تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟ در این بخش میخواهیم  ویژگی های موفق تیزرهای تبلیغاتی  را بررسی کنیم از جمله :
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی ، تیزرهای تبلیغاتی موفق بپردازیم .

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی ، تیزرهای تبلیغاتی موفق ، تیزر تبلیغاتی چیست؟

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها
شناخته می شوند . تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین
موثر است . مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید .

در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی زیر مجموعه تبلیغات
رسانه ای می باشند . که بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین می گذارند .
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی ، تیزرهای تبلیغاتی موفق ، تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر چیست؟

تیزر چیست؟ تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی می باشد .
و یا اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد
حس کنجکاوی می‌کند . به‌عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه
چیزی روبه ‌رو هستید . پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست .

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی : شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید می باشد .
تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در
تولید یک تیزر انجام می شوند .
تیزر تبلیغاتی استراتژی، خلاقیت و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می آیند . تیزرهای
موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند . دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی برخوردارند . قالب
های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند .

تیزر تبلیغاتی چیست؟

برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می دهند . آنچه مهم است باید
قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند . انتخاب
یک قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن استفاده ‌کنیم .

تیزر در اصطلاح انگلیسی چیزی است که موجب تحریک حس کنجکاوی در شخص می شود . ساخت تیزر تبلیغاتی
و بنابراین تیزر تبلیغی در واقع هرچیزی می تواند باشد . که موجب می شود مشتری شما برای گرفتن اطلاعات بیشتر
در مورد محصول و خدمات شما کنجکاو می شود . و این می تواند یک ویدئو، یک متن، یک فایل صوتی یا هر چیز دیگری
باشد.

در اصطلاح فنی تیزر های تبلیغی حتی ممکن است مستقیما محصول را معرفی نکند بلکه بینندگان را برای دیدن
تبلیغات بعدی که محصول را معرفی می کند، کنجکاو کنند .

اصول ساخت تیزرهای تبلیغاتی

در ایران، زمانی که صحبت از تیزر تبلیغاتی می شود، منظور همان ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی است که در آن
معمولا، محصول یا خدمات معرفی می شوند . در ادامه ی این مقاله نیز منظور از تیزر تبلیغاتی همین است .
زمان استاندارد برای تیزر های تبلیغاتی بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه است . اما در واقع زمان تیزر، قانون خاصی ندارد و
می تواند از این بازه کمتر یا بیشتر باشد .

ساخت تیزر کاری تخصصی که به دانش و تجربه ی بالا نیاز دارد . سازندگان تیزر تبلیغاتی در کانون آگهی و
تبلیغات اشارات با ایجاد یک سناریو منسجم و هدف دار است . با استفاده از اصول گرافیکی و قاب بندی و
همچنین اصول فیلم برداری حرفه ای، سعی می کنند پیام شما را در کوتاهترین زمان ممکن و به تاثیرگذارترین
شکل ممکن به مخاطب انتقال دهند .

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی موفق چیست ؟

امروزه رقابت در بازار کار به طور سرسام آوری زیاد است و در این میان برندی موفق است که بتواند پیام تبلیغاتی
خود را بهتر از سایرین به گوش مخاطب برساند . ساخت تیزر باید بر مبنای یک استراتژی قوی باید تا بتواند موفق
باشد . پس از تدوین استراتژی اصلی تیزر، هنوز هم کار تمام نشده است. بلکه تنها شالوده اصلی کار چیده شده
ازین مرحله به بعد عوامل دیگری بر موفقیت تیزر اثر دارند .

ارائه ی بهترین ایده های خلاقانه که بتواند مفهوم مورد نظر را در ذهن بیننده حک کند :

• گنجاندن زیبایی های دیداری و شنیداری که موافق با سلیقه ی مخاطب باشد .
• شناخت ذهنیت و طرز فکر مخاطبین و ارائه ایده های برای انتقال پیام تبلیغاتی به نحوی که از فیلتر ذهنی مخاطب عبور کند .
• شناخت نیازها، خواسته ها و اهداف مشتریان و هدف گذاری تیزر بر این مبنا .
• داشتن سناریو قوی و گویا کا کاملا همراستا با اهداف تیزر باشد .
• استفاده از عوامل متخصص برای ساخت تیزر مانند کارگردان، تصویر بردار، طراح صحنه، صدابردار و …
• مونتاژ و تدوین حرفه ای فیلم و افزودن آیتم هار گرافیکی مناسب به تیزر .

بهترین ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی:

تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند . که از
جمله مهمترین آنها شامل موارد ذیل میگردد :
ایده های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می شود . بنابراین هر تیزر جذاب
و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه ای ساخته می شود .
مخاطب محور: این تیزرها با توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می شود تا از تمام عناصر
و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود .
زیبایی و جذابیت های بصری: در ساخت تیزرها کلیه ی جنبه های زیبایی شناسی مورد انتظار درعمل محقق می شوند.
سرعت : سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می کند تا در کوتاه ترین
زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست