.

در این نوع بازاریابی تلاش می شود وب سایت مورد نظر برای موتورهای جستجو بهینه شده و همچنین کاربرپسند گردد. این روش به رغم زمانبر بودن از دوام و کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

چنانچه می خواهید به عنوان یک کسب و کار موفق در دنیای حرفه ای امروزی به رقابت بپردازید؛ شک نکنید به اجرای بازاریابی موتورهای جستجو و سئو نیاز خواهید داشت.

عالی ترین استراتژی سئو تنها در 7 مرحله

استراتژی سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو از شاخه های مهم دیجیتال مارکتینگ است. عالی ترین استراتژی سئو را می توانید با اعتماد به متخصصین حرفه ای مولتی رایان تنها در 7 مرحله ساده زیر انجام دهید:

  • ریسرچ کیوورد
  • شناسایی موضوعات مرتبط
  • انتشار محتواهای قوی و با ارزش
  • بهینه سازی سئوی on-page
  • دریافت بک لینک های با کیفیت
  • ردیابی پیشرفت ها
  • آپدیت منظم صفحات

بازاریابی محتوایی / کانتنت مارکتینگ

بازاریابی محتوا CONTENT MARKETING یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. به طوری که حرفه ای ترین کارشناسان بازاریابی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ به طور ویژه ای بر این نوع بازاریابی متمرکز می گردند.

آنچه در این نوع بازاریابی انجام می شود جذب مخاطبین هدف از طریق تولید محتواهای ارزشمند، مفید، جذاب و مهم تر از همه یکپارچه است. در خصوص مخاطبین هدف نیز باید بگوییم که علاوه بر مخاطبین جدید، مخاطبین قبلی را نیز شامل می شود.

با این تفاسیر کارشناسان بازاریابی محتوای مولتی رایان در کرج و تهران نه تنها کاربران جدید را جذب می کنند بلکه به حفظ مخاطبین قبلی نیز می پردازند. به این ترتیب بازاریابی محتوایی به ثمر می نشیند و نتیجه آن کسب درآمدهای بالا از تولید محتوا می شود.

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی محتوا این است که بدون استفاده از اصول و تکنیک های این نوع بازاریابی عملاً نمی توانید به عرصه رقابت ورود کنید!

کانتنت مارکتینگ از بهترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ بوده و در انواع مختلف تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی انجام پذیر می باشد.

لازمه موفقیت در بازاریابی محتوا این است که تولید انواع محتوای با کیفیت و ارزشمند را به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام دهید. لازم به تذکر است content marketing مقدمه سایر زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در اجرای هر یک از کتگوری های بازاریابی دیجیتال، در ابتدا باید به فکر تولید و انتشار محتوا باشید.

بهترین مشاغل بازاریابی محتوایی

چنانچه می خواهید در یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ مشغول بکار شوید؛ پیشنهاد می  کنیم نگاهی به مشاغل مرتبط با بازاریابی محتوایی بیندازید. با کسب مهارت در این مشاغل، فرصتی عالی برای اشتغال به صورت پروژه ای یا استخدام در شرکت های مربوطه در اختیار خواهید داشت.

برخی از بهترین و پردرآمدترین شغل های حوزه تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای ویدیویی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید محتوای تصویری

تولید محتوای متنی

در حوزه تولید محتوای متنی می توانید در بازارهای کاری زیر ورود کنید:

  • وبلاگ نویسی
  • سناریو نویسی
  • خبرنویسی و روزنامه نگاری
  • کپی رایتینگ
  • ترجمه
  • ویراستاری
  • نوشتن محتوای شبکه های اجتماعی

تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی از پولسازترین مشاغل بازاریابی محتوایی و همین طور دیجیتال مارکتینگ بوده که به شاخه های زیر تقسیم می شود:

  • تدوین ویدیو
  • موشن گرافیک
  • استاپ موشن
  • فیلم برداری و ضبط ویدیو
  • مجری گری

تولید محتوای صوتی

در حوزه تولید محتوای صوتی نیز امکان اشتغال به عنوان گوینده و ادیتور صدا وجود دارد.

تولید محتوای تصویری

در نهایت پس از ورود به حوزه شغلی تولید محتوای تصویری همواره می توانید در عناوین شغلی زیر مشغول بکار شوید:

  • طراحی برای سوشیال مدیا
  • اسکرین شات و اینفوگرافیک
  • تصویرسازی
  • عکاسی

 

همه چیز درباره استراتژی بازاریابی محتوا

منظور از استراتژی بازاریابی محتوا به عنوان یکی از استراتژی های طلایی دیجیتال مارکتینگ این است که محتواهای درست و حسابی به شیوه ای صحیح در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد.

به طور کلی تعیین یک استراتژی بازاریابی محتوای کاربردی و موفق باید با در نظر گرفتن موارد مهم زیر انجام شود:

  • معرفی برند
  • تعیین اهداف برند
  • شناخت مخاطب هدف
  • شناخت کسب و کارهای رقیب و مشابه
  • نحوه توزیع و ترویج محتوا در رسانه های مختلف
  • تحلیل بازخورد محتوا
  • تنظیم تقویم محتوایی
  • تعیین زبان برند
  • شیوه نامه ugc
  • مشخص کردن وظایف تیم تولید محتوا

بازاریابی ویدیویی / ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی اگرچه به عنوان یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ معرفی شده است؛ اما بد نیست بدانید این نوع مارکتینگ در حقیقت زیر مجموعه محتوا است.

با استفاده از ویدیو مارکتینگ می توانید مخاطبین پرمشغله و کم حوصله را هدف قرار داده و از طریق ویدیوهای تبلیغاتی، برند و محصول خود را به آنها معرفی کنید.

افیلیت مارکتینگ (بازاریابی همکاری در فروش)

افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یا بازاریابی وابسته که بیشتر آن را با نام همکاری در فروش می شناسند؛ در واقع نوعی دیجیتال مارکتینگ است که در طی آن فروشنده یا تولید کننده برای فروش محصول یا خدماتش به همکاری با فروشنده هایی خارج از سیستم کاری خود می پردازد.

در عوض این همکاری، پورسانتی برای فروشنده در نظر گرفته شده و قراردادی میان دو وب سایت اینترنتی منعقد می شود.

 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

سوشیال مارکتینگ Social Marketing یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام نیازمند آگاهی از یک سری استراتژی و قواعد است. در غیر این صورت نه تنها حضور موفقی در این شبکه ها نخواهید داشت بلکه از چرخه رقابت شکل گرفته در آنها نیز حذف خواهید شد.

با مراجعه به کارشناسان سوشیال مارکتینگ مولتی رایان یک نقشه راه واضح و دقیق برای حرکتی موفق در کلیه شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام دریافت خواهید کرد. اینگونه براحتی می توانید کسب و کار خود را به چیزی در حدود 40 میلیون بازدیدکننده فعال ایرانی معرفی کنید.

دیجیتال مارکترهای حرفه ای در بازاریابی شبکه های اجتماعی از پلتفرم های اجتماعی برای موارد مهم زیر استفاده می کنند:

  • برقراری ارتباط با مخاطبین یک کسب و کار
  • برندسازی
  • افزایش فروش
  • افزایش ترافیک وب سایت

آنچه در بازاریابی شبکه های اجتماعی SOCIAL MEDIA MARKETING اتفاق می افتد شامل موارد زیر است:

  • تولید و انتشار بهترین محتوا
  • شنیدن حرف ها و نظرات مخاطبین هدف (فالوئرها)
  • تعامل با مخاطبین و مشتری ها
  • تحلیل و بررسی نتایج بدست آمده
  • برپایی کمپین های تبلیغاتی و…

نکاتی مهم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

یک کسب و کار فعال همواره می تواند برای توزیع و انتشار محتوا از کانال های متفاوتی استفاده کند؛ یعنی کانال هایی همچون سایت، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و… توجه داشته باشید هر یک از موارد نامبرده شده به عنوان یک کانال توزیع محتوا متفاوت از سایرین می باشد.

بارزترین تفاوت یک وب سایت اینترنتی با شبکه های اجتماعی در نوع نیاز کاربر است. به این صورت که یک کاربر معمولاً برای یافتن پاسخ سوالاتش به سایت های اینترنتی مراجعه می کند. در حالی که حضور کاربران در شبکه های اجتماعی ممکن است بدون هیچ هدفی و صرفاً برای سرگرمی باشد.

با این تفاسیر تولید محتوای سایت به لحاظ سبک نوشتاری باید با تولید محتوا در سوشال مدیا متفاوت باشد. از همین رو یکی از مهم ترین گام های بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین بازاریابی محتوایی این است که برای هر کانال توزیع به صورت انحصاری و مخصوص محتوا بنویسید.

بهترین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان با مدنظر قرار دادن این موضوع، بازاریابی شبکه های اجتماعی را با رویکردی کاملاً متفاوت انجام می دهند. این متخصصین در شبکه های اجتماعی از فرمت های مختلف تولید محتوا یعنی عکس، ویدیو، استاپ موشن، موشن گرافی و… استفاده می کنند.

به این ترتیب میزان درگیری کاربران شبکه های اجتماعی با محتوای شما بیشتر خواهد شد. البته که این موضوع در بازاریابی محتوایی برای وب سایت های اینترنتی نیز به خوبی رعایت می شود.

بهترین استراتژی فضای مجازی بر اساس اصول دیجیتال مارکتینگ

موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی و به طور کلی حضور در فضای مجازی همچون اینستاگرام در گروی انتخاب و اجرای بهترین استراتژی ها است. ناگفته نماند در اجرای هر یک از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ به یک استراتژی درست و حسابی و مخصوص نیاز خواهید داشت.

هیچ یک از اقدامات بازاریابی بدون هدف گذاری صحیح موجب موفقیت و سودآوری نخواهد شد. این موضوع به خصوص برای کسب و کارهای اینستاگرامی حائز اهمیت است.

در نگاهی کلی بهترین استراتژی فضای مجازی بر اساس اصول دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر می باشد:

  • هدف گذاری
  • شناخت مشتری
  • شناخت رقبا
  • نوع محتوا
  • لحن برند
  • تقویم محتوا

هدف گذاری

هدف گذاری نخستین گام از تدوین بهترین استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. در این مرحله حساس و مهم لازم است هدف خود از حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی را به خوبی مشخص کنید.

برخی از این اهداف در موارد مهم زیر خلاصه می شود:

  • اطلاع رسانی و معرفی برند
  • یافتن مشتری های جدید
  • برقراری ارتباط مستقیم و عمیق با مخاطب
  • افزایش فالوئر

شناخت مشتری

پس از تعیین هدف نیاز دارید که شناخت کاملی از مشتریان خود داشته باشید؛ چرا که بر اساس همین شناخت قادر به تولید بهترین محتوا خواهید شد. از طرفی محتواهای شما بیشترین تاثیر را بر ارتباطتان با مشتری ها دارد.

با این تفاسیر هرچه شناخت بیشتر و بهتری از مخاطبین هدف خود داشته باشید؛ طبیعی است که قادر به تولید محتواهای موثرتر و ارزشمندتری می شوید. یک چنین محتواها و اطلاعاتی نیز بازدیدکنندگان را بیشتر و بیشتر درگیر می کند.

شناخت رقبا

شناخت رقبا را به یقین می توان یکی از مهم ترین مراحل استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی دانست. در سایر شیوه های دیجیتال مارکتینگ نیز با شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبای اصلی تان به نتایج بسیار مفیدی دست خواهید یافت.

اینگونه به خصوص به رازهای موفقیت برترین و قوی ترین رقبایتان پی خواهید برد. زیرا متوجه می شوید که چگونه در مسیر موفقیت پیش رفته اند و چه اقدامات مفید و سازنده ای انجام داده اند. حتی به خطاها و اشتباهاتشان نیز واقف خواهید شد. با دوری از انجام این اشتباهات یک میانبر اساسی در مسیر موفقیتتان خواهید زد.

نوع محتوا

وقتی از نوع محتوا صحبت می شود معمولاً آنچه به ذهن خطور می کند فرمت های مختلف تولید محتوا یعنی تصویر، ویدیو، گیف و… است. در حالی که موضوع و استایل ها نیز تعیین کننده گوناگونی محتوا هستند.

بنابراین در اجرای هرچه موفق تر استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی حتماً نوع محتواهایی که قصد تولیدشان را دارید را به طور دقیق مشخص کنید. این محتوا ممکن است در موضوعات فان و سرگرم کننده، دانستنی، آموزشی، معرفی محصول، مصاحبه و گزارش و… تولید شود.

آنچه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام می دهند بسیار گسترده و حرفه ای است. با این حال تعیین نوع محتوا در تقویم محتوایی گوشه کوچکی از اقدامات آنها محسوب می شود.

لحن برند

در خصوص لحن برند به عنوان گامی در تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی همینقدر بگوییم که این لحن ارتباط تنگاتنگی با تصویر برند شما در ذهن مخاطب دارد.

این لحن ورای شوخ یا جدی بودن است و در واقع شخصیت کلی شما، سبک نوشتاری (رسمی / محاوره) و مهم تر از همه رویکرد کسب و کارتان در روبرویی با اتفاقات روز جامعه را در بر می گیرد.

تقویم محتوا

در نهایت و به عنوان آخرین مرحله از تدوین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به یک تقویم محتوای درست و حسابی نیاز خواهید داشت. مادامی که یک برنامه ریزی منظم نداشته باشید نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه در هیچ کدام از شاخه های دیجیتال مارکتینگ موفق نخواهید شد.

متخصصین بازاریابی دیجیتالی مولتی رایان در تهیه تقویم محتوایی برای کسب و کارهای مختلف زمان انتشار انواع محتوا از نظر سبک نوشتاری، موضوع و فرمت را به طور دقیق معین می کنند.

اینگونه نه تنها یک زمانبندی طلایی برای انتشار و توزیع محتواهایتان در اختیار خواهید داشت بلکه همواره می توانید محتواهایی جذاب و گیرا برای مخاطبینتان منتشر کنید.

همین موضوع به خودی خود تاثیر قابل توجهی بر جذب مشتری و افزایش فروش خواهد داشت؛ یعنی همان مهم ترین اهدافی که از دیجیتال مارکتینگ انتظار می رود.

همانطور که متوجه شدید تقویم محتوا در واقع برنامه ای است که به کمک آن می توانید تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی را بر اساس تاریخ انتشار سازماندهی کنید. مهم ترین مزایایی که با این کار نصیبتان خواهد شد به شرح زیر می باشد:

  • تولید محتوای با ارزش و مفید بر اساس استراتژی های برند
  • رسیدن به ددلاین ها
  • مدیریت تیم تولید محتوا

تداوم و استمرار مهم ترین اصل در تهیه تقویم محتوا به حساب می آید. اینگونه قادر به انتشار منظم پست در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی خواهید شد. در بیانی دیگر تنظیم تقویم محتوا موجب تولید محتوای با ارزش و منظم برای مخاطبین هدف می شود.

در تنظیم تقویم محتوایی همواره می توان از شیوه های مختلفی استفاده کرد. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان بر اساس نیاز هر کسب و کار و با توجه به اهداف کارفرما، تقویم های محتوا را به دو صورت هفتگی و ماهیانه می چینند.

اینگونه فرآیند تولید و انتشار محتوا به طور دقیق برنامه ریزی شده و دیگر می دانید که در فلان روز چه پستی منتشر کنید یا به انتشار استوری در چه زمینه ای بپردازید. در این تقویم همچنین مناسبت های مهم از پیش مشخص شده تا پست هایی متناسب و کاربردی برایشان تهیه شود.

بازاریابی اثرگذار / اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing یا بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار یکی از پربازده ترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. متخصصین بازاریابی مولتی رایان در اجرای این نوع بازاریابی به سراغ افراد مشهور و صد البته مرتبط با حوزه کاری شما می روند.

سپس از این افراد برای معرفی کسب و کارهای نسبتاً کوچک و حتی نوپا به مردم استفاده می کنند. به این ترتیب فرصتی بسیار عالی برای شناساندن محصولات یا خدماتتان به جامعه هدف فراهم می شود.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ این است که اینفلوئنسرها شناخت خوبی از جامعه هدف خود دارند. آنها کاملاً به سلیقه مخاطبینشان واقف بوده و می دانند که دنبال کنندگانشان به چه نوع محتوایی نیاز دارند.

سپس به طور دقیق همان بازار را هدف می گیرند و طبیعی است که نتایج بسیار خوبی نصیبشان خواهد شد. از طرفی اغلب اینفلوئنسرها جزو معتمدین مردم بوده و رابطه خود و همچنین تعامل همیشگی با دنبال کننده هایشان دارند.

یک اینفلوئنسر موفق بخش قابل توجهی از زمان و انرژی خود را به ارتباط سازی و تعامل با مخاطبینش اختصاص می دهد. همین موضوع نیز باعث می شود که مردم به این افراد اثرگذار اعتماد کنند.

یک چنین فردی براحتی راه خود را به قلب دنبال کنندگانش پیدا کرده و جایگاهی ویژه برایشان خواهد داشت. از این رو دنبال کنندگانی همیشگی و دائم نصیبش می شود.

در این اوضاع و احوال کافی است با شناسایی یک اینفلوئنسر مناسب و مرتبط به طور غیرمستقیم به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید؛ آنگاه متوجه می شوید که بازاریابی به کمک افراد اثرگذار چه بازدهی بالایی برایتان خواهد داشت.

بازاریابی ایمیلی / ایمیل مارکتینگ

منظور از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی این است که شخص دیجیتال مارکتر با بکارگیری شیوه هایی خاص و از طریق ایمیل (پیام الکترونیکی) اقدام به جذب ترافیک و بازدیدکننده نماید.

توجه داشته باشید گرفتن بازدید و اقدام از سوی کاربر نیازمند تعامل است. این تعامل می تواند با دریافت شماره تلفن یا آدرس ایمیل کاربران شکل بگیرد. بازاریابی ایمیلی یکی از ارزانترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ در زمینه برقراری تعاملی عالی با مخاطبین هدف است.

ایمیل مارکتینگ نه تنها مقرون به صرفه می باشد بلکه بازدهی بسیار مناسبی نیز دارد. برخلاف آنچه سایرین درباره منسوخ شدن بازاریابی ایمیلی می گویند، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان همچنان این روش بازاریابی را کارآمد و مفید می دانند.

در واقع اگر اجرای ایمیل مارکتینگ را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید، با اجرای صحیح بازاریابی ایمیلی نرخ بازگشت خوبی در انتظارتان خواهد بود.

این نوع بازاریابی در زمره روش های بازاریابی مستقیم قرار گرفته و در طی آن به طور مستقیم و رک و راست از مخاطب دعوت می شود که به بازدید از کسب و کار / خدمات / محصولات بپردازد.

در تعریفی دقیق تر از ایمیل مارکتینگ می توان آن را به معنای برقراری ارتباطی صحیح میان مشتری و کسب و کار مربوطه دانست. به واسطه این ارتباط سازی نیز نیازمندی های مشتری شناسایی شده و می توانید در راستای برطرف سازی آن اقدام کنید.

بهترین شیوه پیاده سازی بازاریابی ایمیلی این است که  ابتدا به تهیه لیستی از مخاطبین خود بپردازید. در ادامه لازم است بر اساس علاقه مندی و نیاز مشتریان ایمیل های مرتبط را برای آنها ارسال کنید.

به این ترتیب بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ به طور صحیحی اجرا شده و مزایای زیر را برایتان به همراه خواهد داشت:

  • ارزان قیمت و سریع بودن
  • امکان ارسال ایمیل های هدفمند
  • انعطاف پذیری
  • قابلیت تهیه آسان لیست ایمیل و…

اگرچه ابزارهای فراوانی برای اجرای بازاریابی ایمیلی وجود دارد اما کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان در کرج و تهران بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ را به شرح زیر معرفی کرده اند:

  • میلر لایت Mailer Lite
  • میل چیمپ Mail Chimp
  • سندر Sender

میلر لایت Mailer Lite

در اجرای بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از پرسودترین روش های دیجیتال مارکتینگ، همواره می توانید از خدمات میلر لایت استفاده کنید. تعرفه های پایین این شرکت آن را به یکی از بهترین و ارزانترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی تبدیل نموده است.

میلر لایت آنچنان ابزار قدرتمندی می باشد که بهترین گزینه برای ارسال ایمیل های انبوده محسوب می شود. در پیاده سازی آسان و بدون دردسر بازاریابی ایمیل به هیچ وجه نمی توان از کاربرد Mailer Lite چشم پوشی کرد.

میل چیمپ Mail Chimp

از میل چیمپ می توان به عنوان یکی از برترین سرویس های ایمیل مارکتینگ در سطح جهانی یاد کرد. با استفاده از این سرویس و ضمن داشتن دانش و تخصص کافی، بهترین نتایج را از بازاریابی ایمیلی دریافت خواهید کرد.

با توجه به این که کار باید به کاردان سپرده شود در این زمینه نیز توصیه می کنیم از خدمات دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان استفاده کنید.

سندر Sender

سندر ابزاری است که در دو نسخه پولی و رایگان موجود بوده و در زمره بهترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی قرار می گیرد. نکته قابل توجه در مورد سندر این است که حتی با استفاده از نسخه رایگان این برنامه براحتی قادر به جمع آوری لیست بزرگی از کاربران خواهید شد.

رپورتاژ / ریپورتاژ آگهی

رپورتاژ یا ریپورتاژ آگهی یکی از موثرترین ابزار های تبلیغاتی آنلاین و دیجیتال است. با انتشار ریپورتاژ می توانید کارهایی همچون اطلاع رسانی، تبلیغات، برقراری ارتباط با مخاطب و … را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

آنچه در رپورتاژ اگهی اتفاق می افتد درج تبلیغ به صورت غیرمستقیم و بی طرفانه در رسانه های پربازدید همانند وب سایت های خبری است. در این آگهی نقاط قوت و ضعف چند کالا یا خدمات مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد.

در نهایت این گمان برای خواننده پیش می آید که نویسنده ریپورتاژ آگهی خیر و صلاح او را می خواهد؛ در نتیجه به اطلاعات درج شده در این مطلب اعتماد کرده و به خرید محصول معرفی شده می پردازد.

البته از ریپورتاژ آگهی به عنوان آخرین مرحله از سئوی یک سایت یاد می کنند؛ یعنی در ابتدای فرآیند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو لازم است به انجام کارهایی از قبیل سئوی دسته بندی، مقالات، برچسب ها و… بپردازید.

همچنین توصیه می شود لینک سازی داخلی را به نحوی انجام دهید که معتبر و صحیح بودن آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. در صورتی که پس از انجام اقدامات فوق به رتبه دلخواه دست نیافتید، آنگاه می توانید برای رشد بهتر و سریعتر صفحات خود در موتور جستجو، به سراغ خرید رپورتاژ آگهی بروید.

رپورتاژ آگهی را می توان در انواع مختلف خبری، تبلیغاتی، نوشتاری و مالتی مدیا منتشر نمود. چنانچه قصد سفارش رپورتاژ اگهی را دارید همین حالا می توانید با کارشناسان ما در مولتی رایان تماس بگیرید.

به این ترتیب یک ریپورتاژ کاملاً اصولی و استاندارد در سایت های فوق العاده معروفی همچون ایسنا، تسنیم نیوز، ایرنا، مهر نیوز، تبیان، نمناک، ساعت 24 و… برایتان به انتشار درخواهد آمد.

وایرال مارکتینگ / بازاریابی ویروسی

وایرال مارکتینگ Viral Marketing را به احتمال زیاد با نام بازاریابی ویروسی می شناسید. این شیوه بازاریابی دیجیتالی مبتنی بر همکاری می باشد نه رقابت! در وایرال مارکتینگ سرعت پخش اطلاعات آنچنان بالا است که گویی یک ویروس مسری در میان مردم جریان دارد.

اجرای بازاریابی ویروسی کمی سخت تر از دیگر زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. زیرا یافتن موضوعی که برای مردم جالب و مهیج باشد و آن را در سریع ترین زمان ممکن دست به دست کنند، کار چندان آسانی نیست.

البته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مولتی رایان با دانش تخصصی و نگاهی عمیق همواره بهترین ایده ها را در اجرای وایرال مارکتینگ در سر دارند.

درج تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید

درج تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید و معروف، تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی جزو بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس بازاریابی مولتی رایان است. در خصوص تبلیغات GOOGLE باید بگوییم عالی ترین استراتژی بازاریابی برای صاحبان مشاغل کوچک به حساب می آید.

اینگونه براحتی می توانید کسب و کار خود را در قالب یک آگهی به افرادی معرفی کنید که در منطقه مکانی شما حضور داشته و به دنبال خدماتتان هستند. به این ترتیب مخاطبین و مشتری های احتمالی را به بهترین نحو ممکن هدف خواهید گرفت.

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک در واقع به معنای شیوه پرداخت هزینه تبلیغات است. در این شیوه پرداختی، کسب و کار تبلیغ دهنده باید به ازای هر کلیک در رسانه ناشر، مبلغ مشخصی را بپردازد.

اس ام اس مارکتینگ / بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی از نظر ساز و کار بسیار شبیه به ایمیل مارکتینگ است. کسب و کارهای مختلف با استفاده از این روش دیجیتال مارکتینگ اقدام به ارسال پیام های بازاریابی و عمومی می نمایند.

این پیام ها از طریق سامانه پیامکی و به صورت انبوه ارسال می شود. یکی از مشکلاتی که در اجرای اس ام اس مارکتینگ ممکن است با آن سر و کار داشته باشید، عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی مخاطبین هدف می باشد.

از این رو پیشنهاد می کنیم اجرای این نوع بازاریابی را به کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ما در مجموعه مولتی رایان بسپارید. این متخصصین لیستی جامع از اطلاعات تماس مشتریان و کاربران هدف شما تهیه خواهند کرد.

کلیه کارهای مربوط به بازاریابی پیامکی نیز توسط بهترین دیجیتال مارکترها در کرج، تهران و… انجام خواهد گرفت.

موبایل مارکتینگ / بازاریابی موبایلی

موبایل مارکتینگ Mobile Marketing یا بازاریابی موبایلی یکی از زیرشاخه های مهم دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید؛ چرا که به طور فعلی اغلب مخاطبین کسب و کارهای اینترنتی را از طریق تلفن های همراه دنبال می کنند.

با این اوصاف برای موفقیت در دنیای دیجیتال باید سایت یا به طور کلی کسب و کار خود را برای نسخه موبایل نیز بهینه سازی کنید. به این صورت که از طریق گوشی های موبایل هم بتوانید به جذب مشتری برای محصول یا خدمت خود بپردازید.

برند مارکتینگ / بازاریابی برند

برند مارکتینگ Brand Marketing یا بازاریابی برند یکی از شاخه های بازاریابی دیجیتالی است که کلیه مسائل مربوط به برند و هویت کسب و کارتان را پوشش می دهد. به منظور هویت بخشی به شغل خود لازم است به فکر برندسازی برای آن باشید.

به واسطه این کار حضوری پررنگ و کارآمد در بازار کاری خود خواهید داشت. اینگونه میزان فروش محصول یا خدماتتان نیز افزایش فراوانی می یابد.

 

طلایی ترین استراتژی بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفته شد شرکت مولتی رایان ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرج تهران و سرتاسر ایران می باشد. کارشناسان این مجموعه همچنین اقدام به تدوین طلایی ترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می نمایند.

این استراتژی برای هر کسب و کاری متفاوت بوده و نیازمند بررسی های دقیق و انحصاری است. با این حال در تعریف کلی استراتژی بازاریابی دیجیتال می توان آن را شامل یک سری فعالیت های متمرکز و انجام پذیر دانست که به یک کسب و کار کمک قابل توجهی برای دستیابی به اهدافش می کنند.

بگذارید این طور بگوییم استراتژی دیجیتال مارکتینگ اگر توسط افراد غیر حرفه ای و کم تجربه چیده شود؛ چیزی جز شعارهای زیبا، وعده و وعیدهای توخالی و اقدامات رویایی نخواهد بود!

ناگفته نماند ملموس ترین تعریف از دیجیتال مارکتینگ، طرحی است که بر اساس آن می توانید به بهترین نحو ممکن از کانال های بازاریابی دیجیتال همچون رسانه های پولی و رایگان و… برای اجرای استراتژی های از پیش تعیین شده و همچنین دستیابی به اهداف کسب و کارتان استفاده کنید.

با مراجعه به بهترین دیجیتال مارکترها در شرکت مولتی رایان، استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما در 3 مرحله کلی زیر تعیین می شود:

  • شناسایی مشکل و ضعف های آن کسب و کار
  • ارائه برنامه ای دقیق و سیاستی کلی برای رفع مشکلات
  • چیدمان مجموعه ای از اقدامات هدفمند برای اجرای برنامه ارائه شده

برخی از طلایی ترین و در عین حال ساده ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • ساخت وبلاگ
  • تبلیغ محصولی خاص در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام
  • انتشار مقالات و منابع آموزشی رایگان
  • بهینه سازی موتورهای جستجو / سئو
  • برگزاری وبینارهای مختلف
  • ساخت و انتشار پادکست و…
سخن آخر

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) یکی از حوزه های مارکتینگ با فرصت های شغلی بسیار گسترده است. چنانچه قصد ورود به دنیای مارکتینگ را دارید همواره می توانید به مهارت آموزی در زمینه های مختلف زیر بپردازید:

تحلیل داده و گوگل آنالیتیکس، بازاریابی محتوایی، سئو، سوشال مدیا مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، طراحی وب سایت، ایمیل مارکتینگ، وایرال مارکتینگ، کمپین های تبلیغاتی و…

با این تفاسیر دیجیتال مارکتینگ را به یقین می توان نوعی بازاریابی دانست که در آن از یک سری ابزارها و فعالیت ها برای بازاریابی خدمات و محصولات در بستر دیجیتال استفاده می شود. منظور از بستر دیجیتال نیز وب، فضای مجازی و غیره است.

شرکت مولتی رایان به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرج و تهران تیمی از حرفه ای ترین دیجیتال مارکترها را گرد هم آورده است. این کارشناسان بازاریابی دیجیتالی هیچگاه به طور مستقیم محصول یا خدمتی را پرزنت نکرده و به مشتری نمی فروشند.

بلکه آنچه در بازاریابی دیجیتال اتفاق می افتد این است که افرادی متخصص با تکیه بر دانش بروز خود همچنین با استفاده از ابزارهای مخصوص به انجام کارهای مهم زیر می پردازند:

آشنایی بیشتر مخاطب با برندها، برقراری ارتباطی دو طرفه میان برند و مشتری به طوری که صدای برند مورد نظر به گوش مشتری برسد و بالعکس، بررسی نیازهای بازار هدف، ایجاد بالاترین سطح آگاهی و اشتیاق در مشتری به طوری که بر اساس نیاز خود اقدام به خرید از محصولات یا خدمات برند شما نماید و…

از همین رو است که بسیاری از کسب و کارها بازاریابی دیجیتال را جایگزین بازاریابی آفلاین و سنتی کرده اند. چرا که اینگونه با پرداخت هزینه ای کمتر نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد. به اضافه این که فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین خود خواهند داشت. در نتیجه آن نیز قادر به بررسی و نیازسنجی این مخاطبین هدف می شوند.

مهم تر از همه این که به واسطه دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مختلفی برای آنالیز، سنجش و اندازه گیری نتایج حاصله از فعالیت های بازاریابی در اختیار خواهند داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست