تیزر تبلیغاتی، 1 تصویر ماندگار یا 100 دلیل برای انتخاب؟

 

تیزر تبلیغاتی بخشی از خاطرات کودکی و نوستالژی هرکدام از ما می باشد که برایمان جذابیت داشته و بیشتر اوقات تنها به دلیل همان تبلیغ زیبا، ترغیب به خریداری محصولی که در آن تبلیغ وجود داشته، شده­ ایم.

این پدیده بصری؛ بهترین راه برای جذب مخاطب بوده که البته ساخت آن به همین راحتی ها هم نمی­ باشد.

هنر ساختن یک تیزر تبلیغاتی مفید و البته جذب کننده، نیازمند رعایت اصول و مواردی است که اگر تا پایان، با تیم سئو کار برتر همراه باشید، به­ راحتی تمام این ترفندها را به شما آموزش خواهیم داد و جواب پرسش خود که تیزر تبلیغاتی چیست و ساخت آن چه فایده ای دارد را دریافت خواهید کرد.

همه تلاشمان براین بوده تا با نوشتن این مقاله، تمام سوالات خوانند­گان گرامی پیرامون موارد زیر، به درستی پاسخ داده شود.

تیزر تبلیغاتی چیست؟
ساخت تیزر تبلیغاتی چه فایده­ ای دارد؟
انواع تیزر تبلیغاتی کدام است؟
تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود؟
ترفندهای ساخت یک تیزر تبلیغاتی بی نقص چیست؟
ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب چیست؟
نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی کدامند؟
برترین شرکت های سازنده تیزرهای تبلیغاتی کدامند؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

در کلامی ساده باید بگوییم؛ ساخت ویدیویی کوتاه با بالاترین میزان تاثیر گذاری را تیزر تبلیغاتی می ­گویند. در اصل؛ افراد در جهت انتقال منظور و هدف خود، از جذابیت­ های بصری مدد گرفته و بدین شکل به خواسته خود که دیده شدن کسب و کار، هنر و یا تولیداتشان است، می­ رسند.

با پیشرفت تکنولوژی و امکانات و به وجود آمدن رقبای بسیاری برای همه مشاغل، اهمیت تیزرهای تبلیغاتی فراتر از گذشته شده است.

همچنین توجه مردم به رسانه های بصری بسیار بیشتر از گذشته است. اینکه افراد بیشتر وقت خود را به تماشای تلویزیون یا گشتن در شبکه های اجتماعی می گذرانند تا مطالعه، اگر چه تأسف برانگیز است ولیکن مجال خوبی را فراهم می کند تا بتوانیم از این طریق کسب و کار خود را به مخاطبانمان معرفی کنیم.

حال که همه از اهمیت و میزان تاثیرگذاری این روشِ تضمین شده آگاه گشته ­اند، پس بسیار ضروری است که برای کنار زدن همه رقبا، اقدام به ساخت یک تیزر تبلیغاتی بی­ نقص کنیم که در ادامه، راهِ رسیدن به این موفقیت را شرح می­ دهیم.

ساخت تیزر تبلیغاتی چه فایده­ ای دارد؟

در ستایش تیزر تبلیغاتی باید بگوییم که این پدیده پرکاربرد و دوست داشتنی، اگر مسیر درستی را طی کند، بیشتر از یک کتاب شاهکار دیده خواهد شد. برای تایید گفته­ مان، شما را به آمار سرانه مطالعه کشور ایران ارجاع می دهیم که کمتر از روزی نیم ساعت است. این در حالی می­ باشد که هر ایرانی به­ طور معمول 3 الی 4 ساعت از زمان خود را به تماشای تلویزیون اختصاص می ­دهد. یعنی شما می ­توانید به­ راحتی و تنها با ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ­ای و تولید محتوای بصری، برسر زبانها افتاده و تلاش خود را به بهترین شکل ممکن به همگان نشان دهید.

انواع تیزرهای تبلیغاتی از لحاظ فرم ساخت

تیزرهای تبلیغاتی به انواع مختلفی تقسیم می شود که هرکدام را بهر کاری ساخته­اند. در واقع افراد با توجه به نوع مخاطب و هدف خود، یکی از انواع تیزرهای تبلیغاتی که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد را انتخاب و اقدام به ساخت آن می­نمایند.

  • تیزرهای رئال
  • تیزرهای انیمیشن
  • تیزرهای رئال انیمیشن
  • تیزرهای موشن گرافیک
  • تیزرهای رئال:

تیزرهای تبلیغاتی رئال، لقب باسابقه ترین نوع تیزر تبلیغاتی را به خود گرفته است. این نوع تبلیغ بصورت کاملا واقعی و درست مانند زندگی طبیعی و روزمره افراد، کالا و خدماتی را به مخاطبان معرفی می­ کند.

این نوع تیزر با بازیگران واقعی و در یک محیط واقعی فیلم برداری می شود. معمولاً یک خط داستانی را برای معرفی یک کالا طی می کند. مانند تیزر تبلیغاتی یک محصول غذایی که اصل داستان بر محور استفاده یک خانواده از آن محصول در محیط واقعی یک خانه می چرخد. صحبت بازیگران در تیزر و زبان بدن آن ها معرف ویژگی های محصول مورد نظر می باشد.

البته نباید فراموش کرد که در ساخت این نوع تیزرهای تبلیغاتی، خلاقیت حرف اول را می­ زند و محتوای تولید شده، صرفاً نباید یک معرفی محصول باشد.

  • تیزرهای انیمیشن:

امروزه کمپانی ­های بزرگی مانند والت دیزنی با سرمایه های بسیار کلان در زمینه ساخت انیمیشن، مشغول فعالیت می ­باشند. این گفته، خود گویای اهمیت و میزان محبوبیت انیمیشن در میان مردم جهان که نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان را هم به سمت خود کشانده، می ­باشد.

پس با وجود این همه توجه به انیمیشن، امری بسیار بدیعی است که تیزر انیمیشن هم بسیار مورد استقبال قرار بگیرد. محبوبیت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن را می توان در سرگرم کردن افراد در کنار رساندن پیام سازندگان آن به جامعه هدف دانست.

تیزر انیمیشن مانند تیزر رئال بر پایه یک داستان برای معرفی یک محصول یا خدمات می باشد با این تفاوت که به جای فضا و شخصیت های واقعی، از شخصیت های کارتونی استفاده می شود.

تیزر انیمیشن هم مانند تیزر رئال بر محور یک داستان و شخصیت های آن می چرخد که در طی آن داستان به معرفی محصول و خدمات مورد نظر پرداخته می شود.

  • تیزرهای رئال انیمیشن:

شاید بتوان گفت که جذاب ­ترین نوع تیزر که همه سلیقه ها را در برمی گیرد، همان تیزرهای رئال انیمیشن است. هرگاه واقعیت و انیمیشن را برای تأثیرگذاری بیشتر، با هم بکار گیریم باید نام آن تیزر را رئال انیمیشن بگذاریم.

تیزر رئال انیمیشن، از الگوی بهره گیری از یک موضوع واقعی و وارد کردن انیمیشن به آن، تبعیت می­ کند.

  • تیزرهای موشن گرافیک:

موشن گرافیک یعنی برای بیان یک هدف برای مخاطبان از گرافیک استفاده کنیم. موشن گرافیک شبیه انیمیشن است با این تفاوت که در انیمیشن به جنبه داستانی پرداخته می شود ولی در موشن گرافیگ به سمبل ها و نشانه ها پرداخته می شود. یعنی از رنگ ها، نمادها، کاراکترها و نوشته برای این استفاده می شود که ویژگی های محصول را به نمایش در آورد و و رویداد  یا فرآیندی را به تصویر بکشد.

امروزه گرافیک متحرک در تبلیغات جای ویژه ای برای خود باز کرده است.

انواع تیزرهای تبلیغاتی از لحاظ مفهوم و محتوا:

  • تیزرهایی که برای معرفی محصول ساخته می شوند.
  • تیزرهایی که برای معرفی یک برند و نشان دادن وجه تمایز آن ساخته می شوند.
  • تیزرهایی که برای نشان دادن ویژگی جدید یک محصول ساخته می شوند.
  • تیزرهایی که نشان دهنده برگزاری یک رویداد توسط شرکت شما است.
  • تیزرهایی که حاوی نظر مشتریان درباره محصول مورد نظر است.
  • تیزرهایی که با فیلم برداری از داخل مجموعه شما سعی در معرفی آن به مخاطب دارد.

تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می­شود؟

برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی، می بایست مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. توجه نکردن و یا گذشتن از کنار هرکدام از این مراحل، ما را با شکست در ساخت تیزر تبلیغاتی روبرو خواهد کرد. این مراحل عبارتند از:

  • مشخص نمودن نوع تیزر تبلیغاتی (یکی از 4 گزینه انیمیشن، رئال، رئال انیمیشن و یا موشن گرافیک باشد)
  • نوشتن فیلمنامه
  • انتخاب کارگردان
  • گزینش بازیگران(اگر قرار است تیزر تبلیغاتی رئال باشد)
  • انتخاب شرکت سازنده تیزر
  • برآورد هزینه ­های ساخت و تولید تیزر
  • تهیه یک موسیقی جذاب
  • شروع فیلمبرداری
  • اضافه کردن انواع افکت­ ها برای گرفتن نتیجه مطلوب و بهتر دیده شدن
  • تعیین صدای شاخص (به غیر از صدای بازیگران)
  • تدوین تیزر و ارائه آن به رسانه­ های بصری

ترفندهای ساخت یک تیزر تبلیغاتی بی نقص چیست؟

قبل ­تر به مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی اشاره کردیم. اما اگر می­ خواهید به رمز موفقیت بیشتر در این زمینه دست یابید؛ نکاتی که در ادامه بیان می­ شود را در زمان ساخت تیزر تبلیغاتی مورد نظرتان، در دستور کار قرار دهید.

  • از موسیقی متن غافل نشوید و برای رقم زدن یک شاهکار، حتما به سراغ یک فرد خبره در این حرفه بروید.
  • خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار داده و با افراد صاحب سبک در این زمینه مشورت کنید.
  • از تقلید و کپی کردن، جدا خودداری نمایید.
  • در روند کار تولید محتوای بصری، حوصله به خرج داده تا نتیجه ای شگفت انگیز حاصل شود.
  • برای انجام هرکدام از مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی خود، به سراغ حرفه ­ای ها و افراد با تجربه در آن زمینه بروید.

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب چیست؟

اگر زمانی خواستید متوجه این شوید که یک فیلم تبلیغاتی در چه سطحی قرار دارد، هریک از پارامترهای زیر را در آن جست و جو نمایید. هرچند که این موارد یک قاعده و قانون نمی باشند اما تجربه نشان داده که یک تیزر با ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده است، از درجه کیفی قابل قبول و بالایی برخوردار می ­باشد.

  • در زمان تماشای این نوع تیزرها، به گونه­ ای محو جذابیت های آن خواهید شد که فراموش می­ کنید این نمایش تنها معرفی یک محصول است.
  • سناریو قوی و حرفه ای در یک انیمیشن خوب، بیشتر از هر چیزی به چشم می­ آید.
  • از کیفیت صدا و تصویر به بالاترین میزان، استفاده شده باشد.
  • در مقام یک بیننده بعد از دیدن آن تیزر، ترغیب به خریدن و یا تحقیق پیرامون محصول معرفی شده، می­ شوید.

معرفی نرم افزارهای مورد نیاز برای ساخت تیزر تبلیغاتی:

برای تولید یک محتوای بصری در کنار دانش و تجربه، نیازمند ابزارهای مختلفی می ­باشید که تنها به ذکر نام شناخته  شده و پرکاربردترین آنها بسنده می­ کنیم.

  • ادوبی پریمیر
  • نرم افزار Cyberlink PowerDirector
  • افترافکت
  • نرم افزار ProDAD Heroglyph
  • نرم افزار سونی وگاس
  • نرم افزار VivaVideo
  • تری دی مکس

در تهیه یک تیزر تبلیغاتی نکات زیر را از یاد نبرید:

  • خلاقیت را هرگز فراموش نکنید. یک خلاقیت کوچک شما را بر سر زبان ها می اندازد!
  • کمی ابهام و پیچیدگی در محتوای تیزر ایجاد کنید تا بیننده را به دنبال کردن شما ترغیب کند.
  • فضای فیلم تبلیغاتی را طوری طراحی کنید که مخاطب همزادپنداری کند و اینگونه به خرید محصول ترغیب شود.
  • زمان طلایی بین 5 تا 50 ثانیه را در ساخت ویدئوی تبلیغاتی رعایت کنید.

سخن پایانی:

ساخت تیزر تبلیغاتی همچنان که می ­تواند موجبات پیشرفت و موفقیت افراد را فراهم کند، اگر به درستی ساخته و اجرا نشود، نتیجه عکس و مخربی را برجای خواهد گذاشت. پس بسیار مهم است که به موارد گفته شده در این مقاله توجه نمود تا اتفاقات مثمرثمر و دلچسبی را در ساخت تیزرهای تبلیغاتی برجای بگذارید.

یعنی با یک تیزر تبلیغاتی موفق، 1 تصویر ماندگار در ذهن مخاطبتان بسازید و 100 دلیل برای اینکه از محصول یا خدمات شما استفاده کنند برایشان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست