بازار یابی محتوا

بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

یکی از مهم ترین زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا نویسی فرآیندی است که منجر به تولید محتوای ارزشمند و گیرا و در عین حال جذاب برای مخاطبان می ‌شود. جذب مخاطبان در واقع یعنی حفظ مخاطبان قبلی و جذب مخاطب جدید و در نهایت کسب در آمد از تولید محتوا است که هدف اصلی آن محسوب می شود. برای اطلاعات از خدمات بیشتر می توانید به سایت مولتی رایان مراجعه نمایید.

بازاریابی محتوا شاید اصطلاحی جدید باشد اما محدود به استفاده از محتوای دیجیتال نیست و قدمتی به حدود ۳۰۰ سال دارد. شاید روش های بازاریابی محتوا در طی این سال‌ ها تغییر کرده باشند اما به طور کلی بازاریابی محتوا از طریق ایجاد رابطه بین مشتریان و مشاغل درباره محصول و خدماتی شان که ارائه می کنند، اطلاعاتی را می ‌دهند.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی ‌محتوا شامل چه مواردی می شود؟

انواع بازاریابی ‌محتوا بسیار گسترده اند و با کمی‌ دقت می ‌توانید از تمام ظرفیت ‌های موجود در این ‌حوزه برای ارتقاء هر چه بهتر کسب‌ و کار خود استفاده ‌کنید. برای بازاریابی ‌محتوا در اینستاگرام و بازاریابی ‌محتوا مقاله از انواع روش‌ ها استفاده می‌ شود، که بسیار گسترده ‌تر است و در ادامه به بررسی آن‌ ها می پردازیم.

  • انواع فیلم

    اگر می‌ خواهید در دنیای دیجیتال‌ مارکتینگ جایگاه‌ مناسبی داشته باشید، باید مخاطبان اصلی خود را پیدا کنید.
    از بهترین محتوا هایی که می ‌توان برای ‌کاربران تولید کرد انواع ‌فیلم می‌ باشد. صرف‌ نظر از این‌ که در چه ‌نوع کسب‌ و‌ کاری فعالیت می ‌کنید، می‌ توانید فیلم ‌های بسیار‌ جالب که حاوی مطالب‌ آموزشی و ‌سرگرمی است، برای‌ کاربران تهیه ‌نمایید.

  • انواع اینفو گرافیک

    اینفو گراف ‌ها یکی ‌از بهترین راه ‌ها برای آموزش‌ دادن به ‌کاربران می ‌باشند که می‌ توانید به ‌وسیله آن‌ ها، اطلاعات بسیار مفیدی را به ‌آنان عرضه‌ کنید. اینفو گراف این ‌قابلیت را دارد که کاربران کلیه آمار ‌و ‌ارقام را به‌ راحتی در ذهن‌ خود مجسم‌ کنند و درک مسائل‌ پیچیده بسیار ‌راحت تر خواهد ‌بود.

  • انواع کتب الکترونیکی

    کسب‌ و کار های مختلف می‌ توانند از کتب‌ الکترونیکی برای ارزش‌ نهادن به مشتریان ‌خود استفاده ‌نمایند. کتب الکترونیکی که یکی‌ از موثر ترین انواع بازاریابی ‌محتوا به ‌شمار می‌ روند، می ‌توانند به‌ مدیران کسب‌ و ‌کار ها کمک‌ کنند تا اطلاعات بسیار ‌مفیدی متناسب با نیاز ‌کاربران در ‌اختیار آن ‌ها قرار داده ‌شود.

با ارائه کتب‌ الکترونیکی، کسب ‌و ‌کار ها به‌ دنبال برقراری ‌ارتباط با کاربران و اعتماد ‌سازی هستند. این ‌روش نیازمند صرف‌ هزینه و زمان ‌بیشتری نسبت ‌به سایر انواع بازاریابی ‌محتوا می باشد.

مواردی که گفته‌ شد از پرکاربرد ترین انواع بازاریابی ‌محتوا به شمار می‌ روند. اگر قصد‌ دارید به بازاریابی ‌محتوا در اینستاگرام و بازاریابی ‌محتوا مقاله بپردازید، لازم است از متخصصین این‌ امر مانند کارشناسان شرکت معتبر مولتی رایان کمک‌ بگیرید.

بهترین انواع محتوا در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا همچون دیگر انواع بازاریابی تکنیک ها و اصول مختلفی دارد. از همین رو در اجرای بازاریابی محتوا باید به خوبی بدانید که چه نوع محتوایی بیشتر بکارتان می آید.

اگرچه بنابر عادت محتواها را صرفاً در قالب یک پست وبلاگ یا سوشال می دانیم؛ با این حال انواع محتوای قابل استفاده در بازاریابی محتوا به همین ها خلاصه نشده و از گستردگی قابل توجهی برخوردار است.

هرچه شناخت بیشتری نسبت به انواع محتوا داشته باشید راحت تر می توانید به تدوین استراتژی بازاریابی محتوا بپردازید. در واقع اینگونه فرصت لازم برای انتخاب بهترین استراتژی محتوا را در اختیار خواهید داشت.

اگرچه کمی قبل از انواع بازاریابی محتوا نام بردیم با این حال اکنون می خواهیم شما را با بهترین و کامل ترین انواع محتوا در بازاریابی محتوا آشنا کنیم:

  • خبرنامه ایمیلی
  • پادکست
  • ایبوک
  • پست بلاگ / مقاله
  • راهنمای استفاده
  • اینفوگرافیک
  • نقطه نظر متخصصان
  • ویدیو
  • وبینار
  • مطالعه موردی و پروفایل مشتریان
  • پست های شبکه اجتماعی

انواع‌ استراتژی تولید ‌محتوا چه‌ کمکی به‌ انتشار محتوا های کاربردی  می‌ کند؟

انواع استراتژی تولید ‌محتوا در بازاریابی ‌محتوا از مهم ‌ترین بخش‌ های کسب‌ و کار ها در دنیای دیجیتال‌ مارکتینگ به ‌شمار  می‌ روند. هدف‌ از انواع ‌استراتژی تولید ‌محتوا این ‌است که حداکثر اثر گذاری را روی مخاطبین ‌اصلی کالا وخدمات داشته ‌باشد، این روش‌ ها به ‌دنبال متمرکز نمودن توجه مخاطبین‌ هدف و جذب‌ حداکثری مخاطبین ‌جدید است.

1 سوال کلیدی : چرا به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

همانطور که ملاحظه کردید به کمک استراتژی بازاریابی محتوا شاهد پیشرفت چشمگیری در روند تولید محتوا و همین طور رشد سایت خواهید بود. با این حال بسیاری از افراد معتقدند که تعیین استراتژی بازاریابی محتوا تنها یک کار تزیینی، نمایشی و البته لوکس است!

چنین افرادی فرآیند تولید و انتشار محتوا را بدون تهیه و تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوا مکتوب آغاز می کنند. در این مسیر نه نیازهای مخاطب به درستی شناسایی می شود و نه نسبت به وضعیت رقبا ارزیابی صورت می گیرد.

بدون هیچ برنامه زمان بندی شده و فارغ از هرگونه ساز و کار های نظارتی حجم زیادی از محتواهای متعدد تولید می شود. طبیعی است که یک چنین اقدامی سرشار از خطا بوده و بازدهی چندان جالبی نداشته باشد.

توجه داشته باشید افرادی رهبری بازار را بدست می گیرند که تولید محتوا برای کسب و کار خود را جدی گرفته و بر اساس یک استراتژی بازاریابی محتوا محکم و درست و حسابی جلو بروند.

با این تفاسیر به خوبی متوجه شده اید که چرا به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز داریم. به منظور درک بهتر این موضوع توجه شما را به برخی از مهم ترین مزیت های استراتژی بازاریابی محتوا جلب می کنیم:

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • افزایش قدرت رقابتی
  • افزایش هدفمندی در تولید محتوا
  • جلب توجه بیشتر مخاطبان
  • افزایش نرخ تعامل و مشارکت کاربران
  • افزایش اثربخشی و بازدهی محتوا
  • امکان ارزیابی عملکرد
  • تشخیص ساده تر فرصت های جدید
  • تقویت برند

مهم‌ ترین اصل در انواع ‌استراتژی تولید محتوا چیست؟

برای این ‌که بتوانید انواع ‌استراتژی تولید ‌محتوا را به‌ درستی به‌ کار ببرید، قبل ‌از هر چیز باید اهداف مورد‌ نظر را برنامه ‌ریزی کرده و به ‌ترتیب آن ها را اجرا کنید. در همین‌ راستا باید توجه ‌کنید که چگونگی ایجاد محتوا و نحوه انتشار آن نقش‌ کلیدی در اجرای ‌اصولی انواع ‌استراتژی تولید محتوا دارد.

اصول بازار یابی ‌محتوا
اصول بازاریابی ‌محتوا

 

 

3 گام اصلی در استراتژی محتوا

تفاوتی ندارد که تولید و انتشار محتوا را برای سایت انجام می دهید یا پیج، مادامی که طبق استراتژی محتوا پیش نروید؛ نه تنها موفقیت چندانی نخواهید داشت بلکه با گذر زمان دچار سردرگمی و بی حوصلگی شده و صد در صد ایده هایتان ته می کشد!

در حالی که به کمک استراتژی بازاریابی محتوا به خوبی روی برنامه ریزی، ایجاد، تحویل و نگهداری محتوا متمرکز خواهید شد. در نهایت می توان گفت که تاثیرات مثبت و ارزشمند استراتژی محتوا، دستیابی به نتایج مطلوب و ایده آل را برایتان به همراه خواهد داشت.

چنانچه می خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق و تضمینی برای کسب و کار خود بچینید؛ پیشنهاد می کنیم طبق 3 گام اصلی زیر پیش بروید:

  • تعریف ستون های محتوایی
  • درک نیاز مخاطب هدف
  • استفاده از کلمه های کلیدی هدف

در نخستین گام از استراتژی محتوا باید یک سری ستون های محتوایی برای موضوعی خاص تعریف کنید. این ستون ها می تواند شامل مطالب آموزشی، تبلیغاتی، روزمرگی و… باشد. به این ترتیب می دانید که قرار است چه موضوعاتی را مورد بررسی قرار دهید.

در ادامه لازم است درک صحیحی از نیازها و احتیاجات مخاطبین خود بدست بیاورید. منظور این است که با تحقیق و بررسی، شخصیت کاربران هدف را شناسایی کنید. در این تحقیق به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی همچون موارد زیر باشید:

چه کسی، چرا، چه سنی، چه شهری، چه می کند، به چه چیزی علاقه دارد، مشکل و نیازش چیست و…

در آخرین گام از استراتژی بازاریابی محتوا نوبت به استفاده از کلمه های پرکاربرد و مهم در حیطه فعالیتتان می رسد. با انجام مراحل فوق نه تنها فرآیند بازاریابی محتوا موفقیت آمیز خواهد بود؛ بلکه در تولید محتوا و انتشار آن نیز دچار هیچ گونه مشکل، زحمت و دردسری نمی شوید.

در نهایت نیز به نتایج دلخواه و مطلوبتان دست خواهید یافت به طوری که هم موتور جستجو از شما راضی خواهد بود و هم کاربران!

وظایف حرفه ای ترین استراتژیست محتوا

استراتژیست محتوا همان کسی است که موجب موفقیت آمیز بودن پروژه های بازاریابی محتوا می شود؛ چرا که یک چنین فردی ابتدا به شناسایی خصوصیات و ویژگی های شخصیتی مخاطبان یک برند می پردازد.

یعنی همان چیزی که در دیجیتال مارکتینگ از آن به عنوان پرسونای مشتری یاد می کنند. سپس یک استراتژی مناسب و موفق برای تولید محتوای کارآمد و موثر طراحی می کند.

ناگفته نماند این عنوان شغلی هنوز آن طوری که باید در ایران جا نیفتاده است؛ با این حال بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ به خوبی درک کرده اند که تولید انواع محتوای متنی، تصویری، پادکست، تیزر تبلیغاتی و… هیچ کدام تضمین کننده موفقیت کسب و کارشان نخواهد بود.

اگرچه در عمل ممکن است بسیاری از محتواهای نامبرده شده در فضای مجازی با استقبال فراوانی روبرو شوند؛ با این حال چنین چیزی لزوماً به معنای همیشه صعودی بودن روند فروش نخواهد بود!

در چنین شرایطی به یک استراتژیست محتوا نیاز دارید که با علم و تخصص خود اقدام به انجام موارد زیر نماید:

  • تحلیل و بررسی بازار
  • شناسایی سریع مخاطبین هدف و نیازهای آنها
  • بررسی عملکرد رقبا با همه جزئیات
  • چیدمان ماهرانه عناصر محتوا
  • همسو سازی سریع استراتژی ها با تغییرات بازار

اصلی ترین مهارت های لازم برای استراتژیست محتوا

یک استراتژیست محتوا زمانی موفق خواهد بود که دو دسته مهارت زیر را به خوبی در خود پرورش داده باشد:

  • مهارت های نرم
  • مهارت های سخت

مهارت های نرم استراتژیست محتوا

منظور از مهارت های نرم مورد نیاز برای استراتژیست محتوا موارد زیر است:

  • رهبری
  • کار گروهی
  • هوش تجاری
  • تفکر طراحی
  • تفکر انتقادی
  • هوش میان فردی
  • هوش درون فردی
  • هوش زبانی – کلامی
  • گوش دادن فعالانه

مهارت های سخت استراتژیست محتوا

در معرفی مهارت های سخت مورد نیاز برای استراتژیست محتوا نیز می توان از موارد زیر نام برد:

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی درونگرا
  • شبکه های اجتماعی
  • اصول پایه بازاریابی
  • مشتری مداری
  • برندسازی
  • اصول سئو
  • تحلیل داده
  • نگارش

 

3 دلیل اصلی رشد بازاریابی محتوا

همانطور که گفته شد بازاریابی محتوا (content marketing) موجب جذب و درگیری مشتری های بالقوه آن هم بدون هیچ فشاری برای خرید یک محصول یا خدمت خاص می شود.

در حقیقت بازاریابی محتوا را می توان به ترتیب شامل موارد زیر دانست:

  • تولید محتوای مجاب کننده
  • توزیع آن برای جلب توجه و درگیر کردن گروهی مشخص از مخاطبین
  • با هدف برانگیختن احساس آنها برای خرید

در خصوص دلایل توسعه و رشد این نوع بازاریابی می توان به 3 مورد زیر اشاره کرد:

  • پایین آمدن هزینه انتشار
  • دسترسی بیشتر به فضای دیجیتال
  • بیشتر شدن سهم خریدار در فرآیند تصمیم گیری و خرید

پایین آمدن هزینه انتشار

یکی از مهم ترین دلایل همه گیری و محبوبیت بازاریابی محتوا چیزی جز پایین آمدن هزینه های انتشار نیست؛ چرا که امروزه دیگر لزومی ندارد با پرداخت هزینه های گزاف محصول یا خدمات خود را از طریق تبلیغ های تلویزیونی یا بیلبورد و… به مردم معرفی کنید.

تنها کافی است یک سایت برای کسب و کار خود راه بیندازید یا یک اکانت اینستاگرام بسازید و سپس محصول یا خدمات خود را به چندین هزار نفر بشناسانید. طبیعتاً در چنین شرایطی افراد بیشتری به استفاده از اصول بازاریابی محتوا می پردازند.

دسترسی بیشتر به فضای دیجیتال

در گذشته به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت و کمبود گوشی های موبایل هوشمند، دسترسی چندانی به فضای دیجیتال وجود نداشت؛ اما امروزه هر کسی با در دست داشتن یک تلفن همراه و خرید بسته اینترنتی براحتی می تواند به اجرای فرآیند بازاریابی محتوا بپردازد.

طبیعتاً اینگونه تولید و انتشار محتوا با جذابیت بیشتر و به طور گسترده تری انجام خواهد گرفت.

بیشتر شدن سهم خریدار در فرآیند تصمیم گیری و خرید

مهم ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ را می توان امکان مقایسه بین محصولات مختلف، ارائه قیمت های رقابتی و همچنین وجود محصولات و خدمات بسیار متنوع دانست.

در چنین شرایطی طبیعی است که یک خریدار از قدرت انتخاب بیشتری برخوردار باشد. با این تفاسیر براحتی می توان از بازاریابی محتوایی برای قانع کردن و ترغیب مشتری به خرید از یک فروشگاه اینترنتی خاص استفاده کرد.

تنها کافی است یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب و قوی را برای برند خود بکار بگیرید. با این اوصاف لازم است تمرکز خود را بر انتشار محتواهایی جالب بگذارید که موجب جلب توجه مخاطب هدف و اعتمادسازی در او شود.

ناگفته نماند اعتمادسازی جزو اساسی ترین ارکان بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای دیجیتالی محسوب می شود؛ به طوری که تا مخاطب به تجارت شما اعتماد نکند محال است فروشی صورت بگیرد.

از طرفی با پیاده سازی اصول بازاریابی محتوا دیگر لزومی ندارد که به هزینه برای تبلیغات بپردازید. در خصوص اعتماد سازی نیز باید بگوییم که امری زمان بر است و به هیچ وجه یک شبه موفق به جلب اطمینان مخاطبین خود نخواهید شد.

در این مسیر می توانید از تولید محتوای جذاب و با کیفیت کمک بگیرید. محتواهایی خاص با شروعی طوفانی تولید کنید. مقاله های سایت را با جزئیات و جامع بنویسید و برای شبکه های اجتماعی از محتواهای کوتاه و مختصر استفاده نمایید. به این ترتیب شما نیز از مزایای فوق العاده بازاریابی محتوا بی نصیب نخواهید ماند.

10 مهارت ضروری در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا را در حقیقت باید دانشی دانست که به کمک آن از اصول و تکنیک های تولید محتوای ارزشمند و کاربر پسند مطلع می شوید. در اجرای این نوع بازاریابی زمانی موفق خواهید بود که یک سری مهارت ها را به مقدار کافی کسب کرده باشید.

10 مهارت ضروری در بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی 81%
  • شبکه های اجتماعی 50%
  • استراتژی 42%
  • سئو 38%
  • تحقیق 37%
  • تحلیل 29%
  • ویراستاری 25%
  • معیارهای سنجش 17%
  • نرم افزارهای ادوبی 12%
  • بازاریابی ایمیلی 11%

 

وظایف بهترین کارشناس تولید محتوا

یک کارشناس تولید محتوا در وهله اول باید به اموری همچون تولید و انتشار انواع محتوا مانند مقالات، کتاب های الکترونیکی و پست های شبکه های اجتماعی بپردازد؛ منتها موارد نامبرده شده تنها وظایفی نیست که از بهترین کارشناس تولید محتوا انتظار می رود.

بلکه فردی در این رده شغلی لازم است تسلط کاملی بر موارد زیر نیز داشته باشد:

  • شناسایی نیازهای مشتری
  • تحقیق و ریسرچ
  • تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف
  • بروز رسانی محتواهای سایت (در صورت نیاز)
  • تحقیق کلمه های کلیدی
  • هماهنگی با تیم سئو و بازاریابی (مارکتینگ)
  • بازخوانی نوشته ها پیش از انتشار آنها
  • اصول نگارشی و دستور زبان فارسی
  • توانایی تحلیل و آنالیز رقبا
  • بازنویسی و ترجمه محتوا
  • تکنیک ها و استراتژی های تولید محتوا

 

1 سوال مهم: آیا بازاریابی محتوا همان استراتژی محتوا است؟

اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا مفهومی واحد دارند؛ با این حال چنین ذهنیتی درست نبوده و بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) تنها بخشی از استراتژی محتوا محسوب می شود.

به منظور درک بهتر این موضوع باید بگوییم استراتژی محتوا کلیه ابعاد و جوانب یک محتوا را در بر می گیرد. در حقیقت یک استراتژی تولید محتوای موفق چارچوب های کلی تولید، توزیع و ذخیره محتوا را شامل می شود.

به اضافه این که تعیین این استراتژی بر اساس نیازهای مخاطبین هدف انجام می گیرد. با این اوصاف هر برنامه و پلنی که برای بهره مندی از مزایای تولید محتوا بچینید در واقع جزئی از استراتژی محتوا محسوب خواهد شد.

ناگفته نماند مرزهای مدیریت محتوا در استراتژی محتوا گسترده تر از بازاریابی محتوایی است. روی هم رفته بازاریابی محتوا را می توان زیرشاخه ای از استراتژی محتوایی یک کسب و کار دانست.

در این نوع بازاریابی برای فروش یک محصول یا خدمات به مردم از تکنیک های ویژه ای استفاده می شود. بگذارید این طور بگوییم آنچه در بازاریابی محتوا رخ می دهد تبدیل لیدها به مشتری است.

به این صورت که اطلاعاتی جالب، مفید و رایگان به کاربران هدف منتقل شده و آنها را به طور غیرمستقیم به خرید ترغیب می کند.

 

اصول بازاریابی ‌محتوا کدام ‌اند؟

 

یکی‌ از مهم‌ ترین دلایلی که باعث می‌ شود مردم کسب ‌و کار ها را در شبکه ‌های‌ اجتماعی مختلف دنبال‌ نمایند، ارایه محتوای مفید و کاربردی می‌ باشد. برای این‌ که بتوان محتوای با‌کیفیت تولید کرد باید اصول‌ بازاریابی‌ محتوا را رعایت کرد که در ‌ادامه به بررسی برخی از آن‌ ها می ‌پردازیم.

  • ایجاد مزیت

    محتوای ‌تولیدی باید دارای ‌ارزش باشد و بتواند اطلاعات ‌کار آمد و سرگرم‌ کننده‌ ای را به‌ مخاطبین انتقال ‌دهد. محتوای ‌شما باید آنقدر جالب‌ توجه باشد که بتواند نظر مثبت کاربران را به ‌خود جلب‌ نماید و در ‌نهایت معرف‌ خوبی از کسب ‌و ‌کار و خدمات ‌شما باشد. یکی‌ از ترفند ها این ‌است که مقالات ‌آموزشی را با‌عبارت «چطور…» آغاز نمایید.
    این ‌قبیل مقالات باعث ‌می ‌شود تا مردم به پاسخ ‌سوالات ‌خود دست پیدا‌ کنند و باعث تعامل‌ مثبت بین‌ کاربران و کسب‌ و ‌کار ها می ‌شود که نهایتاً باعث می شوند برند شما شناخته شود و جزئی از برند های معروف باشد.

  • افزایش سرعت‌ عمل

    سریع ‌بودن یکی‌ از عواملی ‌است که باعث‌ می ‌شود مردم نسبت‌ به محتوای ‌تولیدی شما واکنش نشان‌ دهند. در حقیقت منظور از افزایش سرعت‌ عمل این ‌است که محتوای‌ شما به ‌گونه ‌ای طراحی ‌شود که باعث برانگیختن سرعت‌ عمل در کاربران شود.

  • ذکر منبع برای محتوا های ارایه شده

    مردم همواره به‌ دنبال حقیقت هستند؛ حتی ‌اگر مطالب ‌زیادی برای ‌ارائه دارید، بهتر ‌‌است برای ‌آن‌ ها منبع ‌معتبر ذکر‌ کنید. کمک‌ گرفتن‌ از منابع‌ گوناگون راحت ‌ترین راهی است که می ‌توانید برای افزایش‌ حجم محتوای ‌تولیدی از‌ آن استفاده‌کنید، این ‌منابع می ‌تواند هر ‌چیزی از‌ قبیل آمار و ارقام یا اینفو گراف‌ ها باشند.

مقایسه خرید اینترنتی و حضوری

در خرید حضوری مشتریان از فرصت ‌کمتری برای فکرکردن و مقایسه کالا های ‌مختلف بر خور دار هستند، اما در خرید اینترنتی دست ‌آن‌ ها برای این ‌موضوع بسیار باز است. کاربران قرار است بدون هیچ ‌گونه شناختی نسبت ‌به شما اقدام ‌به خرید یک‌ محصول نمایند، بنا بر این طبیعی ‌است که قبل‌ از هر ‌چیزی باید به‌ شما اعتماد کنند. برای این ‌که به ‌بهترین نتیجه ‌ممکن برسید باید:
– حداکثر ارتباط را با مخاطبان ‌خود برقرار کنید.
– اطلاعات ‌مفیدی در اختیار آن‌ ها قرار ‌دهید.
– به آن ‌ها کمک‌ کنید تا تصمیم‌ گیری‌ درستی در‌ رابطه با خرید ‌کالا داشته ‌باشند.
– سعی‌ کنید به ‌عنوان یک‌ مشاور به آن ‌ها کمک‌ کنید، نه در نقش یک فروشنده.

 زیاد بودن تعداد رقبا در بازاریابی

نتایج بررسی‌ ها نشان‌ داده که تا سال  2015 میلادی، بالای ۸۵ درصد از مشاغل مشغول استفاده از بازاریابی محتوا بوده ‌اند و این آمار ‌و ارقام به ‌طور فزاینده ‌ای در حال ‌افزایش می ‌باشد. این درصد‌ بالا  نشان‌ می ‌دهد که بازاریابی محتوا در بین کسب و کار  ها از جایگاه ویژه‌ ای بر خور دار ‌شده و اکثر‌ مدیران توجه‌ خاصی به‌ آن دارند، بنا بر این رقابت‌ زیادی در بین کسب و کار های حوزه ‌های ‌مشابه شکل گرفته‌ است. هر یک از کسب و کار ها در تلاش ‌اند تا با ارائه محتوا های کار آمد تر، گوی ‌سبقت را از سایرین پس ‌بگیرند.
مهم ‌نیست در کدام حوزه ‌کاری در حال فعالیت هستید، احتمالاً با صد ها رقیب ‌کاری مواجه ‌اید که از روش ‌های ‌مختلف مثل صفحات اینستاگرام، وبلاگ‌ ها، کانال ‌های یوتیوبی و… درحال رقابت ‌با شما برای جلب‌ توجه کاربران هستند. بالا بودن میزان‌ رقابت باعث‌ شده تا برای کسب رتبه‌ بهتر در نتایج موتور های ‌جست و جویی مثل‌ گوگل، تمام کسب و کار ها تلاش‌کنند تا بهترین محتوای‌ ممکن را در ‌اختیار کاربران قرار ‌دهند.

 

هرم بازاریابی محتوا

بنابر آنچه گفته شد برای موفقیت کمپین های بازاریابی محتوا داشتن استراتژی های مدون و مستند امری ضروری است. در ابتدای امر ممکن است تعیین یک استراتژی قوی برای بازاریابی محتوا دشوار به نظر برسد.

از این رو قصد داریم شما را با هرم بازاریابی محتوایی آشنا کنیم. این هرم در حقیقت یک چارچوب استراتژیک است که به کمک آن نه تنها قادر به اجرای کمپین های محتوایی می شوید؛ بلکه از عملکرد بهینه محتوا نیز اطمینان حاصل کرده و حتی می توانید از بازیافت و دامنه تاثیرگذاری محتوا مطمئن شوید.

در راس هرم بازاریابی محتوا با مقالات، کتاب ها، گزارش ها و کتاب های الکترونیکی (Ebook) سر و کار خواهید داشت. سپس در قسمت های پایین تر این هرم، بلاگ پست های کوتاه، اینفوگرافیک و Slide Share، بلاگ پست های طولانی و پرزنتیشن ها قرار دارند.

در پایین ترین قسمت هرم بازاریابی محتوا نیز با محتواهای گردآوری شده (Curated) و پست های شبکه های اجتماعی روبرو خواهید شد.

دوره بازار یابی محتوا
دوره بازاریابی محتوا

مخاطبان دوره بازاریابی محتوا

این آموزش کامل بازاریابی در وهله اول برای آن دسته از افراد که علاقه ‌مند به تبلیغ هستند و به ویژه برای مبتدیانی که در دیجیتال مارکتینگ استعداد دارند، کمک خواهد کرد. با کمک بازاریابی محتوا مقاله می‌توانید گامی بزرگ در ارائه محتوای ارزنده و پربازدید بردارید و به کسب و کار خود رونق بخشید.

نقش بازاریابی محتوا در موفقیت استارتاپ ها

به یقین می توان گفت هیچ استارتاپی نیست که از اهمیت بازاریابی محتوا در موفقیت و رونق کسب و کارها بیخبر باشد. بازاریابی محتوایی اگر طبق اصول انجام شود حتی از تبلیغات گسترده نیز موثرتر و پربازده تر خواهد بود.

زیرا آنچه در بازاریابی محتوا برای استارتاپ ها رخ می دهد در واقع رهبری و هدایت افکار کلیه اعضاء و مخاطبین است. با این اوصاف صاحب یک کسب و کار نوپا به منظور بهره مندی از مزایای فوق العاده بازاریابی محتوا باید طبق موارد زیر پیش برود:

  • ارزش قائل شدن برای زمان
  • روحیه بخشی و انگیزه دادن به سایرین
  • اجتناب از حاشیه و طفره روی
  • تعریف کردن داستان شروع بکار

ارزش قائل شدن برای زمان

به عنوان صاحب یک استارتاپ زمانی می توانید نهایت استفاده را از بازاریابی محتوا ببرید که برای زمان خود ارزش قائل باشید. زیرا همانطور که گفته شد این نوع بازاریابی بر پایه مدیریت و رهبری افکار قرار دارد.

با این اوصاف در اجرای اصول بازاریابی محتوایی لازم است با هر مسئله ای در همان زمان روبرو شده و اقدام به حل و فصل آن نمایید. در واقع با اختصاص دادن زمان کافی به مسائل مربوط به کسب و کارتان، بهترین نتایج را از بازاریابی محتوا کسب خواهید کرد.

روحیه بخشی و انگیزه دادن به سایرین

هرچقدر هم که استراتژی و بازاریابی محتوا قوی و اصولی باشد مادامی که اعضای تیم و حتی مخاطبین هدف، انگیزه و انرژی کافی نداشته باشند؛ منفعت چندانی نصیب کسب و کارتان نخواهد شد.

از این رو برای رونق یافتن یک استارتاپ و به ثمر نشستن بازاریابی محتوا لازم است به کارمندان، مشتری ها و حتی شرکای خود اهمیت بدهید و برای آنها انگیزه ایجاد کنید.

اینگونه بهترین بازدهی را از تکنیک مدیریت و رهبری افکار بدست خواهید آورد؛ به خصوص که اینگونه تولید کنندگان محتوا انگیزه و انرژی لازم برای خلق محتواهایی عالی و با ارزش را دریافت می نمایند.  در نهایت نیز آنچه از بازاریابی محتوا عایدتان می شود مطالبی مفید و ارزشمند برای کاربران است.

اجتناب از حاشیه و طفره روی

از دیگر راهکارهایی که بازاریابی محتوا برای موفقیت استارتاپ ها ارائه می دهد؛ دوری از هرگونه حاشیه و طفره روی است. به این صورت که در تولید محتوا باید به سراغ اصل مطلب بروید و از زیاده گویی بپرهیزید.

بازاریابی محتوا و به تبع آن رهبری افکار این مزیت را برایتان دارد که سلیقه کاربران دستتان می آید؛ در نتیجه به خوبی می دانید که چه نوع مقاله ای کاربران را به مطالعه و در نهایت خرید ترغیب خواهد کرد. در حالی که نوشتن مطالب زاید و نامربوط تنها موجب خستگی و دلزدگی مخاطبین هدف خواهد شد.

تعریف کردن داستان شروع بکار

به عنوان آخرین گام از پیاده سازی بازاریابی محتوا در استارتاپ ها، پیشنهاد می کنیم داستان راه اندازی کسب و کار خود را در قالب مقاله ای جالب برای جامعه هدفتان به تصویر بکشید.

این داستان با همه سختی ها و شیرینی هایش برای مردم آنچنان جذاب و مهیج خواهد بود که نه تنها آن را تا انتها مطالعه می کنند؛ بلکه تمایلشان به خرید کالا یا خدمات شما نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

لزوم ‌شرکت در دوره بازاریابی محتوا چیست؟

با‌ توجه به نکاتی که تا‌کنون گفته شده، حتماً به‌ اهمیت بازاریابی محتوا و دامنه وسیع کاربرد ‌آن پی برده‌ اید. انواع استراتژی تولید محتوا یک ‌علم وسیع و بسیار ‌گسترده است و لازم ‌است تا مدیران کسب ‌و کار ها و همه‌کسانی که علاقه‌ مند ‌به فعالیت در این ‌حوزه  می  ‌باشند، می توانند در دوره‌ های آموزش‌کامل بازاریابی شرکت کنند.

با یک جست و جوی‌ ساده در می ‌یابید که سایت مولتی رایان به‌ عنوان مجری ‌اصلی و برترین برگزار کننده انواع مختلف دوره بازاریابی محتوا مثل آموزش‌ بازاریابی محتوا برای ‌مبتدیان، آموزش‌ بازاریابی به زبان‌ ساده، آموزش صفر‌ تا ‌صد بازاریابی و…. شناخته  می شود. برای شرکت در این‌دوره ‌ها و کسب اطلاعات‌ بیشتر در مورد نحوه ‌برگزاری دوره‌ های آموزش‌ کامل بازاریابی   می توانید به سایت مولتی رایان مراجعه فرمایید.

9 گام مهم در بازاریابی محتوا

در اجرای بازاریابی محتوا لازم است تولید محتوای خود را طی 9 گام مهم زیر انجام دهید:

  • استفاده از عناوین جذاب
  • تمرکز بر نیاز مخاطب
  • کوتاه نویسی
  • استفاده از کال تو اکشن
  • دسته بندی محتواها
  • انتشار پست مهمان
  • برگزاری جلسه با همکاران
  • سنجش و ارزیابی
  • تشکیل یک تیم کاری

استفاده از عناوین جذاب

در تولید محتوا بر اساس اصول بازاریابی، استفاده از عنوان های جذاب و اثرگذار اهمیت زیادی دارد. به خصوص که اغلب کاربران سایت و همین طور اینستاگرام پس از مشاهده عنوان یا تیتر یک محتوا تصمیم می گیرند که به مطالعه آن بپردازند یا خیر.

از طرفی بر اساس آمارها بسیاری از مردم تنها عناوین را خوانده و میزان جذابیت متن اصلی اهمیت چندانی برایشان ندارد. با این تفاسیر بکاربردن عنوان های جالب و مهیج یکی از موارد بسیار اثرگذار بر موفقیت بازاریابی محتوا محسوب می شود.

اکنون که اهمیت استفاده از عنوان های جذاب برایتان روشن شده برای نوشتن یک چنین عناوینی می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

  • ارائه راه حل در قالب عناوینی همچون چگونه بازدید از سایت را بالا ببریم، چه کنیم تا در اینستاگرام فالوورهای بیشتری جذب کنیم و… به این ترتیب مخاطب تمایل زیادی به مطالعه محتوای پیش رویش بدست خواهد آورد. زیرا با خواندن چنین عنوانی مطمئن می شود که حل مشکلش در گروی مطالعه مطلب مورد نظر است.
  • نوشتن عناوینی پیشگیرانه به این صورت که چکار کنیم تا گوگل سایتمان را پنالتی نکند، چگونه از آنفالو شدن جلوگیری کنیم و… با نوشتن چنین عنوان هایی در واقع به کاربر می فهمانید که از یک سری مشکلاتی که در آینده با آنها درگیر خواهد شد، جلوگیری می نمایید.
  • از دیگر روش های نوشتن عنوان های جذاب می توان به جملاتی اشاره کرد که با آیا میدانید یا چرا شروع شده اند. افزون بر اینها عنوان های هیپنوتیزم کننده که موجب شوک دادن به کاربر می شوند نیز گزینه مناسبی برای نوشتن یک عنوان جذاب محسوب خواهند شد.

 

تمرکز بر نیاز مخاطب

به عنوان یکی از مهم ترین اصول بازاریابی محتوا لازم است تولید محتوا را بر اساس نیاز مخاطبین خود انجام دهید؛ یعنی پیش از اقدام به تهیه محتوا، بررسی دقیقی از احتیاجات و مشکلات کاربران هدف داشته باشید.

سپس در محتوای خود به خوبی اقدام به پاسخ به آن نیاز یا رفع آن مشکل نمایید.

کوتاه نویسی

اصلی ترین رکن در بازاریابی محتوا را می توان در کوتاه نویسی دانست. به این صورت که باید از جمله ها و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. اکیداً توصیه می کنیم از هرگونه زیاده گویی و بکار بردن کلمه های غیرضروری اجتناب نمایید.

در انتها نیز حتماً به ویرایش محتوای نوشته شده بپردازید تا یک متن تمیز و روان در اختیار مخاطب قرار بگیرد. اینگونه محتوای نوشته شده کاملاً مفید، با ارزش، ساده و گویا خواهد بود.

استفاده از کال تو اکشن

تفاوتی ندارد که محتوانویسی را برای سایت انجام می دهید یا وبلاگ یا حتی شبکه های اجتماعی در هر صورت نباید از توجه به اهمیت کال تو اکشن غافل شوید. با این تفاسیر اگر می خواهید محتوای شما کاملاً مبتنی بر اصول بازاریابی محتوا باشد؛ حتماً جملاتی همچون موارد زیر را در انتهای مطلب خود بگنجانید:

سوالات خود را با ما در میان بگذارید، این مقاله را دانلود کنید، در این وبینار ثبت نام کنید و…

دسته بندی محتواها

در اقدامی دیگر از پیاده سازی بازاریابی محتوا لازم است به دسته بندی کلیه محتواهای منتشر شده در سایت یا وبلاگ بپردازید. سپس هر دسته بندی را در قالب یک کتاب الکترونیکی منتشر کرده یا از آنها برای ساخت پست های اینستاگرامی کمک بگیرید.

انتشار پست مهمان

انتشار پست مهمان از دیگر اقدامات موثر در بازاریابی محتوا است که از قضا به حضور سایت شما در گوگل نیز کمک زیادی می کند. به این منظور می توانید از نویسندگان محتوای فعال در حوزه کاری خود دعوت به همکاری نموده تا به عنوان نویسنده مهمان به فعالیت در سایت شما بپردازند.

برگزاری جلسه با همکاران

 

برگزاری جلسه با همکاران یکی دیگر از گام های اساسی و مهم است که موجب افزایش موفقیت و بازدهی بازاریابی محتوا می شود. کافی است برترین های حوزه کاری خود را شناسایی کرده و از آنها بخواهید به گفتگو با شما بنشینند.

سپس نتیجه این جلسه را در قالب محتوای متنی، پادکست، ویدیو و… منتشر نمایید. لازم به تذکر است موضوع مورد بحث باید برای مخاطبین شما جالب و مفید باشد.

 

سنجش و ارزیابی

سنجش و ارزیابی سایت را می توانید با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس انجام دهید. به این ترتیب فرصتی برای آنالیز میزان بازدید از صفحات، مدت زمانی که کاربر در سایت می گذراند، رتبه سایت، لینک های داخلی به بلاگ و… در اختیار خواهید داشت.

 

تشکیل یک تیم کاری

آخرین گام مهم در پیاده سازی بازاریابی محتوا به تشکیل یک تیم کاری اختصاص می یابد. این اقدام زمانی اهمیت دارد که مشغله کاریتان زیاد شده و چاره ای جز برون سپاری یک سری از کارها ندارید.

در چنین شرایطی تیم شما می تواند عهده دار انجام اموراتی شود که خودتان به لحاظ محدودیت زمانی قادر به انجامشان نیستید. با سپردن یک سری از کارها به اعضای تیم سریع تر می توانید به موفقیت و سودآوری برسید.

نقش بازاریابی محتوا در پیشرفت کسب و کارها

همانطور که می دانید بازاریابی محتوا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک کسب و کار به حساب می آید. تمرکز اصلی این نوع بازاریابی نیز بر تولید و توزیع انواع محتواهای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه قرار دارد.

می توان این طور گفت که هدف اصلی از بازاریابی محتوا چیزی جز جذب مخاطب و در نهایت هدایت آنها به سوی اقدام های سودآور همچون فروش نیست.

با اجرای اصول و تکنیک های بازاریابی محتوا انواع محتواهای ارزشمند و جذاب تولید شده و از این طریق اعتماد مخاطب جلب می شود. به طوری که تمایل زیادی به دنبال کردن کسب و کار شما پیدا کرده و در آخر نیز به خرید محصولات یا خدماتتان علاقه مند می گردد.

توجه داشته باشید مشتریان امروزی آنچه از شما می خرند اعتماد و اطمینان است نه محصول یا خدمات! از همین رو لازم است اعتمادسازی را به عنوان اولویت اصلی کسب و کار خود قرار دهید.

البته که عوامل زیادی موجب جلب اعتماد و اطمینان اعضای یک جامعه هدف خواهد شد؛ با این حال از محتوا می توان به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای جلب کننده اعتماد مشتری نام برد.

از طرفی برای تولید یک محتوای قوی، جامع، با ارزش و مفید به بازاریابی محتوا نیاز خواهید داشت؛ بنابراین می توان این طور گفت که بازاریابی محتوا به طرق زیر موجب رشد و پیشرفت کسب و کارهای مختلف می شود:

  • ایجاد اعتماد
  • اطلاع رسانی درباره برند
  • بهتر کردن نرخ تبدیل
  • پایین آوردن هزینه ها

ایجاد اعتماد

با توجه به حجم زیاد محتواهای تبلیغاتی طبیعی است که مردم اعتماد چندانی به این نوع مطالب نداشته باشند. از همین رو در بازاریابی محتوا رویکردی کاملاً متفاوت در پیش گرفته می شود.

در واقع در بازاریابی محتوا خبری از تبلیغات نیست بلکه تولید کننده محتوا همه تلاش خود را بکار می گیرد تا اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار او قرار دهد.

به این ترتیب مخاطب صرفاً مطالبی را دریافت می کند که موجب گره گشایی از کارش و پاسخ به نیازش می شوند. از طرفی تولید و انتشار یک چنین محتوایی باعث می شود در ذهن کاربران به عنوان افرادی متخصص در آن زمینه کاری خاص ثبت شوید.

اطلاع رسانی درباره برند

حتماً شنیده اید که می گویند در فلان حیطه شغلی دست زیاد شده است! البته که این روزها چنین موضوعی در مورد اغلب کسب و کارها صدق می کند. از این رو همواره امکان دارد برند شما در دریایی از برندهای بزرگ و کوچک فعلی گم شود.

به طوری که کاربران هدف هیچ اطلاعی در مورد کسب و کارتان نداشته باشند. در چنین شرایطی بازاریابی محتوا با تولید و انتشار محتواهای آموزشی به اطلاع رسانی درباره برند شما می پردازد.

با این تفاسیر از تولید محتوای اثرگذار و ارزشمند غافل نشده و خود را همچون فردی متخصص به مخاطبینتان بشناسانید.

بهتر کردن نرخ تبدیل

در خصوص نرخ تبدیل باید بگوییم به معنای این است که کاربر پس از ورود به سایت یا حتی پیج شما دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که انتظارش را دارید؛ این اقدام ممکن است خرید باشد یا دانلود فایل یا…

لازمه چنین اقدامی از سوی کاربران این است که برنامه ریزی صحیحی کرده و طبق اصول بازاریابی محتوا پیش بروید؛ یعنی هرچه محتوای تولیدی مناسب تر و با ارزش تر باشد کاربران بیشتر کسب و کار شما را دنبال کرده و به تبع آن نرخ تبدیل نیز بهتر خواهد شد.

پایین آوردن هزینه ها

بر اساس تحقیقات انجام گرفته هزینه بازاریابی محتوا 62% کمتر از بازاریابی به شیوه سنتی (بیلبورد، تراکت، تبلیغات تلویزیونی و…) است. با این اوصاف به کمک بازاریابی محتوا و پرداخت هزینه کمتر، رشد و توسعه کسب و کارتان روندی صعودی را تجربه خواهد کرد.

بهترین انواع محتوا در هر مرحله از سفر مشتری

همانطور که می دانید تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری واقعی، وفادار و همیشگی در چند مرحله صورت می گیرد. در بازاریابی محتوا این مراحل را با اصطلاح سفر مشتری Customer Journey می شناسند.

اگر می خواهید به عنوان یک کانتنت مارکتر موفق شناخته شوید لازم است ابتدا درک صحیحی از مسیر فوق کسب کنید. زیرا به این ترتیب می توانید روی نیازهای اصلی مشتری هایتان متمرکز شوید. به اضافه این که قادر به تعیین محتوا و نوع بازاریابی مناسب برای هر مرحله از سفر مشتری خواهید شد.

به این ترتیب نتایج بهتری نیز دریافت می کنید. اگرچه سفر مشتری در دسته بندی و مراحل متفاوتی قابل تقسیم بندی است؛ با این حال برخی از بهترین کارشناسان بازاریابی محتوا مراحل سفر مشتری را به شرح زیر می دانند:

  • مرحله آگاهی
  • مرحله علاقه
  • مرحله ارزیابی
  • مرحله خرید

مرحله آگاهی در بازاریابی محتوایی

در این مرحله، بازاریابی محتوا با هدف جذب مخاطبان مناسب انجام میگیرد. با این حساب محتوای تولید و منتشر شده باید به خریدار کمک کند تا شخصاً بتواند به حل مشکل خود پرداخته و برای سوالاتش به جواب برسد.

برخی از بهترین محتواهای قابل انتشار در مرحله آگاهی شامل موارد زیر است:

  • مقاله ها
  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافیک ها
  • ویدیوها
  • پادکست ها
  • کتاب های الکترونیکی

مرحله علاقه در سفر مشتری

در این مرحله از سفر مشتری، با پیاده سازی اصول بازاریابی محتوا فرصتی برای تبدیل مشتری های بالقوه به مشتری های راغب Leads فراهم می شود. در واقع باید از محتواهایی همچون ویدیوهای آموزشی، ارائه، کاربرگ های آموزشی، سپیدنامه whitepaper استفاده شود.

زیرا یک چنین محتواهایی به خریدار بالقوه کمک می کند مستقیماً راه حلی برای مشکلات خود پیدا کند.

مرحله ارزیابی

ارزیابی یکی از 4 مرحله اصلی سفر مشتری است که هدف از بازاریابی محتوا در آن ساخت ترجیح برند می باشد. در این مرحله با تولید و انتشار محتواهای مناسب به مشتری در تصمیم گیری کمک می شود. به طوری که کاملاً در می یابد آیا محصول یا خدمات شما بهترین راه حل برای او است یا خیر.

برخی از بهترین محتواهای قابل استفاده در این مرحله به شرح زیر می باشد:

  • مقایسه ها
  • وبینار درباره محصول
  • سوالات متداول
  • استفاده آزمایشی (رایگان)
  • نمونه محصول
  • ویدیوی دمو (نسخه نمایشی)
  • بازاریابی محصول
  • برگه مشخصات فنی محصول Data Sheet

آخرین مرحله از سفر مشتری

مرحله خرید آخرین مرحله از سفر مشتری است که به کمک تکنیک های بازاریابی محتوا می توان مخاطب را به مشتری یا خریدار تبدیل نمود. محتواهای منتشر شده برای این مرحله، ارزش اقتصادی محصول را به تصویر می کشند. اینگونه به خریدار کمک می شود تا تصمیم قطعی خود را برای خرید بگیرد.

از جمله محتواهای مناسب برای مرحله خرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره
  • کوپن
  • ابزارهایی برای تخمین میزان بازگشت سرمایه
  • نمونه هایی از بازگشت سرمایه مشتریان قبلی
  • کارگاه های اختصاصی و سفارشی
  • رویداد معرفی نحوه استفاده از محصول
سخن آخر

بازاریابی محتوا جزو زیر شاخه های بسیار مهم بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) محسوب می شود. این نوع بازاریابی بر تولید محتوای متنی جذاب و کاربر پسند متمرکز شده است؛ یعنی محتوایی که از یک سو موجب جذب مخاطبان جدید شده و از سوی دیگر مخاطبان قبلی را حفظ کند.

به کمک اصول بازاریابی محتوا براحتی می توانید به تولید محتوا برای سایت های مختلف خبری، تبلیغاتی، آموزشی و غیره بپردازید. این بازاریابی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که محتوای تولیدی ارزشمند و با کیفیت باشد.

زیرا به واسطه تولید و انتشار چنین محتوایی رتبه سایت مورد نظر در گوگل بهبود زیادی خواهد یافت. شاید برایتان جالب باشد که بگوییم عامل اصلی موفقیت سایت های معروفی همچون دیجی کالا، تبیان و… چیزی جز تولید محتوا و استفاده صحیح از اصول بازاریابی محتوایی نبوده است!

از این رو به هیچ وجه از اهمیت بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) غافل نشوید. تولید محتوا را شوخی و سرسری نگیرید و حتماً از کارشناسان تولید محتوا کمک بگیرید. به ویژه که تولید محتوا اصلی ترین رکن دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

همانطور که متخصصین ما در مولتی رایان همیشه گفته اند هرچه یک سایت محتوای بیشتر و قوی تری داشته باشد؛ ارزش و جایگاه آن نزد موتور جستجوی گوگل نیز بالاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست